Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Skrivet av matmarie den 30 jan 2010

    Ska göra Pekingsoppa i veckan!!!!! :) Och blir det lika gott som det utlovar så blir det succé!!!


    Vad använde du för recept? Vart det gott? Är en av mina absoluta favvosoppor, äter den gärna på restaurang men har aldrig provat att göra den själv. Blev sugen på att prova nu=)

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Skrivet av erba den 4 jul 2010

    Nu har jag gjort fläderchampagnen, så nästa projekt blir flädersaft.


    Fläderchampang?! Det låter ju supersmaskigt:P Vill du dela med av receptet? ;)

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Skrivet av charlottat den 15 jul 2010

    måste göra en lakrits semifreddo snart, och testa fler surdegsbröd förstås.


    lakrits semifreddo? Recept? Låter otroligt smaskigt:p

  • 123Linnea 22 oktober 2010

    Lakritspannacotta med salt citronhack

    Det här skulle jag vilja testa!! Det blir aldrig av eftersom barnen inte gillar lakrits - att man alltid ska hålla på och tänka på dem då....

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Skrivet av 123Linnea den 22 okt 2010

    Lakritspannacotta med salt citronhack

    Det här skulle jag vilja testa!! Det blir aldrig av eftersom barnen inte gillar lakrits - att man alltid ska hålla på och tänka på dem då....


    Känner igen det där med att anpassa maten efter barnen;)
    Tack för receptet, ska jag prova =)

  • littlejohn 23 oktober 2010

    Upptäckte att det låg mycket köttfärs i frysen, så till veckan ska jag göra kålpudding av alltihop. Så bra att ha i frysen och bara plocka fram. Jag hatar att hålla på med vitkål, vet inte vad jag gör, men det finns över hela köket innan jag är klar.

  • Marre73 23 oktober 2010

    Tänkte "laga" biskvier i morgon, aldrig gjort men det är så gott(Y)

  • Marre73 24 oktober 2010

    Blev inga biskvier nu heller, fiskgratäng av något slag blir det inom snar framtid.

  • lena4 25 oktober 2010

    Äntligen varit och köpt citroner och gjort en omgång flädersaft.
    Har så många påsar blommor i frysen.

  • Diddi1982 25 oktober 2010

    Idag ska jag tillaga vildsvinsrevben, wokade grönsaker och sen blir det någon sås till som jag kommer på undertiden..men grunderna för den blir naturell creme fraiche, soya och chilisås.

    Jag ska även baka långpannesockerkaka med smak utav apelsin (apelsinkött och saft som blev kvar från då vi pressade apelsin för att göra juice), blir även en som kommer ha lite smak utav chili och choklad och en "normal"stor sockerkaka med polkagrisbitar i.

  • Cassiopeya 14 november 2010

    Nästa projekt är väl julprojekt! Här ska göras egen glögg, julgodis i mängder med nya spännande smakkombinationer och så saffransbullar såklart! :DD

    Någon annan som har några härliga tips inför julen så här?

  • kattgnag 14 november 2010

    Julskinkan i lergryta!

  • mattant41 14 november 2010

    Inget riktigt bestämt än men vi funderar starkt på en liten glöggfest om 2 veckor, (1:a advent).

  • Cassiopeya 14 november 2010

    Skrivet av mattant41 den 14 nov 2010

    Inget riktigt bestämt än men vi funderar starkt på en liten glöggfest om 2 veckor, (1:a advent).


    Oo så mysigt! Vad har ni tänkt ha på er glöggfest, vad ska ni bjuda på alltså, förutom glögg då förstås ;)

  • The_mama97mia 14 november 2010

    Igår hade jag ett projekt - kokade vildsvinslägg - rotamosafläsk stod det på paketet...
    Idag kokte jag potatis, morot o kålrot i buljongen från köttkoket igår, samt rensade köttet då . blev mkt lite men gott så in i bängen. Blandade allt o kallade det lapskojs, serverat med rödbetor o det blev Albins ny a favoriträtt sa han!

  • chrisq 14 november 2010

    :DD ska fixA LEVERPASTEJ TILL JULMIDDAGENO ÅL INLÄGGNING

  • Marre73 16 november 2010

    Har kört hårt med kyckling och fisk ett tag nu, är dags för kassler av något slag+ att jag ska göra iordning en sats saft på 5 liter bär på torsdag, då har den stått i 3 dagar. Blir rödvinbär och hallon denna gång.(Y)

  • Erajscha 17 november 2010

    Mitt nästa projekt är att testa smakkombinationen tomat, choklad, chili och kanel i en sås.

  • The_mama97mia 22 november 2010

    Jag vill testa att göra egna knäckesticks! Ser på Leilas jul och det ser förstås busenkelt ut. Jag gillar inte att kavla, så det har hindrat mig.

  • Goteborgaren 22 november 2010

    Mitt nästa projelt är att röka en Fårfiol.
    Har lagt den i saltlake nu å där skall den ligga i två vecor.
    Fick ett helt får så det får bli många projekt vad det lider. Bl a skall jag göra Fårkorv och röka till jolen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.