Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spikmatta

  • Myggan-65 24 juli 2009

    Precis vad jag försöker få fram trots att allt nu enbart har kommit att handla om marknadsföring och sånt. DET var ju avsikten med denna tråden från början såvitt jag kunde förstå. OM man har läst inläggen här så är det inte enbart positiva omdömen, finns personer som provat och inte känner någon effekt.
    Denna tråd sökte jag mig till för att höra vad användare tyckte om denna omtalade matta eftersom jag har läst extremt skilda tankar om den, har förmodligen läst det mesta som skrivits i ämnet i tidningar och internet så DET var inte vad jag eftersökte.

  • Eery 24 juli 2009

    Kan höra med min kompis som söljer hur ofta hon får negativt tillbaka om mattorna. Om du vill:)

  • Myggan-65 24 juli 2009

    Väldigt gärna. DET är säkerligen ett ganska tydligt tecken på hur nöjda folk är med den. För i slutänden är det ju faktiskt användarna som vet hur deras kroppar svarar på en produkt

  • Lintotten 24 juli 2009

    Jag har en som jag använder ibland. Dock inte så ofta som jag kanske borde. Den är jätteskön så länge som man har en tunn tröja på sig. Kan göra riktigt ont om man inte är van, speciellt på rumpan tycker jag. Jag upplever den i alla fall som väldigt avslappnande o min nacke brukar bli bra mycket bättre när jag använt den!(Y) Tummen upp alltså!
    Hälsningar Katarina

  • sivan52 24 juli 2009

    Startade tråden för att få höra åsikter av någon som hade köpt, skulle köpa och om någon använt den och hur dom upplevde det.
    Jag bryr mig inte om vad som diskuteras i media m m eller vad andra anser om mattan som inte provat den.
    Jag tycker mattan ger mig det jag är ute efter. Värme i kroppen, blir lugn och harmonisk och känner mig allmänt okej. Har inte provat den innan jag skall sova men skall göra det snart.
    Jag är inte ute efter att bota något.

    med vänlig hälsning och kram från Siv

  • safir74 24 juli 2009

    Team Shakti gör Shakti "spikmattor". Det finns även en annan "spikmatta" som går att köpa i hälsokostbutiker. Den heter Yantramattan. Jag kommer att köpa mig en så småningom.

  • sivan52 24 juli 2009

    Skrivet av safir74 den 24 jul 2009

    Team Shakti gör Shakti "spikmattor". Det finns även en annan "spikmatta" som går att köpa i hälsokostbutiker. Den heter Yantramattan. Jag kommer att köpa mig en så småningom.


    Jag har Yantramattan :D
    kram

  • Lotten_J 24 juli 2009

    Det är ju fel att säga att det botar men man kan få lindring av symtom, det är ju inte ngn bluff samt ökad blodcirkulation....fy faen de hettar som bara attan i kroppen då man legat på den....nåväl det blri då inte sämre av att ligga på den...det är upp till gemene man vad man vill använda sina pengar till....


    Skrivet av jan-gunnar-j den 23 jul 2009

    Skrivet av Lotten_J den 23 jul 2009


    Var hittar man den artikeln att läsa om att han trätt fram och att det är en bluff? Den vill jag läsa

    Skrivet av jan-gunnar-j den 23 jul 2009

    Det är ju så här med oss människor att tron påverkar allt!
    Men när det gäller den här spikmattan så har ju mannen, eller "gurun" , bakom det hela trätt fram och erkänt att det hela är en bluff och endast ett sätt för honom att tjäna pengar! Att det sedan dykt upp flera olika fabrikat är kanske inte så konstigt, det finns många som vill tjäna pengar på godtrogna människor.
    En sak står dock klar, det finns inga som helst vetenskapliga bevis för att den här spikmattan skulle vara bra för några sjukdomar hos den som ligger på den. Att blodtillströmmningen i den utsatta kroppsdelen stimuleras kan man ju förstå, det uppstår ju en smärta till en början. Men vad är det sedan som utgör den "läkande effekten"?
    Men det finns andra metoder som är betydligt bättre och billigare, men de metoderna kanske inte passar på den här sidan, här skall det ju handla lite mera om mat än om kroppsvård!


    Det ligger bl.a. anmälningar till KO på den här mattan.
    Så här säger "Gurun" själv!

    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5535196.ab

    Så min teori om den här mattan står fast.
    Det är bara ett sätt för någon att tjäna en massa pengar på andra människors godtrogenhet!
    Bluff och båg med andra ord.
    Jag kommer ihåg en kille från Norrland som sa sig ha kommit på den ultimata flug och myggdödaren.
    Han sålde mängder av sin produkt, under en kort tid vill säga.
    Det han levererade var två små träplattor, på den ena fanns ett svart märke målat. I instruktionen stod det följande, lägg flugan eller myggan på den svarta punkten och slå till med den andra träbiten.
    Det är klart att den stackars insekten fick sätta livet till, om man hann slå till innan den flugit sin kos vill säga!
    Ungefär så är det med spikmattan också, allt går ju att sälja med mördande reklam.

  • Lotten_J 24 juli 2009

    Äääähhh så länge vi mår gott av plasttaggarna vi som har dom må de ju vara hänt....som jag tidigare skrev så hettar det rejält i kroppen då man ligger på den....ska iaf fortsätta med spikmattan...måhända blir det en dörrmatta nästa gång....


    Skrivet av boz1965 den 24 jul 2009

    "KO stämmer spikmatteföretag
    Konsumentsombudsmannen (KO) stämmer företaget Team Shakti på en halv miljon kronor för vilseledande marknadsföring vid försäljningen av spikmattor.

