Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnprogram vi minns eller rollerna

  • ingospice 24 juni 2008

    Skrivet av lajefa den 22 jun 2008

    Skrivet av gottgris den 22 jun 2008

    Visst minns man kråkguldet, det var spännande. Jag följde Den vita stenen o tyckte den var bra., och Emil i Lönneberga förstås


    Den vita stenen, ja den hade jag glömt, den tyckte jag var jättebra. Kan man få tag på den idag. Skulle tro att min 8 åriga dotter hade gillat den.
    Hon behöver se lite svenska barnprogram så att hon inte blir 100 % spanjorska.

  • ingospice 24 juni 2008

    :vita stenen går på tv just nu på lördagar

  • Tillberga 24 juni 2008

    Nicke Lilltroll på radion med sinkompis Bosse bofink
    "mossa mossa på er alla människobarn"

  • Gillsan 24 juni 2008

    Tack för tipset då ska jag minsann kolla in det på lördag och se vad man tycker idag kul.(Y)
    Anna på Grönkulla tyckte jag också om.

  • sme 25 juni 2008

    Skrivet av delikat den 22 jun 2008

    Clownen Manne - visst avslutades alla program med repliken - En banan! Det programmet gillade inte jag.

    Ett barnprogram jag kommer ihåg är Farbror Frippes skafferi, med Martin Ljung. Jag var så fascinerad av hans burkar.

    Sedan så tyckte jag om Pellepennan och Suddagumman. Och Linus på linjen. Och Hacke Hackspett som kom i God Morgon Sverige på lördagar.



    Drutten och Gena
    Televinken

  • ankianka 25 juni 2008

    Jag ska dra till med det allra första program jag kommer ihåg, så alla fattar att jag är född på stenåldern. Titta,leka lära...nåt jag tror gick på morgonen på 60-talets början..

  • Evia 25 juni 2008

    Från A till Ö med Hedvig och Hälge. De var ju bara för härliga.

  • Evia 26 juni 2008

    Den vita stenen

  • Gillsan 26 juni 2008

    (H) Är det någon som kommer ihåg programmet där en pojke flyger ett flygplan byggt i trä svenskt barnprogram? Jag vet inte om det hette himmel och pannkaka eller nåt.
    Han hade alltid med nån kompis och flög iväg på äventyr. Tyvärr har jag glömt vad det hette.

  • monac 26 juni 2008

    Från A till ö...jätte brA!
    Sedan var det ju Bamse på jullovs mornarna, en höjdare.(L)
    p.s. Tycker fortfarande om dessa båda...fina budskap,lärorikt,roligt & lite etik...aldrig fel.

  • systeryster 27 juni 2008

    Appropå stenåldern så var jag länge stolt över att ha fått hälsa på polisen i småstad.Jag var väl 5år och han var med och invigde föregångaren till Konsum i början av 1960-talet.Familjeunderhållning var ju också Carl-Gustav Lindstedt som gubben i lådan i hylands hörna. Nu pratar vi seriös nostalgitripp eller hur alla ålderstigna matklubbare.

  • lenajeanette 27 juni 2008

    Skrivet av Rockagill den 26 jun 2008

    (H) Är det någon som kommer ihåg programmet där en pojke flyger ett flygplan byggt i trä svenskt barnprogram? Jag vet inte om det hette himmel och pannkaka eller nåt.
    Han hade alltid med nån kompis och flög iväg på äventyr. Tyvärr har jag glömt vad det hette.


    Ja, just det den gillade jag men har tyvärr också glömt namnet.

    Det är så otroligt mycket som poppar upp när man läser en sån här tråd. Lite nostalgitripp.

    Min som fick Vilse i Pannkakan på dvd, av sin gudmor, han gillade den. Storpotäten, som sägs skrämt en hel generations barn.....:D

    Jag gillade i alla fall Staffan Westerberg.

  • monac 27 juni 2008

    jag gillade i vart fall "fablernas värld":o & Barbapappa:D

  • Wombat04 27 juni 2008

    Titta leka lära, kom och sätt er nära ... jag har en bild från när jag var liten där jag stod alldeles framför TVn och stirrade upp på den, då var det just det programmet som visades sägs det. :)

  • irrevirre 27 juni 2008

    Skrivet av Wombat04 den 22 jun 2008

    Älskade Kullamannen och Kråkguldet, så mycket att jag för några månader sedan skaffade dem på DVD. Snacka om flashbacks och nostalgi. Sedan allt av Astrid Lindgren, min favorit är Emil-filmerna. Fem myror givetvis.

    Men är det NÅGON mer än jag som minns Grisen Astolf? En gris i glasögon och bruna hängselbyxor (tror jag åtminstone) men jag vet inte vad han gjorde eller i vilket sammanhang. Det skulle vara så kul om någon annan också kom ihåg denna gris för ibland tror jag att jag har inbillat mig att han funnits.

    Visst var Trolltider bra, bland de bästa, men också Teskedsgumman och Herkules Jonssons Storverk ... ja, så gammal är jag. Tage Danielsson spelade Herkules pappa minns jag.


    Hahaa, ja, jag minns Grisen Astolf svagt. Jag tyckte han var grotesk på något sätt ... . minns ej så mycket men det var väl skånskt och var det inte och var inte hans motspelare Nils Ahlroth ???
    Och på tal om sån´t man nästan glömt .... det var någon tecknad figur som bodde bakom en tavla, "bubbelgubben" eller något likande. Jag var antagligen så liten så minnet är mycket svagt. Kul om någon minns något!

  • irrevirre 27 juni 2008

    Skrivet av Wombat04 den 22 jun 2008

    Jag har minsann sjungit barbershop i kvartett ihop med Dumles fru! *mallig* Och jag har TRÄFFAT Dumle flera gånger ... Fast som sitt riktiga jag! hihihi


    Var han uppochner hahahahaaaaaa?
    Jag minns lite av Humle och Dumle .. jag minns sången:
    Jag heter Humle ..... och jag heter Dumle ..... varje dag så träffas vi ... i vårt lilla ....skafferi.... kul att se er tycker Humle ... och kul att vá mé er tycker Dumle ....

  • irrevirre 27 juni 2008

    Skrivet av Amika den 23 jun 2008

    Skrivet av Evia den 23 jun 2008

    Professor Baltazar och Scooby Doo var mina favoriter, men jag gillade Ville, Valle och Viktor också.


    Åh, ja! :D Balt, baltazar, balt, batazar!!! *sjunger refrängen*


    Åhh, söte Baltazar:-)

  • irrevirre 27 juni 2008

    Jaha, nu är jag igång i ämnet och har två efterlysningar. Minns någon:
    Rymdlarna. Figurer som talade genom att vissla.
    Och minns någon de söta engelska nallarna som samlade sopor. VAD hete det programmet?

  • Kicki8 27 juni 2008

    Staffan & Bengt , Drutten & Gena,Den vita stenen(måste kolla imorgon om den går på tv)
    5 myror,Baltazar, Beppes godnattstund( köpte en dvd men den var ej så bra som man minns det:o)
    Sen Adde i Madicken vilken sötnos man tyckte han var.
    Trazan och Banane Jag vill bo i en svamp...
    Hatade Clownen Manne men man såg ändå fanns ju inget annat att välja på

  • Lexie 28 juni 2008

    Beppes godnattstund
    Brum, den lilla gula veteranbilen
    trasdockorna
    Björnes magasin (L)



    däremot gillade jag inte simpor och grodfötter *ryser av bara tanken* :'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.