Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spikmatta

  • annelieberggren 23 juli 2009

    Jag tycker att mattan är bra, jag ligger ofta på den när jag har ont i rygg slutet.
    Jag kan vara kall där för att att blodcirkulation är dålig, och efter en stund på mattan är jag varm igen och värken är borta. Jag har också fått bättre med sömnen. Min värk och låsningar i bröst rygg är 85% bättre. Så på mig har den funkat positivt...

  • bernit 23 juli 2009

    :p:pHar aldrig provat själv - tycker om min "vanliga" säng men vår marknadschef började med spikmatta för ca 1½ år sedan och han har den alltid med i bilen eller på flyget (han reser mycket, men flyger inte PÅ mattan). han säger att den är fantastisk !!!!

  • Okänd 24 juli 2009

    Skrivet av Eery den 23 jul 2009

    Skrivet av Liliane den 22 jul 2009

    Jag funderar också på att köpa en spikmatta pga. värk i axlar och nacke mm.
    Men nu är jag tveksam......det är både ris och ros ang. spikmattan.........Hoppas att fler svarar vad de tycker........Har ju inte lust att " tunna ut plånboken" som boz antydde, haha.
    Vilken intressant tråd.:p


    kan du inte ta kontakt med en återförsäljare och höra om du får testa den en stund? har en kompis som säljer och jag vet att hon tar tillbaka mattor ifrån kunder som inte "svarar på behandlingen"


    Tack....för tipset.....Ska höra med hälsokost nästa gång jag åker till Mora.

  • Okänd 24 juli 2009

    Bra jobbat boz!
    (Y)

  • Okänd 24 juli 2009

    Skrivet av bernit den 24 jul 2009

    :p:pHar aldrig provat själv - tycker om min "vanliga" säng men vår marknadschef började med spikmatta för ca 1½ år sedan och han har den alltid med i bilen eller på flyget (han reser mycket, men flyger inte PÅ mattan). han säger att den är fantastisk !!!!


    Har chefen verkligen en spikmatta?
    Eller är det ett exemplar av fejkmattan med plasttaggar?
    En riktig spikmatta skall bestå av spik, hörs förresten nästan på namnet, inte av plast.
    En spikmatta, alltså en riktig sådan, används framförallt av fakirer för att visa hur de kan plåga sig själva, inte för att bota några sjukdomar!
    Men det är klart, som jag tidigare sagt, allt går att sälja med mördande reklam till godtrogna människor.

  • boz1965 24 juli 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 24 jul 2009

    Bra jobbat boz!
    (Y)


    Danke! :D

  • boz1965 24 juli 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 24 jul 2009

    ...Men det är klart, som jag tidigare sagt, allt går att sälja med mördande reklam till godtrogna människor.


    Kommer mig att tänka på en låt av Ulf Peder Olrog:

    Konserverad gröt

    Vedholm och Lasse, Karl-Herman och ja'
    vi ha bildat en firma u.p.a.
    och startat en ny konserveringsfabrik,
    där vi talar för varan till musik:

    Allting går att sälja med mördande reklam:
    Kom och köp konserverad gröt!
    Allting går att sälja med mördande reklam,
    även lagom söt, konserverad gröt.

    Lasse blev chef och jag själv blev agent,
    men Karl-Herman tog titeln disponent.
    Reklamchefen Vedholm med tusen plakat,
    annonserade vår hälsopreparat:

    Allting går att sälja med mördande reklam...

    Burkar och burkar på löpande band,
    Svämma över vårt avlånga land.
    Det som ej såldes som flytande mat,
    kom i handeln som kaffesurrogat.

    Allting går att sälja med mördande reklam...

    Alltig gick fint men en dag var det hänt,
    en polis kom och tog vår disponent.
    Han forska i gröten och tänk vilken syn,
    bara vassla och sågspån, inga gryn.

    Allting går att sälja med mördande reklam...

    Lasse fick villkorlig dom häromda'n,
    och fabriken blev brandstation åt sta'n.
    Men Vedholm, Karl-Herman och ja' dela cell,
    och vi sjunger från morgon till kväll:

    Allting går att sälja med mördande reklam...

  • boz1965 24 juli 2009

    Det lustiga är att här i Sverige marknadsförs mattan som en indisk grej - i Indien marknadsförs den som västerländsk med lättklädda, blonda flickor i reklamen... De skäms väl för att kalla den "indisk". Vet inte om man ska skratta eller gråta? Jag väljer att skratta. :D :D :D

  • Okänd 24 juli 2009

    Det var precis den låten jag tänkte på när jag skrev att "allt går att sälja med mördande reklam"!
    Törs dom sälja den här skiten borta i Indien?
    Vad säger fakirerna då?
    Måste också skratta ett tag Ha!

  • pia61 24 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 23 jul 2009

    Skrivet av Lotten_J den 23 jul 2009

    Länge sen sist....allt väl? Alltså nu blir det en intressant diskussion igen.....:p. Nu köps inte dessa spikmattor på ngn knallemarknad...


    ÄäääH? Jo, faktiskt går det alldeles utmärkt att köpa "originalet" på marknad också, inte bara plagiat.

    Om mattans "hälsoeffekt":
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5484332.ab
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5535196.ab
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5532197.ab



    Intressanta artiklar...

  • boz1965 24 juli 2009

    "KO stämmer spikmatteföretag
    Konsumentsombudsmannen (KO) stämmer företaget Team Shakti på en halv miljon kronor för vilseledande marknadsföring vid försäljningen av spikmattor.

