Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SEMESTERPLANER

  • vanillalover 23 juni 2008

    [GRATTIS till det stundande bröllopet!! Var ska du i Thailand? Jag och min man gifte oss på en kritvit strand där 2004 (L)
    P.s jag blir så avundsjuk...vi ska inte dit förrän januari 2009. Och då i lite drygd 4 veckor, ska hinna med Vietnam oxå hade vi tänkt.
    /Marie


    quote]Skrivet av Nettie den 22 jun 2008

    Har inte semester förrens i november:'( men då blir det thailand i tre veckor:p
    Jo ett par dagar i augusti blir det också (ska gifta mej):p (L)

  • Nettie 23 juni 2008

    Det blir borgeligt här också (Slottsträdgården i Malmö 20/8), så jag får hoppas
    solen skiner den dagen (L)(L):p

  • Nettie 23 juni 2008

    Hej Marie,

    Vi har egentligen inga fasta planer ännu, har köpt flygbiljetten till Bangkok, och
    sedan reser vi dit näsan pekar skulle jag tro, Krabi och Hua Hin har vi bestämt
    iallafall.:p
    /Nettie

  • pia61 23 juni 2008

    Åh, vad härligt! Jag var i Krabi i mars...... lovely!!! (L)
    Själv ska jag, gubben och vovvarna fjällvandra i Idre/Grövelsjön i sommar. DET är härligt det! (Y)

  • Lilloo 23 juni 2008

    Själv så ska jag jobba som tusan under sommaren. Är endast ledig v 29 då åker jag ons-måndag upp till min pojkvän i Härnösand. Har pendlat där emellan i 3 år nu och denna gången ska min syster Milou74 följa med.
    Blir att visa henne de otroligt vacka omgivningarna däruppe.

  • goldcamilla 24 juni 2008

    Jag träffade min nuvarande för bara 5 månader sedan så vi har bestämt att vi skall bara ägna semestern åt varandra. Ta det lugnt, åka ut någonstans om vi känner för det, annars blir det att var ute mycket i min trädgård och bada i havet om vädret tillåter det.
    Det är helt underbart att vara förälskad och älskad.

  • epi 24 juni 2008

    Vi har 2 veckor kvar till semestern. Då far vi upp till Leksand. Hockeyläger för yngsta sonen. Vi andra bor i husvagn den veckan. Sen blir det 2 härliga veckor ute vid sommarstugan. Den ligger i ST Annas Skärgård i Östergötland och heter Gräsmarö. Någon som seglar eller åker båt förbi eller varit där?
    Ha en jätte skön sommar alla matklubbare(Y):D:p(H):)

    Maria Epi

  • Tillberga 26 juni 2008

    i dag är de sista dagen före semestern
    skall bli så himla skönt men ledighet
    gubben jobbar en vecka till
    så jag har lite tid att pyssla och dona hemma innan vi åker
    till VÅRT PARADIS
    och som sagt tänker du/ni åka Blå Vägen
    skriv en rad så sätter jag på pannan när ni passerar Tärnaby/Yttervik

    [email protected] = semesteradressen för fikasugna

  • Nallemamma 26 juni 2008

    vecka 30 åker vi me Harleyn till Norge!! ska bli kul!!:D åka alla små slingriga vägar låter skojjigt hehe,, men vet inte om ja vågar titta ner :p 2 veckor i Norge!! SKOJ!!
    Ha de!!(H)

  • Smulpajen 26 juni 2008

    Skrivet av Nallemamma den 26 jun 2008

    vecka 30 åker vi me Harleyn till Norge!! ska bli kul!!:D åka alla små slingriga vägar låter skojjigt hehe,, men vet inte om ja vågar titta ner :p 2 veckor i Norge!! SKOJ!!
    Ha de!!(H)


    Norge är så himla underbart sommartid. Har tillbringat många somrar på norska vägar. Både med bara bil och då hyrt hytter. Sen blev det husvagn och senare husbil. Det finns inget bättre än att sitta på fjället och bara lyssna på tystnaden. Ni kommer att få en underbar resa! Kör försiktigt i kurvorna :)

  • Klingan 26 juni 2008

    4 dagar i Lonon är inplanerade i slutet av juli. Jag är ingen fantast av den engelska köket. Någon som har tips på god mat som man bör prova, förutom fish and chips?

