Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnprogram vi minns eller rollerna

  • The_mama97mia 22 juni 2008

    Åh jaaaaa... Hercules Jonsson... han var nog min första filmförälskelse.... Vad var det han sa, dubbla kardanknutar?
    DEN skulle jag vilja se i repris!

  • LaJefa 22 juni 2008

    Skrivet av gottgris den 22 jun 2008

    Visst minns man kråkguldet, det var spännande. Jag följde Den vita stenen o tyckte den var bra., och Emil i Lönneberga förstås


    Den vita stenen, ja den hade jag glömt, den tyckte jag var jättebra. Kan man få tag på den idag. Skulle tro att min 8 åriga dotter hade gillat den.
    Hon behöver se lite svenska barnprogram så att hon inte blir 100 % spanjorska.

  • Gillsan 22 juni 2008

    (Y)Herbert och Albert julkalender(Y)

  • Nettie 22 juni 2008

    Teskedsgumman, Alla vi barn i Bullerbyn, allt av Astrid och Kråkguldet var
    mina favoriter som barn och skulle gladeligen se allting igen :p

  • systeryster 22 juni 2008

    Själv är jag barnsligt förtjust i alla barnprogram.Någon som är så stenålders att ni minns Ville Valle i söderhavet eller Pelle pennan och suddagumman.Staffan Westerberg var alltid kreativ men jag har aldrig uppfattat det han gjorde som skrämmande, men jag var kanske lite äldre då.
    Herkules storverk var väl en del av trollformen överliggande kamaxel.Mina favoriter är annars nasse och ior i nalle puh. Goddag om det är det? som ior den dystergöken brukar säga.
    Solstollarna med ullabella var också en favorit,

  • farmoringer 22 juni 2008

    Solstollarna är en favorit hos mig också. Sen kommer jag ihåg Barna Hedenhös men kommer inte ihåg om jag tyckte det var bra eller ej. Sen är jag en älskare av Linus på linjen men det kanske inte är barnprogram....

  • MammaIrene 22 juni 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*


    Undrar om det är för att vi är jämngamla, jag håller nämligen med dig helt och hållet om dessa favoriter (Y)och om de som inte var bra...(N)
    Vill också tillägga att jag tillskillnad från en annan matklubbare här över, var mycket förtjust i fablernas värld!:p

  • systeryster 22 juni 2008

    Någon som minns humle och dumle i Nils Dalbäcks skafferi?Tänk vad man nöjde sig med mot för dataanimerat nuförtiden.Var det bättre förr?

  • zonale 22 juni 2008

    Jag tänkte precis skriva Humle och Dumle:) Är det första barnprogrammet som jag kommer ihåg. Den tunga, högglanspolerade tv:n var efterlängtad när den gjorde entré. Grannungarna samlades för att titta:p

  • Ullis1 22 juni 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*


    Ha ha! Jag håller med! (Y)
    Solstollarna och toffelhjältarna var bra! (Y) Trolltider var underbar som julkalender också, jag gillade musiken i serien och tyckte det var så mysigt med de knarrande fotspåren i snön. :)

    Lillstrumpa och syster yster kunde jag titta på...men Vilse i Pannkakan blev jag skrämd av, uh fy sjutton för Storpotäten! :'(

  • Ullis1 22 juni 2008

    Astrid Lindgren toppar också listan såklart! :D Fem myror är fler än fyra elefanter kunde jag titta på och jag gillade också Fablernas Värld. :)

  • farmoringer 22 juni 2008

    Var mitt första minne som jag skrev om här.. Humle och Dumle i sitt skafferi...

  • delikat 22 juni 2008

    Skrivet av Rockagill den 22 jun 2008

    (Y)Herbert och Albert julkalender(Y)


    Mina ungar (4 och 7 år) älskar att titta på Albert och Herbert på DVD. Och visst sitter vi föräldrar med och skrattar åt alla galenskaper så fort vi hinner. Inspelningen av julkalendern Albert och Herbert måste ha varit en rolig tid för skådespelarna, för mycket verkar improviserat.

  • Wombat04 22 juni 2008

    Jag har minsann sjungit barbershop i kvartett ihop med Dumles fru! *mallig* Och jag har TRÄFFAT Dumle flera gånger ... Fast som sitt riktiga jag! hihihi

  • Amika 22 juni 2008

    Skrivet av MammaIrene den 22 jun 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*


    Undrar om det är för att vi är jämngamla, jag håller nämligen med dig helt och hållet om dessa favoriter (Y)och om de som inte var bra...(N)
    Vill också tillägga att jag tillskillnad från en annan matklubbare här över, var mycket förtjust i fablernas värld!:p


    HA ha ha!!! Ja, för jag gillade fablernas värld jag med! :D Simma lugnt! ;)

  • marwis 22 juni 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Skrivet av molgan den 22 jun 2008

    Emil i Lönneberga och Ronja rövardotter,
    (Tomtar och troll... .. Någonting, )
    m.m.


    Tomtar och troll i tomteskogen! :D
    Den har jag på dvd! Fixade den nu för bara en månad sen. Jag älskar den fortfarande! :)


    Nu kom vimset fram igen... Trolltyg i tomteskogen heter den ju! Jag lovar att försöka skärpa mig nu! *Skrattar*



    Oh vad avundsjuk jag blir!! Har försökt få tag på den men ej lyckats. Var har du fått tag på den??? Skulle bli såååå glad om jag skulle få tag på ett ex!!

  • festmaten 22 juni 2008

    Jag minns också Humle o Dumle:p

    Sen var det ett bra program som bina barn gillade, minns inte titeln. Säkert någon av er som kommer ihåg......
    Hedvig sjöng "kom och skriv mej det på näsan" (Birgitta andersson) också var det ugglan Helge

  • lenajeanette 22 juni 2008

    Jag minns en julkalender som heter broster broster med Carl-Gustaf Lindstedth och Clarie Wikholm, ett av min först tv-progams minnen.
    Sedan var andra favoriter:

    En tidig Staffan Westerberg som hade något med Pappa Kartong (minns nån vad det hette?)

    Beppes godnattstund var favorit nr:1

    Älskade Fablernas värld

    Huset Silvercronas gåta, väldigt spännande minns någon det?

    Herkules storverk tyckte jag också var bra.

    Mumintrollen med Gösta Ekman är något som dyker upp. Syrran och jag stoppade upp oss med kuddar och satt en kudde med örngott på huvudet och lekte mumintrollen. (ska ej vara tecknade versionen.)

    Fem myror...naturligtvis!

    Teskedsgumman, göta petter!

    Pelle pennan och suddagumman var också favorit.

    Barnen Hedenhös

    Vita stenen och Pojken med guldbyxorna.

    Skulle säkert kunna fylla på listan många många favoriter.

  • bri54hel 22 juni 2008

    Andy Pandy, sen även Humle och Dumle och Suddagumman och Pellepennan. Det är väl de barnprogram som jag minns man tittade på som liten.

  • hansdotter 22 juni 2008

    Skrivet av Amika den 22 jun 2008

    Jag älskade solstollarna och toffelhjältarna! :D Och trolltider var bästa julkalendern! :)
    Sen avskydde jag lillstrumpa och systeryster och vilse i pannkakan! :'( Jag grät alltid i slutet av varje lillstrumpa program när skokartongen blåste iväg... För vart var deras mamma?? *skrattar*


    Härligt- Trolltider har jag köpt så att vi kan titta på den hela december månad-om å om,å om, å om igen å igen å igen! Den är helt underbar!

    Joelbitar minns jag...men jag gillade det inte särskilt mycket.

    Från A-Ö var roligt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.