Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bästa stället ni varit på?

  • JennyV 13 februari 2008

    Skrivet av Amber den 19 jan 2008

    På hotell LIngatan på vägen till Kungshamn/Smögen har de enormt god mat.

    Ska snart till Kanarieöarna så då får man se vad de har att erbjuda :)


    Hotell Lingatan ligger på väg till Lysekil!!

  • JennyV 13 februari 2008

    Block House i Hamburg och Poter House i Lübeck har väldigt god mat,
    samma typ av resturang. Underbar sallad, bakpotatis och en stor fin köttbit!! :p

  • kaffesked 13 februari 2008

    Jag vill alltid gå och äta på A Hereford Beefstouw (Linnégatan 5) när vi är på besök i Göteborg. Kött av högsta kvalité, bra tillagat, kanongod salladsbuffé att äta till, eller om man vill så kan man äta ihjäl sig bara på den! Inte jättebilligt, men gud vad gott det är :p

  • Tillberga 17 februari 2008

    i fredags kväll besökte vi

    Resturang KRUBBAN i Vikbyn utanför Hedemora
    tel:0225-21205

    helt otroligt ställe med 12 platser i ett stall
    maten var så vällagad och god

    förrätt: potatiskaka/råraka med rödlök kalixrom och crem frech 110:-
    huvudrätt: lammkotllätt, potatistårta trumpetsvamp i någon superstuvning och brytbönor 190:-
    efterrätt Hemgjord vaniljglass och varma björnbär 50:-
    starköl 35:-
    kaffe 15:-
    närodlat och kravmärkt

  • kanelulle 24 februari 2008

    Min favoritkrog ligger i Stockholm och heter La Habana. Ett underbart litet ställe som har vällagad mat som smakar massor - utan att vara stark. Kalasbra priser (med Stockholmsmått mätt), Personligen äter jag alltid tonfisken. Sist var det med jordnötsrisotto och hummersås. Vilka smaker!! Ujuj ... dessutom gör det Mojito på riktigt.

    Salsaklubb på nedervåningen gör att vill man så behöver man inte något annat ställe den kvällen. En total kubansk upplevelse. Ett litet ställe dock - beställ bord innan!! Ligger i korsningen Sveavägen - Odengatan (samma korsning som Hard Rock Cafe och McDonalds). Jag längtar tills nästa gång jag får åka dit och njuta .... (bor sedan några år i Skåne)

    Kan härnere rekommendera den bästa Sushirestaurangen jag hittat. Den heter Chika Sushi och ligger vid hamnen i Simrishamn. Faktiskt i en gammal fiskaffär. Mycket, mycket bra priser och världens godaste sushi ris. Får mycket beröm av de japanska gäster som kommer dit. Väl värt ett besök då de även har a la carte (om det nu är någon i familjen som inte kan äta rå fisk). Prisexempel (lunchtid) 11 bitar - 95 kr.

  • matvraket 26 februari 2008

    Åh, jag har flera favoriter, men om man ska ta några svenska är det väl Bellas Gästis på väst(läs: bäst)kusten. Även Salt&Sill på klädesholmen har gudomlig mat och mysig atmosfär. Sedan gillar jag en enkel kycklingkebab i saluhallen i Göteborg. Perfekt som en snabblunch unde shoppingturen. (Y)

  • djingis 26 februari 2008

    Bykrogen i Österslöv, går inte att förklaras måste upplevas.

    En krog där de inte har färdiga menyer utan lagar mat efter lokala produkter och tillgång.

    www.bykrogen.nu

  • skjal 16 mars 2008

    Bästa stället jag ätit på var Mokka en restaurang som ligger i Budapest. Grymt gott vildsvin

  • evaldo 16 mars 2008

    Jag har ett ställe som jag gillar framför andra. Big House heter den, en Thailändsk restaurang. Den ligger i La Mata en förort till Torrevieja i Spanien.
    De serverar inhemska och andra asiatiska rätter.
    Det är hanska billigt också och mycket mat.

  • lintanbubblan 31 mars 2008

    Bombay Brasserie i London. En fantastisk indisk restaurang med suverän mat, service och interiör!

  • Kirunakocken 1 januari 2009

    NOMA i Köpenhamn.

    www.noma.dk

    //Johan kock

  • safir74 1 januari 2009

    T.G.I Fridays på Birger Jarlsgatan i Stockholm. En härlig restaurang i amerikanskt stuk. Härlig atmosfär och jättegod mat och bra service (L) :D

  • boz1965 1 januari 2009

    Grön ärtsoppa på en restaurang, vars namn jag inte minns, i Kiel. Jag säger bara WOW!

    Jag fattar inte heller hur man kan fascineras så över en sk*tenkel rätt som ärtsoppa, men den satte smaklökarna i givakt direkt...

    För er som har sett filmen "Döden på larvfötter" så referas det till soppan som "green puss" (grönt var). :)

  • boz1965 1 januari 2009

    Annars är Restaurang Tycho Brahe här i Landskrona inte dum alls... :)

  • festmaten 1 januari 2009

    Vilken rolig tråd det här(Y)

    När vi är i Borås, då äter vi på en restaurang, som heter Oliven. Mmmmm... vilken god mat!

  • jas65 1 januari 2009

    Kan inte säga att jag kan minnas någon speciell resturang där jag har ätit bra mat. Utan jag säger mitt eget lilla kök i Malmö ett kanon gott käk med alla variablar som höftar med alla de underbara ingredienserna som finns men bara lagom.
    Mvh
    Anders

  • Roggan 2 januari 2009

    Har nog skrivit det i en annan tråd någon gång, men Le trois i Paris var helt otroligt. Skulle kunna åka över dagen dit bara för att käka deras efterrätt "suicide au chocolat truffé de sa ganache au chocolat, glace vanille". Jag saknar ord...
    Ligger på 3, rue Ste Croix de la Bretonnerie

  • kristin1979 2 januari 2009

    Verona har en heelt fantastisk restaurant på den bergstoppen som är högst med utsiktsställe.
    Jag åt den absolut godaste maten någonsin. Bla. en risotto som var helt oförglömlig!

    På isla margarita hittade vi en liten restaurant el pescadore som var urcharmig och hade en ljuvlig meny med grillad färsk fisk som var såå god!

    Jag kommer verkligen inte på en enda rest i sverige :-)

  • KakanH81 17 februari 2009

    Mina två favoriter alla kategorier är
    1) Åkerblands i Tällberg. Suverän god mat. (Y)
    2) Julita wärdshus, Julita. Helt superb.

    Annars när vi går ut blir det Jensen´s. Supergott.

  • KakanH81 17 februari 2009

    Mina två favoriter alla kategorier är
    1) Åkerblads i Tällberg. Suverän god mat. (Y)
    2) Julita wärdshus, Julita. Helt superb.

    Annars när vi går ut blir det Jensen´s. Supergott.

    Skrev fel i det första och så strulade datorn så det blev två inlägg. Sorry. :o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.