Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • estrid1 26 februari 2011

    När jag för många årsedan skullle skaffa hotmailkonto så var såklart mitt förnamn upptaget och alla andra roliga ord och kombinationer jag kunde komma på.Jag gav helt enkelt upp.När jag senare samma dag satte på TN:n och det var en pjäs om några gammlingar på ett hem där den ena hette just Estrid skyndade jag mig till datoren.Efter som det mestadels är äldre personer om heter Estrid så borde det ju finnas en chans... Sedan dess har Estrid varit mitt alias på nätet.När Estrid är upptaget får det bli Estrid 1.

  • jbson 26 februari 2011

    Min mamma tilltalade mig jbson när hon var upprörd över något när jag var yngre...
    Gillar't och har alltid haft det som nick, är det upptaget så blir det j.bson
    j för Johanna & bson för Börjesson
    Enklare kan det inte bli! :DD

  • MsChilly 26 februari 2011

    Chilly kommer från att man för länge sen kunde skriva in sitt namn på datorn och få ut vad man hade hetat om man varit gladiator i TV-programmet Gladiatorerna (längesen alltså).

    Sen tror jag Chilly var upptaget på LunarStorm så då blev det Ms, eftersom jag var/är singel.

    Jag finns också under Elimi07 på vissa ställen då det var inlogget jag fick när jag började plugga på universitetet.

  • neta5 26 februari 2011

    jag kallade mig för neta när jag var liten och sen lade jag bara till en siffra

  • welma 26 februari 2011

    Mitt alias har jag fått från en syster till ett av de fadderbarn jag haft.

  • Annlis 26 februari 2011

    Mitt alias är från när jag var liten, jag själv kunde inte uttala hela mitt namn (Anna Louise) utan sa Annlis, men sen när jag var i tonåren så började alla säga Anna och så heter jag nu. :)

  • Vetebullen 27 februari 2011

    Bakade bullar när jag blev medlem såååååå..... Färska nybakade kanelbullar med kall mjölk... en höjdare...... så därifrån kom namnet. Inte alls svårt att koppla till mig (L) :DD

  • cuteknosan 27 februari 2011

    När jag gick på folkhögskola kallade en av tjejerna där mig för "knosakungen" knosa betyder visst hångla så nu kallar jag mig alltid knosan eller cuteknosan, annorlunda o bra,

  • sju 27 februari 2011

    Nummer sju (plus eller minus två) är Millers magiska nummer, det antal "chunks" av information vi människor kan hålla i korttidsminnet samtidigt. Dock har senare forskning visat att det snarare är plus minus fyra som är det magiska numret, men jag hade "magic number seven" i huvudet när jag skapade mitt konto, och det fick duga. Nördigt men sant...

  • ida85 27 februari 2011

    Ja, jag heter Ida och är född 1985 .. så därför blev det ida85. Enklare än så fick det inte bli!! {curl-lip}

  • KimOfDrac 27 februari 2011

    Jag hittade en namnkonverterare p nätet när jag gick på högstadiet som kunde ändra ditt namn till ett vampyrnamn. Kimona Segerlöf blev Sophie of Drac.

    Jag kallas för Kim och därför blev det Kim of Drac :)

  • MosterNettan 27 februari 2011

    MosterNettan för att jag är moster Nettan. När jag skulle skaffa Hotmail-konto så passade det bra, Ibland använder jag MammaNet, är ju mamma också, bara för att variera mig,

  • chrisq 27 februari 2011

    (Y)skaffade det i norge skulle va kris i norge men blev fel haha är inte kris längre

  • lillawe 27 februari 2011

    Ja, jag har valt mig att kalla mig för lillawe. När jag föddes så var jag en liten eva och dessutom la min mamma till lill... men jag har alltid varit lite tvärtom så det blev lillawe...{jump}

  • EnelyaSaralonde 27 februari 2011

    Vilken rolig tråd {clap}

    Mitt nickname har fått hänga med i flera år! Jag är fantasyfanatiker då bland annat Sagan om ringen och namnet Enelya Saralonde fick jag när jag skrev in mitt namn i en generator för att få fram ett alviskt namn baserat på mitt riktiga namn. :)

    Precis som tidigare nämnts så försökte jag också med Gandalf först eftersom jag kallar min bil det. (Min bil är nämligen grå) men det var upptaget. Fick bli det gamla vanliga Enelya Saralonde :)

  • mssalmonella 27 februari 2011

    MS/salmonella är en låt som jag älskar, har detta nick på många communitys.. Kanske inte så passande på ett matforum ;) hehe, men det är ju lätt att vara efterklok!

  • solgarden 28 februari 2011

    solgarden är det boendet som jag jobbar på fast a:et ska vara ett å, solgården.

  • skager 28 februari 2011

    Mitt efternamn är Skager därav mitt nick:)

  • framtidskocken 28 februari 2011

    Min dröm är att bli kock i Frankrike, det dröjer några år eftersom jag bara är 11 år, så man kan gissa varför jag har valt namnet FRAMTIDSKOCKEN

  • suzukigs 28 februari 2011

    Mitt kommer från mcn jag åker

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.