Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • MatAnders 8 januari 2011

    Här ska snart göras knaprig thai kyckling som ligger i marinad o sen ska den ner i woken med massa olja, gott o knapra på till fotollen i dag :)

  • The_mama97mia 8 januari 2011

    Hmmmm... projekt o projekt men har tagit upp en hel kyckling ur frysen, samt ett pkt nötfärs och en fläskfilé. Jag behöver ju inte laga allt samtidigt... men...

  • The_mama97mia 10 januari 2011

    Puffar igen.

    Groddningen är igång här - rekommenderas! Det bara spritter av E-vitamin i munnen!

    Vilken dag som helst - i helgen, ska jag koka pitepalt.

    Och som vanligt på helgen blir det ngt bak.

    En annan ambition är att fylla frysen med panpizzabitar eller pizzabullar till mellanmål åt barnen, nu börjar ju skolan här igen imorgon o det är bra att ha saker på lut.

  • Marre73 12 januari 2011

    vte aldrig från dag till dag vad jag ska laga till, jag tar upp ngt ur frysen o tittar vad som finns i kyl o skafferi sedan år det fritt spelrum,blir det gott tar jag en bild o lägger ut det här på MK(Y)

  • frokenviol 13 januari 2011

    Tänkte försöka mig på att baka lite så snart det blir läge. Macroner och surdegsbröd ska de bli tänkte jag.

  • Marre73 13 januari 2011

    Ska göra ngn slags bullar idag,kanel eller vanilj eller fyllda vaniljbullar. Har inte bestämt mig för vad än,får väl göra en dubbelsats o blanda lite(Y)

  • Matannica 13 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 17 jan 2010

    Jo, jag tänkte rensa upp bland alla kryddburkar i skåpet och slänga sånt jag inte använder. Det ska jag göra i morgon. Kanske... Nån gång... I framtiden... Eventuellt... ÄH! Skitsamma! :)

  • Matannica 13 januari 2011

    Inte så bra på detta märkte jag.. Ang kryddburkar, rensar bland dom när vi flyttar (har blivit med ungefär 5 års mellanrum) ÄNDÅ hittade jag vid sista flytten en oöppnad kanelburk inköp -93... hur lyckas man med det???

  • Matannica 13 januari 2011

    och förresten ska jag katalogisera mina handskrivna recept lappar.... vilken dag som helst, imorgon blir det nog...

  • Cassiopeya 13 januari 2011

    Skrivet av Matannica den 13 jan 2011

    och förresten ska jag katalogisera mina handskrivna recept lappar.... vilken dag som helst, imorgon blir det nog...


    (Y)

  • Amika 13 januari 2011

    Jag ska agera catering till min kompis bröllop. Det ska bli mitt nästa projekt i köket. :)

  • The_mama97mia 13 januari 2011

    Skrivet av Amika den 13 jan 2011

    Jag ska agera catering till min kompis bröllop. Det ska bli mitt nästa projekt i köket. :)


    WOW vad kul! Hoppas du delar med dig lite av dina tankar och alster!

    Jag har ett projekt som jag bävar inför, behöver storstäda kylen...

  • Cassiopeya 13 januari 2011

    Skrivet av mama97mia den 13 jan 2011

    Skrivet av Amika den 13 jan 2011

    Jag ska agera catering till min kompis bröllop. Det ska bli mitt nästa projekt i köket. :)


    WOW vad kul! Hoppas du delar med dig lite av dina tankar och alster!

    Jag har ett projekt som jag bävar inför, behöver storstäda kylen...


    Här ekar kylen snart tom, förutom på sylthyllan, så nu är det läge att skura ur igen ;)

  • Cilla71a 14 januari 2011

    När jag har keso över så bakar jag frukostbullar, ett recept från VV. Gjorde himla smarriga lammfärsbiffar med keso häromdagen, de blev väldigt saftiga, har provat keso i köttfärssås & potatisgratäng & det blev oxå väldigt gott.

    I helgen står det på menyn, kyckling i currysås & lammfrikassé. Ska även baka en banakaka & en äpplesockerkaka.

  • safir74 14 januari 2011

    Porterstek ska jag göra i morgon i lergryta tänkte jag. Har idag lagt köttet i "marinaden". Dvs sojan, portern, svartvinbärssaften etc. Spännande expriment.
    Hoppas att den blir god. Det är första gången som jag gör en porterstek. Om det blir bra? Det kan jag tala om i morgon :o)

  • The_mama97mia 14 januari 2011

    snart helg = mini-projektdags. Jag har massa ost hemma, kan bli ett pizzabak, båda att äta o stoppa i frysen.
    Sonen vill ha rabarberpaj, så det kan det nog bli också.

    Annars har jag inget tvådagars- den här helgen om jag inte tar fram o väcker surdegen. Vi får se.

  • littlejohn 16 januari 2011

    Har rätt mycket köttfärs och grytbitar i frysen,så det finns att göra. Problemet är bara att jag tappat styrfarten, är matless just nu. {dont-know}

  • Helvina 16 januari 2011

    Keso + äpple (söt variant helst) och kanel - en perfekt kombination!
    Blir nästan lite efterrätt över det, trots att det är nyttigt, sånt gillas. ;)

    Jag brukar blanda i hop det här och ta som lunch ibland, mättande och bra.
    Tärna äpplet i lagom bitar, blanda med ca en dl keso eller hur mycket som nu känns bra. Ös över kanel, spara inte på "krutet".

  • chrisq 16 januari 2011

    (Y)får en hel del fisk imorgon bla. ål ska göra ålasoppa o inkokt ål i gele

  • Cassiopeya 16 januari 2011

    Skrivet av chrisn den 16 jan 2011

    (Y)får en hel del fisk imorgon bla. ål ska göra ålasoppa o inkokt ål i gele


    Det låter spännande!

    Mitt projekt är inte riktigt lika kul, städa bakom spis, kyl och frys {eyeroll}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.