    Företaget ger intryck av att en produkt kan bota eller lindra sjukdomar när påståendena uppenbarligen inte går att bevisa", säger konsumentsombudsmannen Gunnar Larsson i ett pressmeddelande.
    Enligt KO har Team Shakti i sin reklam påstått att spikmattan kan bota bland annat migrän och depression. Men företaget har inte presenterat några bevis för det.
    Team Shakti har efter KO:s påpekande ändrat sin reklam, men det räcker inte tycker KO och stämmer bolaget."

    Expressen.se idag

  • Myggan-65 24 juli 2009

    Hmmm, var det inte så att den som startade den här tråden faktiskt ville höra åsikter från de personer som hade provat "spikmattan"? Jag kan förstå boz1965 och jan-gunnar-j som är skeptiska och gång på gång ger sig in i tråden även om det är med kommentarer som ":Z :Z :Z" och liknande, MEN om ni finner tråden så störande så är det väl bara att låta bli att gå in och läsa det som skrivs i den!
    Jag har inte prövat "spikmattan" men anser att om personer känner att den gör nytta, oberoende om det är en placeboeffekt eller att den verkligen fungerar, så måste de väl få använda den utan att bli idiotförklarade eller liknande! Det är ju faktiskt vuxna människor det handlar om.

  • Okänd 24 juli 2009

    Precis, vuxna människor var det!
    Men inte är det någon som blivit "idiotförklarad" eller?
    Naturligtvis skall de som vill och tycker sig ha hjälp av "spikmattan" använda den!
    Det har inte varit frågan om detta, utan det handlar om samvetslösa personer som säljer en produkt under falska förutspeglingar och vilseledande reklam!
    Detta har lett till anmälningar och vitesförlägganden från samhällets sida.
    Så till alla er som köpt, använt och tyckt att ni haft hjälp av mattan, ni skall givetvis fortsätta att använda den!
    Men ni skall veta att jag håller fortfarande min ståndpunkt kvar att marknadsföringen och försäljningen av den här "spikmattan" strider mot normala försäljningsregler och skall straffas därefter!
    Den här tråden har, inte av mig i alla fall, upplevts som "störande", inte det minsta, tvärt om skulle jag vilja säga.
    Sådana här diskussioner behövs verkligen, allt fler försöker att med vilka medel som helst tillförskansa sig andras pengar. Utefter denna tanke gick jag in i den här tråden!
    Inte för att smutskasta de som köpt den här produkten.

  • AckisF 24 juli 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 24 jul 2009

    Det har inte varit frågan om detta, utan det handlar om samvetslösa personer som säljer en produkt under falska förutspeglingar och vilseledande reklam!


    Då kanske det är läge att starta en annan tråd där detta ämne diskuteras?
    Då kan ju de som vill diskutera självaste "spikmattan" fortsätta i denna tråden.

  • Myggan-65 24 juli 2009

    Först vill jag tacka jan-gunnar-j för svaret och säga att jag till fullo respekterar din åsikt och till stor del kan förstå den. MEN att vädra den här kändes som lite fel forum, det var min tanke.
    Kommer att fortsätta följa den här tråden AckisF och jag hoppas verkligen att mattan kommer att göra nytta för dig!!

  • Okänd 24 juli 2009

    Här kommer det senaste angående den s.k. "spikmattan"!

    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5557212.ab

    Man kan ju fortfarande hoppas på att de som köpt produkten är nöjda!
    Det som vore mest intressant just nu vore en medicinsk studie och analys av den här "spikmattan".

  • Myggan-65 24 juli 2009

    Så tidningsartiklar är rättvisande i alla lägen???
    Låt dom som tror på spikmattan få behålla denna tråd och starta en egen där du och andra kan diskutera mattans vara eller inte vara!!

  • Okänd 24 juli 2009

    Jag har aldrig diskuterat mattans "vara eller inte vara"!
    Endast det vis vilket den marknadsförts på.
    Artikeln jag refererar till visar bara på det faktum att att företaget i fråga nu kommer att åtalas för falsk marknadsföring.
    Om det skulle bli en fällande dom är det helt möjligt för alla som köpt mattan att få sina pengar tillbaka!
    Just på grund av att det som stod i annonsen inte var sant.
    Finns det bara jag på den här tråden som skulle välkomna en medicinsk studie av hur den här mattan påverkar den som använder den?

  • Myggan-65 24 juli 2009

    NEJ det är verkligen inte bara du som efterfrågar en MEDICINSK STUDIE, men det känns enbart som att inriktiningen enbart ska handla om falsk marknadsföring. Jag är extremt skeptisk till reklam som påstår sig bota allt från liktornar och till tumörer eller liknande, så jag förstår till fullo det du avser med det du skriver. Sånt är bara till för att försöka ge hopp till redan utsatta personer!
    Men nu handlade ju tråden om att den som startade den ville få höra vad ANDRA ANVÄNDARE hade för tankar om mattan när de hade provat den

  • Eery 24 juli 2009

    Men vore det inte bättre om nån som testat mattan och inte är nöjd berättar det än att det sitter en massa folk och talar om att det bara är bluff för att inte finns en massa dyra vetenskapliga (västerländska) tester utförda på den.
    Vill bara poängtera att det förekommer en hel del tester inom svensk sjukvård som det INTE informeras om öppet, ta bara vaccinet som unga tjejer ska ta för att eventuellt slippa livmoderhalscancer. Det är inte färdigtestat utan testas nu på en ganska bred massa som dessutom är villiga att betala för att bli försöksdjur. Vad sviterna av det blir får vi se om några år.
    Spikmattan är trots allt ganska harmlös och inte förfärligt dyr om man blir hjälpt av den.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.