Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

S.O.S!!!

  • Annafbg 1 oktober 2009

    Jag kollar med vänner, bekanta och bekantas bekanta. Har inte fått några positiva svar än, det verkar som att de som har möjlighet och intresse av att ta hand om djur har fyllt sin kvot, tyvärr.
    Visst är det skrämmande att det finns så många djur som blir övergivna! Visst kan man förstå att livet kan förändras för hussar och mattar så att det blir omöjligt att ta hand om sitt djur, men det kan ju knappast förklara varför katthemmen översvämmas av övergivna djur! En stor eloge till alla som jobbar och sliter för djurens bästa!(L)
    Hoppas, hoppas att det ordnar sig för kattflickorna!

  • idea_ 1 oktober 2009

    Hur går det? är det någon som kunnat ta hand om katterna? :'(

  • Amika 1 oktober 2009

    Nej, det är ingen som hört av sig än... :'(

    Jag hoppas så att det ska finnas någon som bara dyker upp och säger: Hej! Jag tar dem!
    *hoppas, hoppas*

  • ivanagueli 2 oktober 2009

    Skrivet av Amika den 29 sep 2009

    Snälla, hjälp oss. Nu är det två kattflickor som riskerar avlivning! Hade jag kunnat så hade jag tagit hand om dem själv, men jag är allergisk. :'(

    Jag passade dem (trots min allgergi) förut medan deras familj var på semester. De är helt underbara. De är kärleksfulla, vänliga hundvana och är snälla mot barn. De pratar mycket och är så väldigt tillgivna!
    Desutom är det renrasig abessinier. Med stamtavla förstås!
    De är innekatter och kastrerade, men fullt utställningsbara om man vill det.

    Mer info hittar ni på: http://lesanglotdesanges.blogg.se/2009/september/hjalp-oss.html

    Snälla, någon??

    Mvh
    Jonna


    Om du inte hittar någon kan vi ta dem. Bor på landet och den katt vi har ett eget fönster där hon kommer och går igenom som hon vill. Fast nu börjar det bli vinter och fönstret är stängt.

    Jag tycker katter är inneboende och skall komma och gå som de vill, fast om man inte vill gå ut så behöver man inte det.

    Åker förbi sala nästa helg (har en stuga i Avesta)

    Om det passar kan du höra av dig direkt på [email protected]

    Torbjörn

  • Amika 2 oktober 2009

    Skrivet av ivanagueli den 2 okt 2009

    Skrivet av Amika den 29 sep 2009

    Snälla, hjälp oss. Nu är det två kattflickor som riskerar avlivning! Hade jag kunnat så hade jag tagit hand om dem själv, men jag är allergisk. :'(

    Jag passade dem (trots min allgergi) förut medan deras familj var på semester. De är helt underbara. De är kärleksfulla, vänliga hundvana och är snälla mot barn. De pratar mycket och är så väldigt tillgivna!
    Desutom är det renrasig abessinier. Med stamtavla förstås!
    De är innekatter och kastrerade, men fullt utställningsbara om man vill det.

    Mer info hittar ni på: http://lesanglotdesanges.blogg.se/2009/september/hjalp-oss.html

    Snälla, någon??

    Mvh
    Jonna


    Om du inte hittar någon kan vi ta dem. Bor på landet och den katt vi har ett eget fönster där hon kommer och går igenom som hon vill. Fast nu börjar det bli vinter och fönstret är stängt.

    Jag tycker katter är inneboende och skall komma och gå som de vill, fast om man inte vill gå ut så behöver man inte det.

    Åker förbi sala nästa helg (har en stuga i Avesta)

    Om det passar kan du höra av dig direkt på [email protected]

    Torbjörn



    Jag skickade det du skrivit och din mail till ägaren, så får hon kontakta dig! :)

    Tack så jättemycket Torbjörn! :)

  • Amika 2 oktober 2009

    Jag kan ju tillägga att hon kanske inte vill att de ska vara utekatter. De har aldrig varit det, så efter sex år kanske det kan vara svårt att ställa om sig.
    De är van med att gå ut och in som de vill, men ute hade de som en stoooor hundgård som de rörde sig fritt i. Det var till och med ett träd som var inbyggt. Så hade de sällskap av två belgiska jättar till kaniner som höll gräset kort. :)

