Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spikmatta

  • sivan52 22 juli 2009

    Har nu legat på spik mattan ytterligare en gång. Det är enormt skönt. Drog upp den lite så även axlarna fick sitt. Det kändes så varmt och behagligt. Nu efteråt känner jag mig behagligt lugn och småslö. Börjar känna mig lite frusen också. Hittills är jag enormt nöjd med den.
    Jag upplever inte att det gör skitont när man lägger sig på den. Har nog hög smärt tröskel (haha) Men visst känns det.

  • boz1965 22 juli 2009

    Men att racka ner på detta och kalla det humbug tycker jag är småaktigt.


    Kalla det vad du vill, men som gammal knalle vet jag hur det går till att blåsa folk och få dem att tro att de har gjort världens affär när de egentligen bara har blivit ett par hundra fattigare. Det här med spikmattor luktar bondfångeri lång väg.

    Nu har jag beställt två (till min syrra och dotter) Shakti spikmattor på http://www.amuletten.net där de hade ett bra pris för två st (975:-)


    Bra pris? Tja, tycker man att det är ett bra pris att betala nästan en tusenlapp för något som kostat högst ett par tior att tillverka så...

    Men som jag sa innan: Det är era pengar och var och en blir salig på sin tro.

  • AckisF 22 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 22 jul 2009

    Bra pris? Tja, tycker man att det är ett bra pris att betala nästan en tusenlapp för något som kostat högst ett par tior att tillverka så...


    ha ha... :D vad tror du det kostar att tillverka märkeskläder?
    Inte många kronor kan jag upplysa dig om. Ändå kostar de flera tusen kronor.
    Likaså med tv-kanalerna... folk betalar flera hundra kronor i månaden för att sitta i en soffa och glo på "skit"
    Det är så med väääldigt mycket.
    Då kan jag tycka det är helt ok att satsa några hundralappar i ett försök till att må bättre istället för att satsa tusenlappar på att sitta och glo i en soffa, vilket definitivt inte är hälsosamt. :)

    Du skulle kanske testa en? (H)

  • boz1965 22 juli 2009

    Ursäkta att jag säger det, men... Det är SÅ lätt att skilja godtrogna människor och deras pengar åt... :D

  • sivan52 22 juli 2009

    Puff


    Finns det inga fler som har den eller tänker köpa en?? (L)

  • Okänd 22 juli 2009

    Jag brukar koka soppa på en spik!
    Går det att använda en spikmatta i stället?

  • evaldo 22 juli 2009

    Detta med spikmatta som blivit så poppis är bara en bluff. Det går lika bra med en bit av en konstgräsmatta, den gör samma nytta enligt läkare.
    (N)(Y)

  • Hannixen 22 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 21 jul 2009

    BLUFF och bondfångeri helt i klass med 80-talets magnetarmband som ju skulle kunna "bota" allt från fotvårtor till hjärntumörer.

    Det enda man åstadkommer med att köpa en "spikmatta" är att tunna ut plånboken. Försäljarna däremot skrattar hela vägen till banken på kundernas bekostnad.


    Det en spikmatta gör är att den ökar blodtillförseln vilket man kan må jättebra av, precis osm massage och sånt. Att den däremot botar sjukdommar förstår nog alla att det inte stämmer, därmed är det ju inte agt att det bara är bluff!

  • boz1965 22 juli 2009

    Skrivet av Hannixen den 22 jul 2009

    Skrivet av boz1965 den 21 jul 2009

    BLUFF och bondfångeri helt i klass med 80-talets magnetarmband som ju skulle kunna "bota" allt från fotvårtor till hjärntumörer.

    Det enda man åstadkommer med att köpa en "spikmatta" är att tunna ut plånboken. Försäljarna däremot skrattar hela vägen till banken på kundernas bekostnad.


    Det en spikmatta gör är att den ökar blodtillförseln vilket man kan må jättebra av, precis osm massage och sånt. Att den däremot botar sjukdommar förstår nog alla att det inte stämmer, därmed är det ju inte agt att det bara är bluff!


    Så är vi där igen med kostnaden. 579 kronor för ett stycke canvas och några plastbitar. Kostar max 20 kronor att tillverka. Önskar att JAG hade kommit på idén först, heheheee. :D

    Precis som evaldo skriver skulle en bit konstgräs funka precis lika bra (eller dåligt). Köp en "gräsmatte-dörrmatta" på ÖoB för 39 kr istället så har du sparat en massa pengar.

  • jimboz 22 juli 2009

    Jag ska också köpa en sån där matta...Jag är jävligt skeptisk till saker och ting men den verkar faktiskt göra sitt jobb..Många som köpt den säger bara bra saker om den...Många som inte köpt den säger bluff om den...Jag har bildat min uppfatning vilket är det enda som räknas och det blir en så småningom...Skulle det visa sig att det är en bluff så är det bättre ändå, för hur mycket bluff bluff har fått folk att sova bättre ?

