Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnprogram vi minns eller rollerna

  • Gillsan 22 juni 2008

    (H) Hej! prrecis som jag kommer ni säkert ihåg era favoriter.
    Skriv ett barnprogram eller någon av favoritrollerna du minns.
    Gör så här: att skriva vilket barnprogram du minns eller din rollfavorit i det programmet(Y) ( Vad du förknippar det med.)
    Mvh Gillsan

    Teskedsgumman

  • bakakaka 22 juni 2008

    Ha ha! Det första jag kommer att tänka på är ett barnprogram som jag INTE gillade Det var Fablernas värld. Tyckte att det var såå tråkigt. Simma lugnt.

  • Amika 22 juni 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*

  • farmoringer 22 juni 2008

    Humle och Dumle kommer jag ihåg i sitt skafferi....

  • Disen 22 juni 2008

    Fem myror är fler än fyra elefanter var ett av mina favoriter. Tyckte dom var så roliga, helst Brasse med latjolajbans väskan. :p

  • LaJefa 22 juni 2008

    Saltkråkan tyckte jag var bra. Glömmer aldrig refrängen "på min gata i stan".(H)

  • farmoringer 22 juni 2008

    Skrivet av lajefa den 22 jun 2008

    Saltkråkan tyckte jag var bra. Glömmer aldrig refrängen "på min gata i stan".(H)


    Ja, vi sa alltid efter det.." Hemma på min gata i stan där..."
    Eller "farbror Melker vet du vad??
    Saltkråkan var och är ett superprogram..

  • sofica 22 juni 2008

    Jag tycker att Alla vi barn i Bullerbyn och Saltkråkan. De är bra gjorda och mysiga att kolla på :)

  • Gillsan 22 juni 2008

    (N) Jag hatade också vilse i pannkakan och Karlsson på taket.

    sen tyckte jag om pojken med guldbyxorna.(Y)

  • LaJefa 22 juni 2008

    pojken med guldbyxorna, ja det hade inte varit dumt att ha ett par sådana.

  • zudette 22 juni 2008

    Jag tycket väldigt mycket om Vilse i pannkankan men Storpotäten och alla andra.... (Y) Men allt som Staffan Westerberg gjorde var inte bra. :'( Sen gillade alla sånna här lärorika program som den om dockan som fick sina 5 sinnen och programmet Kroppen där man fick lära sig om just kroppen... och såklart 5 myror... som är oslagbar!!! Bästa julkalendern är Trolltider! En av dem som jag inte var så förtjust i var Clownen Manne - nån fler som minns.....

  • busan37 22 juni 2008

    Jag gillar allt med Astrid Lindgren. Saltkråkan, Emil, Pippi osv. (Y) :D

  • The_mama97mia 22 juni 2008

    5 myror oslagbart.
    Sesame street
    Mupparna
    Och Svenska TÅRTAN - Var är Frasse? Han står i degskåpet och jäser... *moahaha*

  • The_mama97mia 22 juni 2008

    Kommer ni ihåg Kråkguldet???? Den var riktigt otäck tyckte jag. Men huvudrollskillen var så söt.

  • carre007 22 juni 2008

    Sant och Sånt med Staffan och Bengt kommer jag ihåg och Ville, Valle och Viktor. Anita och Televinken och Beppes godnattstund. Man kommer på flera och flera ju mera man tänker tillbaka.

  • gottgris 22 juni 2008

    Visst minns man kråkguldet, det var spännande. Jag följde Den vita stenen o tyckte den var bra., och Emil i Lönneberga förstås

  • delikat 22 juni 2008

    Clownen Manne - visst avslutades alla program med repliken - En banan! Det programmet gillade inte jag.

    Ett barnprogram jag kommer ihåg är Farbror Frippes skafferi, med Martin Ljung. Jag var så fascinerad av hans burkar.

    Sedan så tyckte jag om Pellepennan och Suddagumman. Och Linus på linjen. Och Hacke Hackspett som kom i God Morgon Sverige på lördagar.

  • Amika 22 juni 2008

    Skrivet av molgan den 22 jun 2008

    Emil i Lönneberga och Ronja rövardotter,
    (Tomtar och troll... .. Någonting, )
    m.m.


    Tomtar och troll i tomteskogen! :D
    Den har jag på dvd! Fixade den nu för bara en månad sen. Jag älskar den fortfarande! :)

  • Amika 22 juni 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Skrivet av molgan den 22 jun 2008

    Emil i Lönneberga och Ronja rövardotter,
    (Tomtar och troll... .. Någonting, )
    m.m.


    Tomtar och troll i tomteskogen! :D
    Den har jag på dvd! Fixade den nu för bara en månad sen. Jag älskar den fortfarande! :)


    Nu kom vimset fram igen... Trolltyg i tomteskogen heter den ju! Jag lovar att försöka skärpa mig nu! *Skrattar*

  • Wombat04 22 juni 2008

    Älskade Kullamannen och Kråkguldet, så mycket att jag för några månader sedan skaffade dem på DVD. Snacka om flashbacks och nostalgi. Sedan allt av Astrid Lindgren, min favorit är Emil-filmerna. Fem myror givetvis.

    Men är det NÅGON mer än jag som minns Grisen Astolf? En gris i glasögon och bruna hängselbyxor (tror jag åtminstone) men jag vet inte vad han gjorde eller i vilket sammanhang. Det skulle vara så kul om någon annan också kom ihåg denna gris för ibland tror jag att jag har inbillat mig att han funnits.

    Visst var Trolltider bra, bland de bästa, men också Teskedsgumman och Herkules Jonssons Storverk ... ja, så gammal är jag. Tage Danielsson spelade Herkules pappa minns jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.