Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • Bowmore 27 mars 2010

    Tja... en favorit-whisky helt enkelt...

  • Gul13 28 mars 2010

    Vi hade ett sto som fölade en gång och mannen och jag var lite oense om namnet. Det var en fjording och jag tyckte den skull heta Gul (det tyckte inte mannen) och 13 är dotterns födelsedag.

  • Lenael 28 mars 2010

    Heter Lena vilket jag ju inte är ensam om.
    Andranamnet är Elisabeth.
    Så det blev förnamnet lena+en bit av andranamnet el.
    lenael :)

  • gottgris 28 mars 2010

    mitt alias är precis det jag är

  • Tinnan72 28 mars 2010

    Kallas Tinna av familjen. Det var upptaget :< så det fick bli Tinnan och så 72 eftersom det är mitt födelseår...

  • farmormor 28 mars 2010

    Jag är farmor och mormor till 3 godingar. (L) Enkelt att sätta ihop.

  • irpan 15 april 2010

    När jag började på mitt arbete fick jag signaturen IRP ( IR är från dom två första bokstäverna i mitt förnamn, P är från första bokstaven i mitt efternamn) Någon på mitt jobb sa Irpan en dag och sedan blev jag Irpan för dom flesta på mitt jobb och min bekantskap.

  • wiklund73 15 april 2010

    Hade dålig fantasi, mitt efternamn och året jag är född.

  • littlejohn 15 april 2010

    Heter Inger och allt jag provade var upptaget. Ögonen föll på vovven och så fick det bli. Tänkte inte på att det var det som jag skulle ståta med här sedan, men det fungerar ju.

  • Lillafrida 15 april 2010

    Jag heter Frida och är liten.

  • Undulatmatte 16 april 2010

    Jag brukar kalla mig Fågelmamma på Internet, eftersom jag sedan många år har fåglar (främst undulater) som husdjur och ser dem som mina små barn - men av någon anledning (minns inte exakt varför) fungerade det inte att använda denna signatur då jag anmälde mig till Matklubben, så då fick det bli andrahandsalternativet Undulatmatte.

  • Annras 16 april 2010

    Min fantasi sträckte sig inte längre än till Annras, Ann i förnamn och Rasmusson i efternamn.

  • tojve 16 april 2010

    kallas detta av en killkompis som också var min första förälskelse, och som fortfarande kallar mig det. så jag använder det som alias lite överallt. :) Heter Tove egentligen.

  • kihlas 16 april 2010

    Mitt användarnamn kommer från mitt efternamn som flicka = Kihlström, kallades ibland för det när jag var yngre, heter egentligen Maud

  • Marre73 23 maj 2010

    Mitt namn och mitt födelse år{laugh}

  • DoctorWho 25 februari 2011

    Transporter är en av mina favoritfilmer helt enkelt.

  • Isia88 26 februari 2011

    Har kallats Isia sen jag var litenlitenliten. Sen 1988.

  • arnsurdeg 26 februari 2011

    arnsurdeg. mitt namn är arn, och farsan han sa alltid att jag satt en sur deg till min fru när hon väntade barn , så far min sa arn surdeg, på många sätt hande han rätt för min fru var sur hella tiden, men resultatet var väldigt söt

  • arnsurdeg 26 februari 2011

    man kan faktiskt ändra sit alias om man vill, gå in på mina sidor

  • Diddi1982 26 februari 2011

    Mitt alias kommer från ett smeknamn jag fick som barn och sen siffrorna är för det år jag är född.. Kallades mesta dels för Dj utav mina vänner, men vissa sa Diddi. Men DJ82 gick inte att ha då jag registrerade mig så fick därför bli mitt andra smeknamn som inte alls var lika vanligt att folk kallade mig för.. Men idag är det kanske 2 - 3 som fortfarande kär med Dj annars är det Diddi...t.o.m mina föräldrar har börjat köra med det senaste året...så länge de inte är arga då är det tilltalsnamnet Diana som kommer fram :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.