  • anni2 2 oktober 2009

    OJOj, alltså jag är jätte-tacksam för allt engagemang, verkligen! TACK!! Det är dock ett stort missförstånd att de skulle hotas av avlivning. Det skulle jag ALDRIG göra. Jag har haft katterna sen de var 12 veckor, varit på massa uställningar med dem, fött upp tre kullar med kattungar från dem och alltid sett till att de haft det bra. Som tidigare framgått, byggde jag t.ex. en stoor inhägnad där jag även monterade in dett nersågat äppelträd så att de kunde klättra och vara ute hur mycket de ville. Jag vill inte att ni tror att jag "bara tröttnat" på mina älsklingar.
    Orsaken till denna omplacering är ändrade "bostadsförhållanden" Först flyttade jag från huset in i en stor lägenhet (med en bakgård lagom för kattpromenader i sele) men nu måste jag flytta till ett billigare boende på tredje våningen och det blir helt enkelt för liten yta samt i stort sett omöjligt att kunna låta dem vara utomhus. (De älskar att fånga flugor och sola sig. )
    Så jag vill förtydliga att katterna söker nytt hem men att de inte är i "livsfara"

    http://annapannis.blogspot.com/2009/09/forelasningar-odon-flyttplaner-och-2.html

    MVH anna

  • rosie1 2 oktober 2009

    Var finns dessa katter nånstans?

  • Amika 2 oktober 2009

    Skrivet av rosie1 den 2 okt 2009

    Var finns dessa katter nånstans?


    De finns i sala. :)

  • idea_ 4 oktober 2009

    Hur går de för de små raringarna, har de fått ett nytt hem ännu? (L)

  • Molgan 4 oktober 2009

    Jag har tagit hand om innekater som blivit utekatter. En av katterna är över 10 år. Det har fungerat bra.

  • jimboz 4 oktober 2009

    Innekatter blir det när vi människor tvingar dom att vara inne .......Varför skulle dom inte trivas ute i det gröna som alla andra....Dom blir säkert automatiskt innekatter för dom som bor i höghus eller liknande bostadsförhållande...Har svårt för att tänka mig en människa som sitter i fängelse inte skulle vilja vara ute om han eller hon fick..

  • Glitterfia 4 oktober 2009

    Det är inga som helst problem att låta en innekatt börja vara ute även om de varit innekatt i flera år. Men det är inte alls säkert att de gillar det.

  • Penne 4 oktober 2009

    Jag bor i lägenhet så jag antar att det inte är av intresse??

  • idea_ 5 oktober 2009

    Har katterna fått nytt hem ännu?:'(

  • jimboz 5 oktober 2009

    Jag snackade med en Koreansk familj som kanske kunde ta hand om dom....Dom skulle återkomma .

  • anni2 5 oktober 2009

    Skrivet av jimboz den 4 okt 2009

    Innekatter blir det när vi människor tvingar dom att vara inne .......Varför skulle dom inte trivas ute i det gröna som alla andra....Dom blir säkert automatiskt innekatter för dom som bor i höghus eller liknande bostadsförhållande...Har svårt för att tänka mig en människa som sitter i fängelse inte skulle vilja vara ute om han eller hon fick..


    Det är klart att katter trivs ute i det gröna. Problemet är att de (liksom hundar) inte kan springa fritt hur som helst utan att riskera livet i trafike mm. Att ha hundar i koppel verkar vara socialt accepterat men att hålla katterna kopplade eller i inhängnad verkar provcera vissa. Men visst gillar alla att vara fria, skulle gärna släppa både hunden och hästen lösa om det var ok för grannarna.....

  • boz1965 5 oktober 2009

    Skrivet av jimboz den 4 okt 2009

    Innekatter blir det när vi människor tvingar dom att vara inne .......Varför skulle dom inte trivas ute i det gröna som alla andra...


    Funkar inte när man bor i lgh i stan...

  • boz1965 5 oktober 2009

    Ja du, Amika.
    Hade det inte varit för att jag har två innekatter redan så...
    Hoppas att nån med möjlighet förbarmar sig över de små liven.

  • idea_ 7 oktober 2009

    Puff puff

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.