Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnprogram vi minns eller rollerna

  • hansdotter 22 juni 2008

    Anita å Televinken var oxå roligt!

  • maggi 22 juni 2008

    Det bästa barnprogrammet som jag minns är "fem myror är fler än fyra elefanter" det var något som man inte missade. Lärorikt samtidigt med mycket humor i.(Y)(Y)

  • Amika 22 juni 2008

    Skrivet av hansdotter den 22 jun 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*


    Härligt- Trolltider har jag köpt så att vi kan titta på den hela december månad-om å om,å om, å om igen å igen å igen! Den är helt underbar!

    Joelbitar minns jag...men jag gillade det inte särskilt mycket.

    Från A-Ö var roligt!


    Men Joelbitar! *Skrattar* Det är väl det minst lyckade försök till att i tidig ålder introducera barn för utveklingsstörningar och få barn att acceptera utvecklingsstörda?? Jag vet inte en enda i min ålder som kommer ihåg annat än den sjuka musiken i början och att han satt och åt fingerfärg... Alla som jag pratat med kommer ihåg det som jätteskumt och bara allmänt konstigt...

    En film som jag sökt med ljus o lykta sen jag var liten är svansjön, en tecknad film som är gjord i lite manga stuk. Som Sandybell om någon här kommer ihåg den? Jag älskade den versionen av svansjön när jag var liten. :)

  • Gillsan 22 juni 2008

    (H)Sommarmorgon med Trazan och Banarne är en sommar man aldrig glömmer.(Y)
    Jag minns även jullovsmorgon med Jul hos julofsson med Ulf Brunnberg och Steine med Ewa Rydberg.(L) Är det någon mer än jag som kommer ihåg dem.:p

  • Wombat04 22 juni 2008

    Jajamen, Trazan och Banarne var ett måste. Och Stene åt på ett stolsben ibland. Julofssons var rolig också.

    Fortfarande ingen som minns Grisen Astolf? *besviken*

  • tilda 22 juni 2008

    Farbror frippes skafferi gillade jag. Och så fanns det ett program där barnen blev föräldrarna och de bodde i ett dockskåp. Där fanns en stork också tror jag. Någon som kom ihåg vad det hette?

  • Annlis 23 juni 2008

    Drutten och gena kommer jag ihåg, vet att jag tittade på dem, med John Blund. Alla Astrid Lindgrens filmer är bra, men minns att jag inte gillade Bröderna Lejonhjärta varken som film eller saga. Och jag avskydde Vilse i Pannkakan, förstår mig fortfarande inte på den än idag.
    Kommer ni ihåg Ville och Valle och Viktor ?
    Och som tilda mfl. säger Farbror Frippes skafferi med alla burkar var toppen. (Y)

  • styvan 23 juni 2008

    Andy Pandy är det första jag minns när föräldrarna köpte TV. Även Humle & Dumle i Kapten Bäckdals skafferi...hihihi:D

  • anluk 23 juni 2008

    Hade många favoriter men en som jag verkligen kommer ihåg var Drutten och Gena. Hade skivan och älskade verkligen dem. Var väl 3-4 år då.

  • Lena 23 juni 2008

    Anita och Televinken. Trolltider gena och drutten. m.fl

  • Gunn57 23 juni 2008

    Humle och Dumle :D Var det första jag kom att tänka på :D

  • Gillsan 23 juni 2008

    Beppe Wolgers docker " fäääääärdig"(Y)(L)

  • systeryster 23 juni 2008

    Lennart Svan som John Blund tycks inte ha satt så djupa spår...:o

  • Evia 23 juni 2008

    Professor Baltazar och Scooby Doo var mina favoriter, men jag gillade Ville, Valle och Viktor också.

  • grill 23 juni 2008

    Jag kommer ihåg kullamannen o kråkguldet. Kommer också ihåg sinkadus...vet inte om det var ett barnprogram det kom bara upp nu...är det någon som vet??? är det film kanske man kan beställa o komma ihåg hihi

  • Amika 23 juni 2008

    Skrivet av Evia den 23 jun 2008

    Professor Baltazar och Scooby Doo var mina favoriter, men jag gillade Ville, Valle och Viktor också.


    Åh, ja! :D Balt, baltazar, balt, batazar!!! *sjunger refrängen*

  • Wombat04 23 juni 2008

    Sinkadus minns jag, det var en äventyrs/thrillerserie, inget barnprogram. Likaså Ärliga blå ögon med Anna Godenius i huvudrollen. Och visst satte John Blund spår ... min faster köpte mig en John Blund-figur som jag fick måla med såna där modellplansfärger som fanns förr (och finns väl nu också förmodar jag). Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring/Det dröjer säkert ännu en stund/innan sömnen kommer med John Blund/Han vill visa oss någonting ... :D

  • Wombat04 23 juni 2008

    Och Sommarlovsmorgon, om det var med Trazan och Banarne minns jag inte, men "Här kommer Bod"!

  • Gillsan 24 juni 2008

    Ärliga blå ögon kommer jag väl ihåg skulle vilja se den igen.(Y)

    Rännstensungar med Cornelius gud va man böla när Ninnie skulle resa sig.:'(
    Precis som Lassie när man såg den första gången, nostalgi tycker jag.(H)

  • Lotten_J 24 juni 2008

    Anita o Televinken....känns som antikt men oj vad jag gillade detta program, sen kommer jag ihåg John Blund i Lennart Swahns kvällsprogram....och som tidigare skrivits...Kråkguldet....rätt så läskigt tyckte jag då, men bra ändå.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.