Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kommer ditt Alias ifrån?

  • Metzgermeister 28 februari 2011

    MItt kommer från bandet Motörhead, såklart :)

  • Cilla71a 1 mars 2011

    Mitt är ganska enkelt, jag heter Cecilia kallas för Cilla & jag är född 1971 :-) Cilla71:a

  • Ruffhaxan 1 mars 2011

    Min sambo är kapten under durken……..(kölsvinet)
    Jag är Ruffhäxan över durken!!!!!!
    :):):)

  • Buspippi 1 mars 2011

    En nära vän började kalla mig det någon gång på 90 talet o sedan dess har jag använt det som alias då mitt namn Anna Johansson är så vanligt o alltid är upptaget.

  • solbackafar 4 mars 2011

    Mitt alias kommer från vår fastighet som heter Solbacken, på 1930 talet fanns en gammal kvinna här som gick under benämningen "Solbackamor" vi är på inget sätt släkt. Ock jag vill minnas att Solbacken var upptaget vid min registrering. Så det fick bli "Solbackafar" punkt slut...

  • zabcia 4 mars 2011

    Min man kallar mig "zabcia". Det betyder lilla grodan på polska.
    Hoppas att han inte går över till paddan med åren......

  • Josses 4 mars 2011

    Mitt alias är min yngsta dotters smeknamn.
    Egentligen kallas hon Josse men när jag skulle regga mig på en säljsait här på internet för många år sedan så var det upptaget å då lade jag till ett "s" som är första bokstaven i vårt efternamn.
    Sedan dess har Josses fått följa med mig när jag behöver ett lösenord eller ett alias.

  • DoctorWho 4 mars 2011

    Jättekul att få veta förklaringarna till alla dessa olika alias. Funderar nästan på att byta efter att ha läst i tråden.

  • Annie28 4 mars 2011

    Mitt alias är mitt andranamn och 28 är för att jag nyss fyllt 28år så det är ganska tråkigt igentligen men lätt att komma ihåg... Annie28

  • Shima 5 mars 2011

    En av mina tikar. Rhodesian Ridgeback som dog i min famn på köksgolvet 2006. Hon hade varit en underbar hund på alla sätt och vis.

  • soccermum 6 mars 2011

    Två barn som älskar fotboll och jag är en mor... ;)

  • annalena514 6 mars 2011

    mitt andra namn med =)

  • miabok 9 mars 2011

    Kallas för Mia och läser mycket. Därför miabok

  • Pyllepappa 9 mars 2011

    Hej
    Mitt alias kommer ifrån korsordsvärlden, där jag gör och löser en hel del.
    Oraklet skulle ju alltid kunna svara på alla frågor, om än kanske inte helt rätt ibland

  • DoctorWho 28 april 2011

    Puffar

  • ScarlettRose 29 april 2011

    Mitt alias kommer från mina ormar Scarlett och Rose :)

  • Galadriel 29 april 2011

    Galadriel är en fiktiv karaktär i Tolkiens böcker. Hon är klok, stolt, förstående, stark, atletisk och är otroligt vacker med långt guldfärgat hår, alltså så´n som jag skulle vilja vara :D

  • Kexzor 29 april 2011

    Kexzor kommer från en polare som tyckte jag skulle svara på msn så han skrev Jessicaaaaa - Kecca(mitt andra smeknamn) - Kexet - Keeeexxxxxxet - Kexzor
    Ungefär i den stilen.. :)

    Fastnade som efter det.

    Kecca fick jag av min kusin när vi var små hade inte hört det på flera år så kom en av mina närmsta vänner en dag och sa Kecca :)

  • Gnurf 29 april 2011

    Jag ser ut som en korsning mellan Gnu och Smurf...en Gnurf helt enkelt (L)

  • irrevirre 30 april 2011

    Skrivet av Gnurf den 29 apr 2011

    Jag ser ut som en korsning mellan Gnu och Smurf...en Gnurf helt enkelt (L)


    Kam man få änka en bild..... Kanske? {question}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.