  • JennyV 26 juni 2008

    Här har jag varit mammaledig i 7 månader och ska börja jobba lite på sommaren....... Så det blir ingen direkt semesterresa bara en sväng till Göteborg och Liseberg. Annars bor jag i ett semesterparadis, så här invaderar sommargästerna vårat lilla samhälle. 1500 invånare på vintern och 10000 på sommaren!

  • Smulpajen 26 juni 2008

    Skrivet av Klingan den 26 jun 2008

    4 dagar i Lonon är inplanerade i slutet av juli. Jag är ingen fantast av den engelska köket. Någon som har tips på god mat som man bör prova, förutom fish and chips?


    När jag är i London missar jag aldrig att äta indiskt. Finns massor av indiska restauranger. Fish & chips tycker jag är överskattat. Smakar fiskinnar. Men man ska absolut ha ätit det om man varit där!

  • Klingan 26 juni 2008

    Skrivet av Smulpajen den 26 jun 2008

    Skrivet av Klingan den 26 jun 2008

    4 dagar i Lonon är inplanerade i slutet av juli. Jag är ingen fantast av den engelska köket. Någon som har tips på god mat som man bör prova, förutom fish and chips?


    När jag är i London missar jag aldrig att äta indiskt. Finns massor av indiska restauranger. Fish & chips tycker jag är överskattat. Smakar fiskinnar. Men man ska absolut ha ätit det om man varit där!


    Kanske var lite otydlig när det gäller fish and chips. Menade inte att det var gott. Har testat det och var inte överförtjust i det direkt. Mest flottigt...

    Däremot kommer det definitivt bli ett besök på indisk restaurang. Tack för tipset! (Y)

  • p304amo 27 juni 2008

    Vecka 31 i Rättvik. Power Meet. Många bilar, husvagnar och diverse fordon av alla slag. Och många andra evenemang däromkring. Man behöver inte tycka om gamla bilar för att trivas där. Det finns så mycket att titta på. Att gå på campingplatserna och se alla vackra ekipagen är jätteroligt. Och alla människor som man oxå kan titta på.

  • Tillberga 27 juni 2008

    Skrivet av p304amo den 27 jun 2008

    Vecka 31 i Rättvik. Power Meet. Många bilar, husvagnar och diverse fordon av alla slag. Och många andra evenemang däromkring. Man behöver inte tycka om gamla bilar för att trivas där. Det finns så mycket att titta på. Att gå på campingplatserna och se alla vackra ekipagen är jätteroligt. Och alla människor som man oxå kan titta på.


    Men stopp och belägg
    Power Meet är i Västerås första helgen i juli
    men de är nått med gamla bilar även i Rättvik men de heter nått annat:'(

  • 27 juni 2008

    Den här sommaren blir det ingen semester för mej. Jag har nyligen sagt upp mej från ett jobb som dagmamma, och tagit ett sommarvikariat inom äldrevården. Jag stormtrivs än sålänge och tror inte jag kommer att sakna semester. Tänkte jag kan ta en resa någon stans sen i höst, när löven trillat av träden. På helgerna planerar jag att upptäcka Linköping under sommaren, har aldrig riktigt "gjort" stan förut.
    Har någon något spännande roligt eller annorlunda tips får ni gärna skriva en rad. Shopping, Valla och sånt "kan" jag, men kanske finns det andra spännande saker att göra?

  • Mozarella 27 juni 2008

    Vi kommer tillbringa stora delar av semestern på Västkusten där vi har sommarbostad. Ska dessutom försöka få till ett par dagar i vår vackra huvudstad tillsammans med goda vänner. :)

  • Helene_H 27 juni 2008

    Skall åka en tur till London den 5 Juli med 2 väninnor bara vara och shoppa naturligtvis .
    Sen skall det slappas kommer att ta en dag i taget se vad som faller en i smaken .
    I mitten på Augusti skall jag på Bröllop det är inte så ofta nu för tiden skall bli kul.
    Hoppas att ni får en trevlig semester och kan ladda batterierna ordentligt.
    Ät gott o rå om er.(H)
    Kram Helene

  • amila34 27 juni 2008

    VI åker till Vodice i kroatien vecka 29. Det ser jag fram emot..:D:

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.