Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rädda körsbärspralinen!

  • Lenael 17 november 2009

    Hos oss blir alltid körsbärspralinen kvar till sist,sen tar mannen den.
    Han säger att han låter den ligga för han vet att ingen annan tar den,så han får den ju ändå.
    Han tycker han är listig. :'(

  • LEDIVO 17 november 2009

    Skrivet av boz1965 den 17 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 17 nov 2009

    Nixpix...lägger in mitt veto här...må körsbärspralinen försvinna rakt in i evigheten och aldrig mer väckas till liv....(Y)


    Så bra då! Då blir det en extra körsbärspralin åt mig. :p

    :DDet skulle varit tvärtom att man kunde gå in och rösta bort den. Brukar ha ett elände bli av med den, så den har flera jular åkt iväg med det organiska. Synd boz1965, Du hade gärna fått varenda en:D

  • boz1965 17 november 2009

    Skrivet av KAROLO den 17 nov 2009

    ...Du hade gärna fått varenda en:D


    Du får gärna skicka dem till mig. :p

    Jag bara ÄLSKAR folk som inte gillar körsbärspralinerna - då får jag ha dem ifred, ju!
    :D:D:D

  • MajaZoya 17 november 2009

    Ja detta får mig att tänka på historien om vad som är likheten mellan en Aladdinask och en kväll på krogen.
    På slutet är det bara de spritfyllda äcklen i hörnen kvar.:D:D

  • jimboz 17 november 2009

    Jag kommer ihåg när dom tog bort Körsbärsmaken på dom där remmarna man kan köpa på marknader..Jag kände faktiskt likadant som du då..Hjälper du mig få tillbaka den så hjälper jag dig :)

  • Shoutoutloud 17 november 2009

    jag tycker om alla i alladin asken utom de 3 nyaste som kom för några år sedan. det var lövet, den vita och den med cocos. de är blää.
    cloettas ask smakar förj*vligt. svärmor och svärfar har köpt den till oss typ 6 år i rad och jag tycker det är så dålig smak trots att jag älskar choklad. alla smakar likadant och man vill bara spy. den räcker lääänge men min sambo tycker om den...

  • Gnurf 18 november 2009

    Det ska nog inte vara fler körsbärspraliner där nu...:)

    Skrivet av boz1965 den 17 nov 2009

    Skrivet av KAROLO den 17 nov 2009

    ...Du hade gärna fått varenda en:D


    Du får gärna skicka dem till mig. :p

    Jag bara ÄLSKAR folk som inte gillar körsbärspralinerna - då får jag ha dem ifred, ju!
    :D:D:D

  • bakakaka 18 november 2009

    Håller med om att Cloettas favoriter inte är god. En besvikelse, hade väntat mig godare choklad av Cloetta. Den smakar bara billig choklad. (N)

    Aladdin är mycket godare, förutom körsbärspralinen då förstås. :p

  • Petriz1 18 november 2009

    Gillar choklad, gillar körsbär och gillar likör, men inte ihop, kanske choklad och likör i någon smaskig hemgjord pralin.

  • idea_ 18 november 2009

    Skrivet av Petriz1 den 18 nov 2009

    Gillar choklad, gillar körsbär och gillar likör, men inte ihop, kanske choklad och likör i någon smaskig hemgjord pralin.


    Brukar göra hemgjorda chokladtryfflar till jul och spetsa dem med lite likör, fast det blir oftast kaffelikör, men det borde fungera med körsbärslikör också, fast det har jag aldrig hemma.

  • Gnurf 18 november 2009

    Var det måhända en Mus av kvinnligt kön...!?? (L)

    *en mus med mus* :D

    Skrivet av marwis den 17 nov 2009

    Lite kul att detta kom i dag! vi pratade på jobbet om musplågan som många upplever nu, och en arbetskamrat berättade om en jul då hon i sin sommarstuga på vinden lagt julklappar och en chokladkartong. Dettsa var några veckor före jul och då hon nån dag före julafton skulle plocka ner paketen var chokladkartongen uppgnagd och ALLA pralinerna UTOM KÖRSBÄRS-CHOKLADEN var uppätna!! :D Sedemera infångades musen och den var ngt så kopiöst fet!
    Ja, möss har ju inte alltid rätt. Jag tycker körsbärsbitarna är helt ok, men de blir ändå alltid kvar till sist även hemma hos oss:p
    /Marie

  • marwis 18 november 2009

    Ha, ha:D Det förtäljer inte historien, men vad man kan utläsa av den här i tråden så verkar ju körsbärspralien mer populär hos det manliga än det kvinliga könet! :p
    /Marie

    Skrivet av Gnurf den 18 nov 2009

    Var det måhända en Mus av kvinnligt kön...!?? (L)

    *en mus med mus* :D

    Skrivet av marwis den 17 nov 2009

    Lite kul att detta kom i dag! vi pratade på jobbet om musplågan som många upplever nu, och en arbetskamrat berättade om en jul då hon i sin sommarstuga på vinden lagt julklappar och en chokladkartong. Dettsa var några veckor före jul och då hon nån dag före julafton skulle plocka ner paketen var chokladkartongen uppgnagd och ALLA pralinerna UTOM KÖRSBÄRS-CHOKLADEN var uppätna!! :D Sedemera infångades musen och den var ngt så kopiöst fet!
    Ja, möss har ju inte alltid rätt. Jag tycker körsbärsbitarna är helt ok, men de blir ändå alltid kvar till sist även hemma hos oss:p
    /Marie

  • jimboz 18 november 2009

    Ärligt talat så är jag mer inne på Paradis asken...Där finns bara en äcklig bland Hermelinerna, och det är någon torris med Marsipan..Sedan är ju Marabou knappast någon lyxchoklad som jag åker land och rike för :)

  • Wombat04 18 november 2009

    Gräddnougaten ska bevaras! Men jag äter också hellre Paradis egentligen.

  • frucaos 18 november 2009

    Har lagt två röster - en på körsbär och en på ägglikör. Håller med om att likörbitarna slår högst!(L)

  • simmes95 18 november 2009

    jag tycker inte riktigt om choklad men asken smakar mums!(L)

  • labbegalen 18 november 2009

    Absolut den godaste :D har röstat på den på facebook.
    / M

  • boz1965 18 november 2009

    Skrivet av simmes95 den 18 nov 2009

    jag tycker inte riktigt om choklad men asken smakar mums!(L)


    Åkej! Då tar du hand om asken så tar jag hand om innehållet. :D(Y)

  • Bodenskan 18 november 2009

    (L)
    fram för KÖRSBÄRSPRALINEN den är bäst ut med cocos
    har precis varit inne och röstat på körsbärspralinen

  • Countrygirl 18 november 2009

    Jag anser mig som rätt kvinnlig men jag kanske är ett undantag som bekräftar regeln

    Rädda Körsbärspralinen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.