Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda grillsåser och annat gott tillbehör

  • alindalinda 15 augusti 2010

    gott till grillat är det med fetaoströra!
    Allra helst om man grillar grönsaker, kyckling eller dyl..

    1 förp fetaost (150-200 g)
    1 dl lätt creme fraiche
    1 pressad vitlöksklyfta
    salt, svartpeppar
    ev en skvätt citronsaft

    Mosa osten med gaffel och blanda väl med fraichen
    pressa ner vitlök, krydda och blanda väl!

  • MosterNettan 15 augusti 2010

    Medan man grillar till huvudrätten brukar jag rosta skivor av baguette/pain riche på grillen, ca 2-3 cm tjocka. Det är jättegott att doppa i aioli medan man väntar på resten av maten.
    Det som blir kvar av aiolin kan serveras till huvudrätten.

    Jag brukar också göra en västerbottencreme, riven västerbottensost blandas med majonnäs och creme fraiche och krydda med salt o svartpeppar. Det kan man också doppa brödet i.

  • Eery 15 augusti 2010

    lite tips från mig
    Pico de Gallo

    Piri pirisalsa

    Gubbens bönsalsa

    så brukar vi grilla bananer som är inlindade i bacon och kryddade med curru. jag är inget fan av den kryddan men det är supergott! tackar för en massa tips och önskar alla en fortsatt god grillsäsong(L)

  • eva23 13 juni 2015

    Inför dagens grillning tipsas om detta
    Bakade tomater i olivsås

  • Irakiskmat 19 juni 2015

    Här kommer tips på en klassiker och en självklar sås till grillat: Libanesisk vitlökskräm. Så god så man (jag) äter den med sked :)

    http://irakiskmat.se/gott-till-grillat-akta-libanesisk-vitlokskram/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.