    Företaget ger intryck av att en produkt kan bota eller lindra sjukdomar när påståendena uppenbarligen inte går att bevisa", säger konsumentsombudsmannen Gunnar Larsson i ett pressmeddelande.
    Enligt KO har Team Shakti i sin reklam påstått att spikmattan kan bota bland annat migrän och depression. Men företaget har inte presenterat några bevis för det.
    Team Shakti har efter KO:s påpekande ändrat sin reklam, men det räcker inte tycker KO och stämmer bolaget."

    Expressen.se idag

  • Okänd 24 juli 2009

    http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/ko-stammer-spikmatteforetag-1.917767

  • pia61 25 juli 2009

    Jag blir också helt varm i kroppen av att ligga på min lilla spikmatta och blir så skönt avslappnad, det är ju det som jag skaffat den för. (L)(L)(L)
    Och det var ju det som Sivan ville veta av oss som har en spikmatta i sin ägo! :) (H) (L)

    Sen är det bara endast roligt när det hettar till i diskussionerna, tycker det är kul att läsa alla inlägg, skrattar högt för mig själv ibland. :D:D:D
    Fortsätt med diskussionerna... rolig underhållning!!!

  • Hannixen 25 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 22 jul 2009

    Snälla Sivan.

    Det är INTE dig jag kallar bluffmakare, det är de som marknadsför den s.k. "spikmattan" - som egentligen bara består av ett antal små plastpiggar och en bit tyg för totalt ett par tior i tillverkningskostnad.

    Du får hemskt gärna tycka om den och du får också tro att den gör nytta även om jag (och även experter på området) anser att det är en enda stor bluff och att dina pengar går rakt i sjön. Som jag skrev innan: De som säljer den skrattar hela vägen till banken...

    Men det är dina pengar och du gör vad du vill med dem.

    Frid! :)


    Jag tror du har missat lite av vad "experterna" säger. Allt jidder om att en matta kan bota cancer och sånt är nog de flesta övrens om att det är rent humbug. Däremot så säger "experterna" att spikmatta ökar blodcirkulationen vilket (precis som masage och akupunktur) vilket man kan må bättre av.

  • Okänd 25 juli 2009

    Vilka är "experterna"?
    Det är hög tid att debattörerna på den här tråden börjar att använda sig av källkritik!

  • Lotten_J 25 juli 2009

    Hm....tycker väl inte att vi beh klyva hårstrån nu i detta med spikmattan och att vi ska måsta ha källkritik ....låt nu var o en som vill tro på spikmattan och tycker folk att det är skönt att ligga på spikmattan så varsågod.....sen må ju var och en lägga sina slantar på det dom själva vill.....Det är ju ingen rättegång detta om spikmattans funktioner el icke funktioner

    Skrivet av jan-gunnar-j den 25 jul 2009

    Vilka är "experterna"?
    Det är hög tid att debattörerna på den här tråden börjar att använda sig av källkritik!

  • Okänd 25 juli 2009

    Om någon säger att "du har missat vad experterna säger" i en fråga som vi diskuterar är det väl ändå rimligt att jag får reda på vilka dessa "experter" är, eller hur?
    Annars kan jag inte bilda mig en uppfattning om "experternas" utlåtanden, eller?
    Det är precis vad källkritik handlar om, om du påstår att det förhåller sig på ett visst sätt, och refererar till en "expertis" måste du även ange denna källa.
    Om du inte gör detta så förlorar du allt förtroende i det du påstår!
    Det blir bara tomma ord som du använder i ditt försvar i den aktuella frågan.
    Och det handlar absolut inte om någon rättegång, det handlar om källkritik!

  • monfo 25 juli 2009

    :)

  • Okänd 25 juli 2009

    Skrivet av monfo den 25 jul 2009

    Med risk för "spö" från alla som tycker man MÅSTE hålla sig till ämnet så ger jag en länk till alla som gilla att tro på underverk: http://www.expressen.se/halsa/1.1650858/cellulitdodaren-far-kvinnorna-att-storma-varuhus


    Hujedamig!

  • Lotten_J 25 juli 2009

    Nå... jag tycker inte man ska ta så allvarligt på detta nu då utan låta folk ha sin egen tro om mattan och känna dess effekter själva.....det är ju inget som behöver bevisas till punkt o pricka för de flesta som har mattan är ju nöjda så....be happy...Nu ska jag lägga mig på spikmattan o relaxa en stund.....(Y)

    Skrivet av jan-gunnar-j den 25 jul 2009

    Om någon säger att "du har missat vad experterna säger" i en fråga som vi diskuterar är det väl ändå rimligt att jag får reda på vilka dessa "experter" är, eller hur?
    Annars kan jag inte bilda mig en uppfattning om "experternas" utlåtanden, eller?
    Det är precis vad källkritik handlar om, om du påstår att det förhåller sig på ett visst sätt, och refererar till en "expertis" måste du även ange denna källa.
    Om du inte gör detta så förlorar du allt förtroende i det du påstår!
    Det blir bara tomma ord som du använder i ditt försvar i den aktuella frågan.
    Och det handlar absolut inte om någon rättegång, det handlar om källkritik!

  • pia61 25 juli 2009

    Ska också ta en lur på mattan nu...(L)(L)(L)

  • sivan52 25 juli 2009

    Jag har redan haft min lur på mattan, Så härligt!! (L) (L)

    (Har i natt sovit väldigt djupt och det brukar jag inte. Har vaknat någon gång men snabbt somnat om igen.) (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.