Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bästa stället ni varit på?

  • bernit 8 juni 2009

    reser mycket och har hundratals gånger ätit "det bästa jag ätit" på massor av lokala restauranger. Matupplevelsen hänger ofta ihop med miljön, hur du känner dig just då, sällskap etc.
    Så det som alltid kommer tillbaka är det inhemska och vanliga, t.ex Skånsk kalopps, raggmunk med fläsk, Wallenbergare etc. rätter man kan längta efter oavsett hur gott man ätit ute på restaurang. Så för mej finns inget "Bästa stället du varit på" - det finns för många - och det kommer fler

  • stallperso 28 januari 2010

    Pizza express pizza är supergod! I alla fall den i london

  • 123Linnea 29 januari 2010

    Jag äter ute ganska sällan, men har ätit riktig guldmat på Forshems Gästgifveri, i Forshem på Kinnekulle. Så gott som endast närodlat, närproducerat och säsongsbetonat. Riktigt bra ställe som förövrigt också varit på TV just för det.

  • hillan66 29 januari 2010

    Restaurangen på Hotell Höga kusten har fantastisk mat! Sen om jag är sugen på pizza och råkar vara i Umeå så är pizzeria Taormina en favorit! Dom har sagolika pizzor som gräddas i vedugn! Mmmm

  • Lenkan 29 januari 2010

    Finns en fantastisk restaurang i Castelmola på sicilien. Castelmola ligger högt uppe i bergen, är en väldig liten men mycket mysig by. Restaurangen heter Da Pippo och har glasväggar, så man har utsikt ned till Giardini Naxos åt ena hållet och vulkanen Etna åt det andra.
    Maten är otroligt god och vällagad till en rimlig peng och personalen är jättetrevlig

  • JennyV 30 januari 2010

    Skrivet av Lenkan den 8 jun 2009

    Skafferiet i Grebbestad är perfekt när man vill ha god, vällagad mat till en billig peng. Personalen är jättetrevlig också


    Västkustens pärla ;)

  • festklasse 30 januari 2010

    Den mest minnesvärda måltiden jag haft när jag varit ute och rest, dock ej på en resturang.

    Min morbror i australien hade ett sommarhus utanför Foster.
    Det som var väldigt ovanligt var att det fanns en sjö precis där, bara 30 meter från huset.

    En dag tog vi båten och åkte runt i sjön och fiskade och sen åkte vi rakt över och kom fram till en stor sandbank, på andra sidan sandbanken låg havet. vi springer längst stranden och letar efter små hål i sanden som kommer efter att vågorna slagit och började gräva efter musslor.

    Så tog vi båten tillbaka över sjön till huset och hade en stor BBQ på färsk fisk och färska musslor. Vi hade fått tag i så mycke utav allt också och det var verkligen en upplevelse att samla ihop maten för upp emot 20 personer och bara stå och grilla allt med en öl i handen. :)

  • festklasse 30 januari 2010

    Jag var på en annan väldigt häftig Resturang i Sydney, men jag kommen inte ihåg vad den heter, den ligger precis nere vid en strand nära Bondai beach. (det var 5 år sedan jag var där)

    En fin resturan med en väldigt fin uteservering där man går in och pekar ut vilket kött man vill ha och så tillagar dom det åt en och efter ens förfrågningar eller så får man stå och grilla dem själva på resturangen om man ville. Dom hade massa marinader som var klara och saker att ha till.
    Väldigt roligt ställe, lite annurlunda.

  • lybben 14 april 2010

    .

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.