Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • Josses 16 januari 2011

    Skrivet av littlejohn den 16 jan 2011

    Har rätt mycket köttfärs och grytbitar i frysen,så det finns att göra. Problemet är bara att jag tappat styrfarten, är matless just nu. {dont-know}
    Samma här{weep}:D

  • Josses 16 januari 2011

    Har en massa bär i frysen, skulle behöva koka mer saft, de 10 l som jag kokade i höstas är snart slut{weep} men när det blir är skrivet i stjärnorna...;)
    Får hem min nya spis imorgon eftermiddag så det blir till att städa i "spishålet" när nu den gamla äntligen blir framdragen.

  • Josses 16 januari 2011

    Finns som sagt en hel del kött och köttfärs i frysen som jag skulle behöva göra något av, det är ju så skönt att ha lite färdigt och bara ta fram när det är ont om tid på kvällarna efter jobbet(Y)

  • sikaal 19 januari 2011

    Skall prova göra något med Quorn, hoppas att det blir idag!

  • chrisq 19 januari 2011

    (Y)ska koka bruna bönor på söndag till måndags middag med stekt fläsk

  • lena4 24 januari 2011

    Köpt på mig för mycket med apelsiner så igår kokade jag apelsinmarmelad.

    Och så gjorde jag Rödlöksmarmelad. Gott.

  • lena4 24 januari 2011

    Kokning av saft.
    2 l svarta vinbär, 4 l röda vinbär och 2 l rabarber.
    Blir kanonbra.

  • safir74 24 januari 2011

    Skrivet av lena4 den 24 jan 2011

    Kokning av saft.
    2 l svarta vinbär, 4 l röda vinbär och 2 l rabarber.
    Blir kanonbra.


    Åh jag ska också koka saft snart. Jag har 3,5 liter röda vinbär i frysen sen i somras. Det blir första gången som jag kokar saft \o.

  • The_mama97mia 24 januari 2011

    Barbros Vinbärspaj

    har du en massa vinbär i frysen måste du bara testa denna himmelskt goda paj!

  • Bumbis 24 januari 2011

    Till på lördag ska jag göra "pastasallad i krämig sås" till 50 pers. Svårt att veta hur mycket man ska göra men jubilaren som jag hjälper vill att jag gör till 100 så att det inte tar slut. Får väl se efterhand hur mycket det blir. Hoppas att det inte blir allför kallt så att jag kan förvara den i uterummet när den är färdig.

  • Josses 25 januari 2011

    Hade tänkt baka semlor idag men hade ingen kesella hemma och inget batteri i bilen så jag tar mig inte till någon affär idag så det får bli någon annan dag i veckan.
    Semlor med kesella
    Saftkokningen sitter också på en gren i hjärnan och väntar:D

  • Cilla71a 25 januari 2011

    På torsdag så ska jag laga pasta med rökt lax & spenat, det blir nog en äpplepaj till helgen. Har oxå en massa bär i frysen, kanske man skulle göra lite saft? Fast vi dricker väldigt lite saft i vår familj så det blir nog hallon & blåbärspaj eller kanske blåbärsmuffins, fast vi äter ju inte kakor & paj heller haha. Hittade 5 liter fläderblomssaft i frysen som jag gjorde i somras, läskande & gott :)

  • The_mama97mia 25 januari 2011

    Har fortfarande inte gjort ngn palt.
    Nu är jag tämligen sugen på raggmunk, så det kanske hinner före i planeringen.

  • DoctorWho 25 januari 2011

    Försvarets ärtsoppa
    Jag ska laga detta som överraskning till min brorson, han älskar ärtsoppa!

  • sva 25 januari 2011

    Har gjort grönsakssoppa tills på torsdag. Det är värmande gott nu när det
    snöar och blåser ute.

  • sikaal 26 januari 2011

    Jag går och tittar på receptet men har inte kommit mig för, snart måste det ske! :D

    Pebernødder

  • jbson 26 januari 2011

    Har ett paket nötfärs i kylen som jag måste ta vara på...färs, ägg, fetaost, goda kryddor... blir nog till å steka några goda järpar eller liknande... :DD
    & till det blir det min nya favorit; blomkålsmos!

  • The_mama97mia 3 februari 2011

    *puffar*
    och har angenäma bekymmer.
    Jag har två små hjortsadelbitar i frysen. Hur sjutton gör man med så små bitar. Detta var hjortkalvar så klart att det blev mindre styckningsdetaljer. Jag tycker att det kan vara lite problematiskt att laga helt kött, med eller utan ben, som är mindre än 1 kg i storlek.
    Några tips?

  • ky6 3 februari 2011

    Imorgon ska jag fixa en pastasallad + sås så vi har något att mumsa på i helgen:p

  • DoctorWho 11 februari 2011

    Ska tömma frysen, så det bli troligen ganska många fiskrätter. Har sex paket alaska pollock i portionsbitar. Har hittat flera recept här på MK som jag ska prova. Det finns också strömming, (mamma och pappa har fiskat den) så det kanske blir kräftströmming också. Har även hittat purjolök som jag skivat och fryst in när den var billig. Potatisgratäng med purjolök är alltid gott. Rabarber- eller krusbärskompott till frukostgröten av förra årets skörd. MUMS!!! Två grillade kotletter från den sista grillningen plus potatisgratäng blir en perfekt middag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.