Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkla rätter till stugan

  • husmusen88 12 juni 2013

    Hejsan!

    Jag skulle vilja ha lite hjälp med enkla recept till stugan i sommar.
    Det som finns är en kokplatta, en grill och en micro samt litet kylskåp. (jag vet, fullutrustad {cute})

    Jag söker recept som är enkla och går fort, samt som jag lätt kan göra till många människor om det behövs.
    Det är min mor som bor i stugan större delen av sommaren och hon vill inte laga mat eller använda micron om hon slipper. Vi har inte alltid el heller. Så snabbt och enkelt är ledordet, 5 minutersrätter helst, dock inte färdigrätter från ICA..

    Vad lagar ni när ni är ute och vill ha det enkelt?

  • Tesslatess 12 juni 2013

    Sallader! dressingar finns ju i både flaska eller små påsar som man blandar med vatten och olja.
    Innehållet går ju att variera i oändlighet och råvarorna klarar sej i rumstemperatur relativt länge.
    Soppor finns ju på burk och påse, bara att blanda med varmt vatten, ett gott bröd till, eller en knäckemacka.

  • kallebakom 12 juni 2013

    5 minuter jadå...satsa på konserver tycker jag,finns grymt goda soppor o ravioli..annars på 5 min så blir det inte mkt mer än snabbmakaroner o ketchup (det lever jag nästan på !! ) fast det inte mkt till mat,men varma mackor då ?

  • DoctorWho 12 juni 2013

    Är recepten nedan sånt du letar efter? Annars finns det grönsaksblandningar med ris i frysdisken tex Findus Kina-mix som är en snabb grund till matiga sallader. Bara att tina och blanda med valfria ingredienser.
    Korv och böngryta
    Tomatgryta med köttbullar
    Kycklingsoppa med risoni
    Indisk böngryta
    Grekisk pasta
    Snabba strimmelgrytan

  • LenaBE1 13 juni 2013

    Pasta med hemgjord pesto är både snabblagat och jättegott. :)
    Pesto Genovese

  • The_mama97mia 13 juni 2013

    Om jag vill ha det enkelt så tar jag med mig färdig-förberett - ex grillspett av kyckling, kebabfärsbiffar, jag älskar att grilla så jag gör gärna hela måltider på grillen även i stugan, då är det kanon att köra potatis i folie som tillbehör.
    Nu vet jag inte hur bra grill ni har där, men du kan ju även koka saker på grillen.
    Annars vet jag inte riktigt vad du är ute efter?
    Men ha det skönt ute i stugan!

  • annapatrik 14 juni 2013

    Hej !

    Förbered småpåsar med strimlad stekt kyckling och variera den. Går också lätt att fixa till många.

    1. Koka spagetti, häll av vattnet och tillbaka med spagettin i pannan, lägg i lagom mängd kyckling, häll i en burk smaksatt creme fraice (finns många olika smaker), häll i lättcremefraice tills det blir lagom konsistens. Klart.

    1. Koka ris, lägg i kyckling, häll i en burk uncle bens sweet and sour.

    http://yrhattans.wordpress.com/

  • LenaBE1 15 juni 2013

    En wok är ju snabblagat, strimla kyckling eller något kött om du vill ha det tillsätt en påse wokgrönsaker (finns i frysdisken) och en strimlad purjolök. Woka detta (eller stek i stekpanna) häll i en burk uncle bens sweet and sour, äts med kokat ris. Det är lätt att göra större satser av detta om ni är många.

  • husmusen88 30 juli 2013

    Tack alla för svar! Har tipsat vidare {dance}

    kunde tyvärr inte svara tidigare(knas via mobilen)

  • Madame-Edith 15 augusti 2013

    Supersnabb och god pastarätt med kräftstjärtar

    http://madame-edith.blogspot.se/2013/08/snabb-pastaratt-lattlagat-med.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.