Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • sikaal 30 april 2011

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2011

    Jag ser ut som en korsning mellan Gnu och Smurf...en Gnurf helt enkelt (L)


    Inte blå i alla fall, eller.....!

  • EidAn01 30 april 2011

    mitt alias är mitt användarnamn på skoldatorerna, vilket i sin tur kommer av de tre första bokstäverna i mitt efternamn(Eiderbrant) och förnamn(Anna) och personligt nummer beroende på hur många som har samma bokstäver.
    Lite tråkigt kanske, men enkelt att komma ihåg:)

  • sivana 30 april 2011

    från mitt smeknamn Sivan + först bokstav bokstaven i mitt efternamn som är A.

  • EKC6150 1 maj 2011

    Jag tyckte inte att jag kunde komma på ett bra så jag tog namnet på spisen vi hade här hemma när jag blev matklubbare.ekc6150(Y)

  • Lenael 1 maj 2011

    Mitt tilltalsnamn Lena var givetvis redan upptaget. Tog början på mitt andra namn Elisabeth (el) så blev det Lenael. {dance}

  • bigganv 1 maj 2011

    Kallas för biggan och efternamnet börjar på v....enkelt penkelt..:)

  • DoctorWho 14 juli 2011

    Hoppas att någon vill skriva i tråden. Den är rolig att läsa.
    Jag funderar på att byta alias, men mina nya ideér är lika tråkiga som aliaset jag redan har. Transporter = En film med Jason Statham om en otroligt duktig bilförare som utför transporter utan att ställa frågor. Det finns tre filmer i serien, än så länge. Jag skulle kunna lägga till en 2 eller en 3 på mitt alias :s , nä det blir ju ännu tråkigare då.

  • boz1965 14 juli 2011

    Varför inte "Kocken" för att nu spinna vidare på filmtemat? ;)

    Nej, sorry, den var nästan lite elak... :D Kom bara att tänka på Kjelle Bergqvist av nån anledning.

  • Heisjo 14 juli 2011

    Så många som tänkt ut roliga alias, själv har jag valt en del av mitt förnamn och en del av mitt efternamn....trist men funktionellt och framförallt så kommer jag ihåg det;-)))

  • gollen 15 juli 2011

    Jag har talsvårigheter p g a värk och mediciner. En dag skulle jag prata med kaninen och sa gollen till honom. Det är en blandning mellan gossen och killen. Uppfinner nya ord hela. Roligt tycker jag som har en stor portion humor.{laugh}

  • yrsa_72 15 juli 2011

    Yrsa har namnsdag på min födelsedag, sen har jag lagt till mitt födelseår

  • DoctorWho 15 juli 2011

    Skrivet av boz1965 den 14 jul 2011

    Varför inte "Kocken" för att nu spinna vidare på filmtemat? ;)

    Nej, sorry, den var nästan lite elak... :D Kom bara att tänka på Kjelle Bergqvist av nån anledning.


    Jag trodde först att du skrev "Kocken" pga ett skämt i den första Transporter-filmen. Men jag kan faktiskt tyvärr vara LITE som Kjelle i "Kocken" ibland när jag lagar mat. Lyckligtvis bara ibland.

  • DoctorWho 26 oktober 2011

    Puffar tråden för nya medlemmar

  • Bettan1969 27 oktober 2011

    Smeknamn och födelseår

  • Virre85 27 oktober 2011

    Mitt smeknamn och födelseår

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.