  • Coomber 22 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 22 jul 2009

    Men att racka ner på detta och kalla det humbug tycker jag är småaktigt.


    Kalla det vad du vill, men som gammal knalle vet jag hur det går till att blåsa folk och få dem att tro att de har gjort världens affär när de egentligen bara har blivit ett par hundra fattigare. Det här med spikmattor luktar bondfångeri lång väg.

    Nu har jag beställt två (till min syrra och dotter) Shakti spikmattor på http://www.amuletten.net där de hade ett bra pris för två st (975:-)


    Bra pris? Tja, tycker man att det är ett bra pris att betala nästan en tusenlapp för något som kostat högst ett par tior att tillverka så...

    Men som jag sa innan: Det är era pengar och var och en blir salig på sin tro.

  • Hannixen 22 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 22 jul 2009

    Skrivet av Hannixen den 22 jul 2009

    Skrivet av boz1965 den 21 jul 2009

    BLUFF och bondfångeri helt i klass med 80-talets magnetarmband som ju skulle kunna "bota" allt från fotvårtor till hjärntumörer.

    Det enda man åstadkommer med att köpa en "spikmatta" är att tunna ut plånboken. Försäljarna däremot skrattar hela vägen till banken på kundernas bekostnad.


    Det en spikmatta gör är att den ökar blodtillförseln vilket man kan må jättebra av, precis osm massage och sånt. Att den däremot botar sjukdommar förstår nog alla att det inte stämmer, därmed är det ju inte agt att det bara är bluff!


    Så är vi där igen med kostnaden. 579 kronor för ett stycke canvas och några plastbitar. Kostar max 20 kronor att tillverka. Önskar att JAG hade kommit på idén först, heheheee. :D

    Precis som evaldo skriver skulle en bit konstgräs funka precis lika bra (eller dåligt). Köp en "gräsmatte-dörrmatta" på ÖoB för 39 kr istället så har du sparat en massa pengar.


    Men det för väl inte att det fungerar mindre bra bara för att man kan använda andra saker också? Konstigt argument tycker jag. Att det är för dyrt hållr jag med om, men det tycker jag om det mesta....

  • The_mama97mia 22 juli 2009

    Jag har en shakti-matta. Använder den helt oreligiöst. Förstår fysiologin, och placebon.
    Jag gillar den. (Y)

  • monfo 22 juli 2009

    (var kan man inte sudda bort sitt inlägg helt och hållet?)

  • boz1965 22 juli 2009

    Skrivet av monfo den 22 jul 2009

    ...Så alla ni som klandrar de som tror på mattan, de kommer aldrig erkänna sanningen....om den visa sig vara av annan art än de själva vill.


    Det kan jag nog hålla med om. Det verkar ha gått lite religion i det hela. Precis som med Atkins, LCHF, magnetarmband, healing och annat som har kommit och gått... Det finns ju en anledning till att folk slutar med det lika kvickt som de började. Lika mycket som de rosade det när det var nytt, lika tysta är de när de har kommit på att det inte funkar som de trodde.

  • boz1965 22 juli 2009

    Skrivet av sivan52 den 22 jul 2009

    Puff


    Finns det inga fler som har den eller tänker köpa en?? (L)


    Nejdu, bluffmakare har inget att hämta hos mig. (H)

  • sivan52 22 juli 2009

    Snälla Boz!!

    Låt oss som tycker om spikmattan få göra det, utan att få bi kallade för bluffmakare.

    Tack för mig

  • redd 22 juli 2009

    Okay lite ingen som har skrivit om vad som anses skapa effekten rent vetenskapligt.

    Hemligheten ligger som sagt i smärtan, kroppen tolkar det som att den har blivit skadad och börjar frigöra alla möjliga roliga ämnen som bland annat är. Rent krast tycker jag att kroppen borde försöka frigöra ämnen som är.
    - Antiseptiska
    - Smärtlindrande
    - Energigivande
    - Skapar en djupare sömn.

    Rimligen är det ju även en övergående effekt eftersom kroppen lär sig ganska snabbt :/

    Skulle jag själv använda produkten skulle det vara vid kraftig smärta/sömnproblem eller vid starten av en förkylning..

  • boz1965 22 juli 2009

    Snälla Sivan.

    Det är INTE dig jag kallar bluffmakare, det är de som marknadsför den s.k. "spikmattan" - som egentligen bara består av ett antal små plastpiggar och en bit tyg för totalt ett par tior i tillverkningskostnad.

    Du får hemskt gärna tycka om den och du får också tro att den gör nytta även om jag (och även experter på området) anser att det är en enda stor bluff och att dina pengar går rakt i sjön. Som jag skrev innan: De som säljer den skrattar hela vägen till banken...

    Men det är dina pengar och du gör vad du vill med dem.

    Frid! :)

  • ros 22 juli 2009

    :)Hej på er!
    Jag har ingen matta ännu. Men funderar på att köpa en.
    Att få sova en hel natt utan värk, det längtar jag efter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.