Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Viktväktarna, fort svar

  • jollo10 5 januari 2012

    Hej!

    Jag undrar om någon av er Mk:are har något bra recept på vikvätkar godis?


    Hoppas ni har det

    Mvh
    Jonas

    SVara gärna fort

  • jollo10 5 januari 2012

    PUFF

  • englagirl 5 januari 2012

    Viktväktargodis
    8 port/1 port = 1,5 points

    10 sötmandlar
    40 gr blockchoklad
    40 gr puffat ris
    40 gr russin

    Gör så här:

    Skålla, skala och strimla mandeln, rosta den lätt i ugnen eller under ständig omröring i en stekpanna. Smält blockchokladen i en stor djup tallrik över vattenbad. Blanda övriga ingredienser och vänd försiktigt ner chokladen. Klicka ut på smörplåtspapper och lossa försiktigt när det stelnat.

  • boz1965 5 januari 2012

    Jollo, jag förstår att du vill ha ett snabbt svar, men att puffa en tråd så länge den fortfarande syns i listan till vänster är bara onödigt. Speciellt som det inte har gått mer än 12 minuter sen du startade tråden.

  • jollo10 5 januari 2012

    Tack för tips, men jag tänkte mig mer, fudge, kola, vingummi, krispigt, mm

  • husmusen88 5 januari 2012

    Kan inget om viktväktarna, men det du vill ha är ju sockerbomber rakt igenom. Äter man verkligen sånt om man bantar?

  • husmusen88 5 januari 2012

    Äh, kollade på deras hemsida, de har ju socker och sötningsmedel i precis allt deras egna godis.
    Du kan välja vilket fudgerecept från mk du vill och kalla det viktväktarna typ.

    Snickerskakor
    Om du skär upp i 30 bitar så kostar en bit 3 propoints och endast 2 propoints vid 40 bitar.

    Till cirka 30-40 bitar behöver du:

    170 g jordnötssmör, 2 dl ljus sirap, 1 dl strösocker, 9 dl osötade rispuffar, 175 g mörk choklad

    Gör så här:

    Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en stor kastrull. Sjud tills sockret har smält och rör om. Häll i rispuffarna och blanda väl. Klipp till bakplåtspapper och lägg det i botten på en form, ca 20 x 25 cm. Fördela massan i formen. Platta till den så att hela botten täcks. Hacka och smält chokladen över ett vattenbad. Häll den över jordnötsmassan och bred ut den jämnt. Låt chokladen stelna något i rumstemperatur. Skär upp i bitar innan chokladen stelnat helt. Men vänta så pass att chokladen inte är lös. Ställ de uppskurna bitarna i kylen så att chokladen stelnar. Förvara godiset kallt i lufttäta burkar.

  • husmusen88 5 januari 2012

    Smala chokladbollar:
    http://www.matklubben.se/recept/smala_chokladbollar_48852.html


    Här kan du oxå kika om du hittar nått:
    http://www.hittarecept.se/s/viktv%C3%A4ktar.html?c=2

  • Liindis 5 januari 2012

    Snabbt och enkelt!
    Gå till affären och köp choklad med hög
    kakaohalt(Y)

    Det finns gummigodis från viktväktarna i affären oxå!
    Hoppas det varit till hjälp om du är sugen snabbt;)

  • jollo10 5 januari 2012

    Ok, bra tips

    Något mer godisaktigt?

  • lena4 5 januari 2012

    Ursäkta! Men hur mycket godis kan man äta ? Räcker det inte nu.!

  • jollo10 5 januari 2012

    Jo men allt som näms hät ovan gör jag ju inte, förstår du väl? Eller?

  • Liindis 5 januari 2012

    Varför vara elak!!
    Han vill ha tipps som oss alla andra!!!

  • Mistys 5 januari 2012

    Nyfiken;) Varför vill du ha recept på viktväktar godis?

  • solgarden 5 januari 2012

    När jag var med i viktväktarna var det helt okej att äta skumgodisar o ganska många för lite points...har för mig att det var 20 sockerskummisar för 2 points, men är inte 100 säker.

    Är du medlem, kolla i pointsboken eller om du kan låna från någon som är eller varit medlem.

    Lycka till!

  • jollo10 5 januari 2012

    Tack för tipsen, ingen som har en sådan bok som jag kan få eller köpa?

    Mvh
    Jonas

    Vill inte ha så många kalorier!

  • Mistys 5 januari 2012

    Skrivet av jollo10 den 5 jan 2012

    Tack för tipsen, ingen som har en sådan bok som jag kan få eller köpa?

    Mvh
    Jonas

    Vill inte ha så många kalorier!


    Nu ska jag tyvärr låta som en moraltant och du tycker förmodligen att det jag skriver är urdumt.

    Du är 15 år och växer fortfarande. Åldersgränsen på viktväktarna är 16 år med föräldrars tillstånd....annars 18 år.. Satsa på bra mat istället så behöver du varken dra ner på kalorier eller vara sötsugen.

  • Liindis 5 januari 2012

    Lite dumt låter det!

    Jag tror det är därför han vill ha en kalloribok!!,
    Så han vet vad han skall äta!;)

  • Mistys 5 januari 2012

    Fast........är man 15 och drar ner på kalorierna dvs bantar kan det få förödande konsekvenser. Tro mig jag vet vad som kan hända. Jag har fått lida hela mitt liv för att jag drog ner på kalorierna som 15 åring.

  • Liindis 5 januari 2012

    Allt handlar om hur man balanserar saker och ting här i livet!,
    Jag vet oxå!
    Ingen av oss vet hur överviktig grabben är!
    Men rådet är gå till läkaren!,
    Om du vill ner i vikt! De hjälper dig,
    Under kontroll!
    Är han jätteöverviktig så måste han få kontroll genast!!
    Annars kan de få välldiga konsikvenser!
    Han försöker be om hjälp här!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.