Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • Mistys 15 februari 2010

    Mitt alias är ett som hänger med från alla lösen man har på jobbet. Misty hette vår förra katt. Nu var det upptaget här på MK :'( så jag la till årtalet bara, när jag blev medlem. Har dock inte sett till någon "misty" bland aktiva än men finns väl kanske någon ändå.

  • sikaal 15 februari 2010

    Mitt alias kom till efter en del frustration:), inget jag provade dög! Det måste ju vara något man kommer ihåg också, så jag tog begynnelsebokstäverna på mina barnbarn, i åldersordning. Susanna, Isabell, Klara, Albin, Alva och Lukas.
    Funkar gör det!
    Lena

  • kari58 15 februari 2010

    Dålig fantasi här, mitt förnamn o födelseår kari58. kram Karin

  • Countrygirl 15 februari 2010

    Jobbar ideellt med en Countryfestival där jag bor. Är tjej och tycker därför att Countrygirl passar fint. Använder det både här och där för det är sällan upptaget, så nu har jag liksom blivit Countrygirl. Att jag sedan bor på landsbygden gör det hela ännu bättre.

  • Don_Pedro 15 februari 2010

    (L)Det är mitt kennelnamn jag använder, så älskar jag mina små hundar(Y)

  • segerwitch 15 februari 2010

    Skrivet av Don_Pedro den 15 feb 2010

    (L)Det är mitt kennelnamn jag använder, så älskar jag mina små hundar(Y)


    :DSå tokigt det kan bli, trode gubben hade loggat ut, men nix det hade han inte..hahaha
    Ja vårat kennelnamn är Segerwitch och vi älskar våra små hundar.(Y)
    Ha en bra dag!

  • FruAst 15 februari 2010

    Jag är gift(L), FRU och sen är det början av mitt efternamn AST

  • bakamonkeyprincess 15 februari 2010

    Jag har en riktigt lång historia bakom mitt alias :p
    Baka är japanska för "idiot", tyckte det lät så roligt när de skrek ut det i animé (japanskt tecknat) så tog det som alias.
    Några kompisar online tyckte jag åt mycket bananer så bjöd in mig till deras "apklubb" där jag fick heta Baka-monkey.
    Och Princess, ja... Vem vill inte vara prinsessa? :)

  • sofiapersson 15 februari 2010

    Mitt alias är mitt namn - pretty boring:o.. jajaja.. tvillingmor var upptaget så..:@

  • safir74 15 februari 2010

    Min månadssten samt årtalet jag är född

  • The_mama97mia 15 februari 2010

    jag kanske har skrivit förut , men orkar inte dra igenom tre sidor.
    Mama Mia, jag är mamma heter Mia o 97 kom min dotter till världen.
    jag marknadsför mig själv som mamma mia överallt haha...

  • amoz 15 februari 2010

    Skrivet av sikaal den 15 feb 2010

    Mitt alias kom till efter en del frustration:), inget jag provade dög! Det måste ju vara något man kommer ihåg också, så jag tog begynnelsebokstäverna på mina barnbarn, i åldersordning. Susanna, Isabell, Klara, Albin, Alva och Lukas.
    Funkar gör det!
    Lena



    Jag var i samma situation som du då jag skulle bli medlem här, inget av det jag försökte med funkade. Har annars ett som jag använder på många andra ställen , men inte här inte. Så vad gör man?? Jo jag vände mig om i min frustration och fick ögonen på bokhyllan och en boktitel i stora bokstäver. Amos Oz blev Amoz:D

  • MissLo 15 februari 2010

    Jag skulle kolla ett recept men måste bli medlem för att kunna se hela. Eftersom det var lite bråttom så fyllde jag bara i initialerna på mitt namn. I all hast tänkte jag inte på att det skulle vara ett "alias" och att jag skulle fortsätta vara inne här då och då. Om jag tänkt efter före, hade jag nog valt nåt roligare.

  • mattjejen 15 februari 2010

    Visste inte vad jag skulle välja, en del jag provade va upptagna.... Så eftersom jag gillar god mat, både att laga den å äta:p.... å känner jag mig yngre än jag e så då blev det tjejen(H)... alltså mattjejen:D

  • siggemums 15 februari 2010

    Jag skulle kolla ett recept och vad jag än skrev när jag skulle registrera mig så var det upptaget. Visste inte vad jag skulle prova med till slut. Det blev namnet på min katt Sigge som är en gosig katt och mums för att han är en matglad herre, jag tyckte att det lät lite kul.

  • Schnitt 16 februari 2010

    Schnitt tror jag är ett utdött skällsord från Malmö. schnitt - idiot. Men jag blev så kär i ordet första gången jag hörde det och så blev det så, Lina blev Schnitt. Vi fortsatte med Sch-ljuden och bästisen kallas Schmukki.

  • hansdotter 16 februari 2010

    Min far heter Hans. Jag är hans dotter. Så- hansdotter. Jag heter även Hansdotter i andranamn.
    Min dotter heter Larsdotter efter sin far...

  • boz1965 16 februari 2010

    Mitt egentliga nick är Gandalf. Det har jag använt på nätet sedan '94. Jag gillade (gör fortfarade det :p) Tolkiens böcker och Gandalf kändes som att det var ett lämpligt nick. Tyvärr var det redan upptaget när jag reggade mig här. Så det fick bli min gamer-tag, BoZ, istället + mitt födelseår för att det inte skulle bli för kort.

    En tid, under mitten/slutet av 90-talet, kallade jag mig även Elrond. Det var under en period när jag drev en BBS som hette Rivendell (Vattnadal på svenska) och eftersom Elrond är kung över Rivendell så kändes det konstigt att kalla mig Gandalf där.

  • mulle640 16 februari 2010

    Mitt alias är från jobbet. Men skall byta har jag tänkt :p

  • massebasse 27 mars 2010

    På högstadiet kallade en av kompisarna mig för MasseBasseLasseKassePasseTasse........ :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.