Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Regnet borde ge rikligt med tidig svamp= ?

  • The_mama97mia 17 juli 2009

    Egentligen skulle vi ha en "gemensam" svamptur - typ en söndag eller nåt o sen komma in o skriva o rapportera haha....

  • pigelin 17 juli 2009

    Jag hittade 15-20 stycken kantareller utanför Hallsberg i går, medans min kusin hittade 3 liter...:)

  • krilo 18 juli 2009

    (Y)(Y)
    Åh vad jag saknar att kunna gå i skogen för att plocka svamp...
    Lyckostar som kan göra det !!!

  • emaxen 18 juli 2009

    :)Jag och barnen plockade 3 liter kantareller i Bohuslän för 2 veckor sedan och sen var hela familjen ute för en vecka sedan o plockade 4 liter kantareller.:D

  • lena4 18 juli 2009

    Grabbarna kom hem med 2 liter till idag.
    Kantarellmackor på kvällskvisten(L)(Y)

  • Linlock 18 juli 2009

    Vi plockade två liter idag. Har precis ätit stuvning med massor av grädde på rostad macka. Åhh, det finns inget godare! (L)

  • lena4 18 juli 2009

    Nej ..Jag vet inget godare än stuvning på kantareller...

  • peppsi 19 juli 2009

    hej jag plockade kantareller i går kväll (Y)

  • marietroll 26 juli 2009

    Jag var ute förra söndan och plockade ca 6 liter, men svärfar och svägerskan var ute nu i veckan och hittade 1 och 1/2 korg.Här finns hur mycket som helst. Min sambo ska ut nu, hoppas han hittar massor, själv fick jag ryggskott senast så får vänta ett tag till innan jag kan följa med.

  • Cassiopeya 26 juli 2009

    Jag är i skogen och springer så ofta jag kan! Har redan plockat kantareller och blåbär =) Mycket gott! :D

  • The_mama97mia 26 juli 2009

    Kantareller har jag inte hittat än, men har fått en massa blåbär o hallon... underbart!

  • lena4 26 juli 2009

    Här plockade sonen,dottern och måg 5 liter kantareller igår.(Y)
    Mycke fästingar kröp omkring när vi rensade. :( USCH

  • ros 28 juli 2009

    :)I går plockade vi dom första kantarellerna, ca 3 liter

    Jag förvällde dom och frös in för kommande behov
    Ska försöka komma ut en sväng idag också

    :)Vad gör ni för gott med kantarellerna?

    Ha det så bra i svampskogen!

  • Matvagott 28 juli 2009

    Ja..det verkar som att det finns mycket svamp i våra skogar..
    Ja, får väl ta mig i kragen och ge mig ut ,,
    Är inte någon Kantarell älskare men de övriga i familjen vill ha...
    Ha det och lycka till i svamp skogen...
    Plockar nog mer blåbär tror jag..

  • The_mama97mia 2 augusti 2009

    Idag tog vi en svamptur, och hade TUR. ;) Hittade mkt kantareller på kort bit liksom. En del kremlor, några små Karl Johan, o massor med små knapphålshuven stora kantareller - så det kommer mera!
    Jag hittade också en blomkålssvamp (vilken lycka!) men suckar nu när jag ska försöka resa läckerheterna...

  • Okänd 2 augusti 2009

    Ett mycket bra svampår, för vildsvinen vill säga!

  • Lennart_58 2 augusti 2009

    Ja, fuktigt i markerna brukar väl borga för ett gott svampår. De växer i riklig mängd på, i alla fall min, gräsmatta, ha ha. Brukar för det mesta plocka min svamp på hyllorna i affären :p men i år ska jag, när jag blir lite friskare, masa mig ut i skogen med korg o entusiasm. Lennart.

  • The_mama97mia 2 augusti 2009

    De kremlor jag hittade idag identifierade jag som Kantkremla, Vinkremla och Mandelkremla. Är det nån mer än jag som plockar kremlor? Jag har däremot aldrig (mig veterligen ) hittat sillkremla som ska vara sån delikatess.... ???

  • keti 25 augusti 2010

    Skrivet av berggrenskan den 13 jul 2009

    Vi var ut och plockade ca 4 liter igår strax norr om Stockholm. :D Det kommer hur mycket som helst hoppas som sagt på inte allt för mycket värme och gärna en regnskvätt varje natt.

    Varsin kantarelltoast till förrätt blev det. :p Det hör liksom till på de allra första kantarellerna. Resten förvällde jag och frös in.

  • keti 25 augusti 2010

    Skrivet av berggrenskan den 13 jul 2009

    Vi var ut och plockade ca 4 liter igår strax norr om Stockholm. :D Det kommer hur mycket som helst hoppas som sagt på inte allt för mycket värme och gärna en regnskvätt varje natt.

    Varsin kantarelltoast till förrätt blev det. :p Det hör liksom till på de allra första kantarellerna. Resten förvällde jag och frös in.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.