Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • tuden 31 december 2007

    Kommer från registreringsnummret på bilen tud jag kallar min bil för tuden

  • 1 januari 2008

    Förnamn och del av efternamn. Dålig fantasi,

  • MammaModesty 1 januari 2008

    naturligtvis från Modesty Blaise o jag tog för givet att det redan fanns en Modesty här så jag valde direkt MammaModesty... hmm... frågan är om det redan finns en Modesty... *får kolla upp det*^:p

  • MammaModesty 1 januari 2008

    har kollat upp finns 6 st med modesty i namnet... :p

  • imse 1 januari 2008

    Ett kokihop av förnamn och efternamn, har en variant av detta på mitt arbete också. Tänkte faktiskt gå in och byta men det kan man ju inte....:( .... så då får det hänga med.:)

  • Tillberga 1 januari 2008

    jag brukar ha Mådde för de kallas jag oftast av min omgivning
    heter Måd då, men jag fick ju inte använda å ä ö
    så jag kunde inte ta efternamnet häller (Östberg)
    då blev det Tillberga
    född där och jobbar i Tillberga församling

  • Jessika 2 januari 2008

    Mitt beror på dålig fantasi:). Det är helt enkelt mitt förnamn.

  • Fishli 2 januari 2008

    Skulle välja ett alias till något community och tittade på godispåsen som låg framför mig, GoldFishli hette dem, men nu använder jag bara Fishli..

  • Unka 2 januari 2008

    Jag kunde inte säga Veronica när jag var liten och då blev det Unka.

  • Primalisten 3 januari 2008

    Från karaktären Patrick Bateman i filmen American Psycho, som är en av mina favoriter.
    Vi delar dessutom samma förnamn, så Bateman har hängt med några år nu.

  • farmoreva 3 januari 2008

    Mitt namn blev ett minilitet info om mig helt enkelt. Heter Eva och är farmor,till fyra härliga barn från 2 till 5 år.:)

  • Mammamu 3 januari 2008

    Kallar själv min mamma ibland för mammamu för jag tycker det är så klämmigt ............ :-)

  • indaa 3 januari 2008

    ett barn som ja känner kalalde mej indaa när hon va liten. rätt sött tycker ja:p

  • jessicaalm 3 januari 2008

    Jag tog mitt för och efternamn det blev bra, och inte för långt :p(Y)

  • jas65 3 januari 2008

    Jas 65 Förnamn, tiltalsnamn, efternamn och födelse år vilket blir Jan Anders Sundman och jag skall bli pappa i Mars månad i år:).

  • Carro67 3 januari 2008

    Jag kallas ibland för carro och jag är född år 1967.

  • tantdrake 11 januari 2008

    Tant Drake....stofil från grottfolkets och dinosauriernas dagar...mamma till Moster Skata 24, Elektron 18 och Tuldz 15.....(L)

  • Gnurf 15 februari 2010

    puff puff

    jag har en sida på vildawebben som jag skapade år 2000...där jag iofs kallar mig Bladerunner (efter en favoritfilm)...och man skulle besvara frågan "Heter egentligen". Då drog jag till med Gnurf Lurvskrutt. Därifrån kommer det... Alternativt brukar jag säga att jag såg mig i spegeln och namnet kom till mig...

  • jimboz 15 februari 2010

    Det började med att jag alltid fick se mitt namn upptaget varje gång jag skulle välja nickname..Då fick jag böja lite på det...Jag heter Jimmy rätt och slätt.....
    Jimbo var det tänkt men tji fick jag...Vet inte om det är upptaget just här men så har det blivit i vilket fall.

  • Okänd 15 februari 2010

    Jag valde mitt andranamn. Dålig fantasi...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.