Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SKYDDA DINA KONTON!

  • safir74 6 april 2012

    Skrivet av TheBoz den 6 apr 2012

    Det finns flera bra program som kommer ihåg alla dina lösenord och som t.o.m. kan logga in automatiskt åt dig. Lösenorden lagras krypterat så att det bara är du som kan komma åt dem. Det enda lösenord du behöver komma ihåg är lösenordet till programmet.

    Jag använder ett program som heter LastPass och som jag är jättenöjd med. Det är gratis för privatpersoner.

    Googla på "LastPass" så hittar du flera sajter där du kan ladda ner det.


    Tack för tipset om LastPass, har nu laddat ner det (Y)

  • Josses 6 april 2012

    Har bytt lösenord här

  • chrisq 6 april 2012

    (Y) sitter i tyskland ,väl man har dator med sig har bytt lösen nu o tack för all information glad påsk på er alla :DD

  • mabina 6 april 2012

    Hej,
    jag har sökt och försökt men fattar inte hur man byter lösenord....:(

  • sikaal 6 april 2012

    det blev tokigt!

  • Popruta 6 april 2012

    Vart byter man lösenord då?

  • Popruta 6 april 2012

    Hittade :)

  • boz1965 6 april 2012

    Skrivet av mabina den 6 apr 2012

    Hej,
    jag har sökt och försökt men fattar inte hur man byter lösenord....:(


    Enklaste sättet:

    * Klicka på "huset" nere till vänster i den ljusblå listen -> du kommer till din profilsida.
    * Klicka sen på "Redigera din profil" -> du kommer till sidan där du kan göra ändringar i din profil.
    * Skriv in ditt nya lösenord i rutan "Nytt lösenord".
    * Bekräfta ditt nya lösenord i rutan "Upprepa ditt lösenord".
    * Klicka på knappen "Spara"
    KLART! :)

  • Okänd 6 april 2012

    Hur byter man lösenord?

  • COuntrygal 6 april 2012

    Hej,
    Jag måste säga att det var onödigt svårt att hitta platsen att byta lösenord, puh... och inte hittar jag nån blå list trots hjälpsamma medlemsvänner. Kan det beror på att Jag är inloggad via en smartphone?
    /CG

  • kekke46 6 april 2012

    Har bytt lösenord. Gå in på redigera profil och ändra lösenord där

  • COuntrygal 6 april 2012

    Cheers!

  • mabina 6 april 2012

    Tack alla för hjälpen, nu har jag också lyckats byta lösenord :)

  • Okänd 6 april 2012

    Detta visar på sårbarheten i vår IT-värld. Storebror ser Dig är en piss i Missippi. Okunnig som jag är kan jag bara tacksam att det finns dom som är klokare.

  • Isset 6 april 2012

    Kan nån hjälpa mig och berätta vart jag ska gå för att byta lösenord? Har sökt och sökt men inte hittat... Tack!

  • gotmpe 6 april 2012

    Sånt händer.. Men! Hur kan det komma sig att behovet av att byta anv/lösen ska ändras på andra sidor som man eventuellt har samma inloggning på? Jag är övertygad om att det är ganska många som använder samma lite här och var (så vida man inte använder lastpass)

    Ja menar, hur skulle man ens fundera på att komma ihåg alla lösen om de va unika överallt?

    Dock blir man påmind om att sajter är sämre riggade för attacker än vad de borde, speciellt om det påverkar andra inloggningar.

    Uppryckning krävs!

  • Okänd 6 april 2012

    Skrivet av gotmpe den 6 apr 2012

    Sånt händer.. Men! Hur kan det komma sig att behovet av att byta anv/lösen ska ändras på andra sidor som man eventuellt har samma inloggning på? Jag är övertygad om att det är ganska många som använder samma lite här och var (så vida man inte använder lastpass)

    Ja menar, hur skulle man ens fundera på att komma ihåg alla lösen om de va unika överallt?

    Dock blir man påmind om att sajter är sämre riggade för attacker än vad de borde, speciellt om det påverkar andra inloggningar.

    Uppryckning krävs!


    Jo, serru. Det är ett välkänt fenomen att vi tenderar att återanvända lösenord eftersom vi ganska snart går vilse bland alla tusentals websiter som räver användar-id och lösenord.
    Jag också. Förr, innan jag bytte till LastPass. Men jag har inte lyckats få fram uppgifter om hur säkert LastPass är, så jag vet inte hur säkert det är... Kanske lurar jag mig själv..

  • DoctorWho 6 april 2012

    Själv har jag en fusklapp gömd LÅNGT bort från datorn (inte ens i samma rum). Den ligger gömd på ett sätt så att jag ser om någon har rört den. Är lite paranoid när det gäller att spara lösenord på datorn. Allt går ju tyvärr att hacka om någon verkligen vill göra det. :( Jag håller mig till min fusklapp, den har funkat i flera år och jag har bytt lösenord då och då.

  • Amaruhla64 6 april 2012

    Jamen hur byter man lösenord, hittar inte var man gör det. Det tycker jag är dåligt!!

  • boz1965 6 april 2012

    Man bör byta lösenord ganska ofta. Ju viktigare/känsligare sajter, desto oftare.
    På en sajt som MK bör du byta iaf en gång i månaden.
    På viktigare sajter, minst en gång i veckan gärna oftare om det är en sajt där det handlar om pengar eller annat viktigt. T.ex. pokersajter, aktiesajter etc. Sajter där det handlar om pengar och t.ex. kreditkortsnummer hanteras är högvilt för hackare och extra känsliga för attacker. Deras säkerhet är visserligen extremt hög, men en duktig hackare som verkligen VILL ta sig in gör det också förr eller senare. Frågan är inte OM, utan NÄR det sker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.