Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är er favorit maträtt?

  • Jinan 29 november 2007

    Min favorit är pommes fritt och friterad kyckling det är ju jättegott med friterad mat:D

  • Grytlappen 30 november 2007

    Schweinehaxe! Kålpudding!! Spagetti Carbonara!!! Stekt salt sill med löksås!!!!(L)

  • emelieskrypin 5 december 2007

    Har många favoriträtter men en är saltinbakad lax med nypotatis och gräddfil. Mums! :p

  • styvan 5 december 2007

    Lax i alla dess former.....mums...

  • Okänd 5 december 2007

    Kan absolut inte vara utan min köttfärssås med creme fraiche,Älgkött i alla former ,gratänger mm.Listan kan göras lång.Och så klarar jag mig inte utan fikabröd.Hellre hoppar jag över kaffet.(Y)

  • 5 december 2007

    Håller med Liliane. Älgkött... det går att göra så mycket gott av kött eller färs.Invecklat eller enkelt spelar nästan ingen roll.
    Jag brukar t.ex bara "skava" älgköttet i tunna,tunna skivor.Steka och göra skysås och så klyft potatis eller pommes och lite bea sås. Riktigt festligt på en blåmåndag.
    Sen är ju fisk otroligt gott.

  • anluk 6 december 2007

    Oj, jag är så himla matglad men topp tre blir nog:
    1. Mammas kroppkakor
    2. Fisk i alla former
    3. Rotmos (för det får jag aldrig eftersom övriga familjen fullständigt RATAR det!)

  • angeleye82 6 december 2007

    måste svara paj...älskar alla typer utav pajer med en god sallad o nybakat bröd..massa gott:) men favoritpajen är nog med crabbsticks o räkor

  • Fishli 6 december 2007

    ojoj finns ju så mycket gott, men raggmunkar med stekt fläsk, eller flygande jakob, eller mammas hemmagjorda köttbullar, eller kroppkakor.. :D:D

  • pepparkaka 15 december 2007

    Skulle aldrig klara mig utan fil & yoghurt ( naturell lätt ) (L)

  • pepparkaka 15 december 2007

    Och all fisk utom lax :D

  • Ulla_phu 16 december 2007

    (L)Stekta panerad strömmingsflundra, hemlagad potatismos o till detta lingonmumma (lingon blandat med lite gräddmjölk) MUMS!!! :p

  • jessicaalm 16 december 2007

    Stuvade makaroner,. kassler,kyckling ,julskinka och inte får man glömma BLODPUDDING med sylt stekt fläsk mums

  • Boddan 16 december 2007

    mmmm:p va mycket gott!

  • pepparkaka 16 december 2007

    oj haha såg inte att det var MATRÄTTER det var frågan om xP men min favvorätt är .. hmm.. kyckling i alla former :) och potatis är en höjdare , helst kokt eller bakad med skalet på , muuuuuuums ! och sen all fisk dårå utom lax som jag skrev inann ;D

  • evaldo 16 december 2007

    All mat är god som är tillagad med kärle´k och omtanke.(L)(Y)

  • Tillberga 1 januari 2008

    de blir svårt
    1 kålpudding
    2 viltlax
    3 havregrynsgröt....jo de är sant med rårörda lingon och kall mjölk

  • guacamole 2 januari 2008

    Jag är en svagis för allt som innehåller avokado.. Så utan guacamole skulle det vara svårt att överleva!

    Skulle inte heller klara mig utan:
    pasta carbonara
    popcorn
    lök (som ingredients i allt jag lagar)

  • greta-a 2 januari 2008

    rotsaksgratäng och zuccinigratäng. Mums!

  • lennali 2 januari 2008

    Halstrad saltströmming
    Rotmos med fläsklägg
    Söndagsstek med gräddsås
    Lingongryta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.