Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Presentationen

  • Steinlager 26 november 2008

    Bara för att detta var en så rolig tråd ska jag väl bidra jag med! :p

    När jag gick gymnasiet filmade vi mycket och skulle komma på "coola" smeknamn vi kunde använda i filmerna och då kom en killkompis på Steinlager åt mig, sen fick jag reda på att det var en öl också, då blev det ju lite coolare (H) även om jag inte gillar öl värst mycket.
    Heter Stina egentligen och Stein låter ju som det Stina borde heta på tyska.

    Ja, det var min historia om det otroligt coola "Steinlager" hehe.

  • scako 26 november 2008

    Jamen då ska väl inte jag vara sämre än att jag också bidrar med min historia.

    scako = s för sverige, ca är förnamnet och ko är efternamnet. Vi har sådana här förkortningar på jobbet. :)

  • AnnoMundi 26 november 2008

    Anno mundi är latin och betyder "världens år". Det är ett nick som jag använt mig av i rätt många år. Satt på en sajt och skulle hitta på ett nick och samtidigt lyssnade jag på Black Sabbath. Vips poppade låten Anno Mundi upp och valet var självklart (Y)

  • segerwitch 26 november 2008

    :)En jätte trevlig tråd, kul att få reda på varför vissa kallas ett visst namn!(Y)

  • Countrygirl 26 november 2008

    Jag bor på landsbygden och har dessutom varit engagerad i Ydre Countryfestival under några år. Det är självklart att man då blir Countrygirl.

  • SJL_1985 27 november 2008

    SJL_1985 = SaraJohanna L (mitt efternamn) och årtalet då jag är född. Enkelt att komma ihåg... :-)

  • Jamaica 27 november 2008

    Får jag någon gång en dotter så ska hon heta Jamaica. Jag gillar reggae och det har ju också stor anknytning till namnet..:p

  • Fenris 27 november 2008

    mitt nick har jag haft sen i mellanstadiet. Kommer ihåg att jag hade en historia lektion då vi just lärde oss om nordisk mytologi och skulle ha grupparbete om de olika väsen som fanns i samband, Då valde jag just Fenrisulven. Och under den här tiden vi hade på oss att skriva fakta osv så gav vi varandra smeknamn på det vi arbetade med och då fick jag just fenris, Och det har hängt i sig ända tills idag, Blir även kallad Fenris fortfarande av mina vänner.

  • Virvlande 27 november 2008

    Ja, jag heter virvlande, som jag gör på andra communitys också. Det var min nuvarande kille som kom på det, innan vi blev ihop. Jag bad honom beskriva hur han såg mig och han tänkte en lång stund innan han sa: "Du är liksom virvlande, överallt, hela tiden och lite yr i huvudet. För knasig är du!" (L)
    Jag tyckte att det var gulligt i alla fall..

  • Don_Pedro 27 november 2008

    Min fru kallar mig för Don Pedro! Mitt förnamn på spanska+ Don!

  • LaJefa 27 november 2008

    Skrivet av Don_Pedro den 27 nov 2008

    Min fru kallar mig för Don Pedro! Mitt förnamn på spanska+ Don!


    Vems häst är det? El es muy guapo.

  • elpatron 27 november 2008

    Skrivet av Jamaica den 27 nov 2008

    Får jag någon gång en dotter så ska hon heta Jamaica. Jag gillar reggae och det har ju också stor anknytning till namnet..:p


    Yo man (Y)

  • Don_Pedro 27 november 2008

    Skrivet av lajefa den 27 nov 2008

    Skrivet av Don_Pedro den 27 nov 2008

    Min fru kallar mig för Don Pedro! Mitt förnamn på spanska+ Don!


    Vems häst är det? El es muy guapo.


    Den var på besök på granngården. Den är av rasen Frieser.
    Son muy lindos!

  • Tes75 27 november 2008

    Hej,

    Mitt namn har följt mig ett par år nu och kommer ursprungligen från en del av mitt mellannamn (Therese) och det året jag är född (1975) ===> Tes75.

    :D

  • PinkLadie 6 april 2009

    Dax för en liten puff tycker jag :p som är nyfiken på fler...

  • kassy 6 april 2009

    Kassy var min hund en Röd Cocker Spaniel som jag fick i julklapp 1955 jag var då 9 år. (L)

  • MammaModesty 7 april 2009

    När jag började chatta för 12 år sedan så Hette jag Modesty Efter Modesty Blaise som är min favorit serie.. sen har namnet följt mig under alla dessa år dock så var det upptaget här så då fick det bli MammaModesty efter som jag inte bara är hemlig agent utan oxå mamma.. :p

  • JennyV 7 april 2009

    Kul att läsa allas namn och förklaringar! Ni kommer inte att tro mig när jag förklarar mitt:
    Jag heter Jenny och efternamnet börjar på V, därav JennyV :) :p :D

  • Annafbg 7 april 2009

    Jag är också väldigt fantasifull - jag heter Anna och bor i Falkenberg, alltså blev det Annafbg.:D

  • Amika 7 april 2009

    Jag heter Johanna, mina vänner kallar mig idag för Jonna.
    Men av någon anledning så kallade de flesta mig för Kiin eller Amika när jag var yngre. Jag vet faktiskt inte varför de kallade mig det... :o
    Så Amika blev naturligt för mig att kalla mig på communitys m.m. sen har det bara hängt med. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.