Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • sikaal 27 april 2010

    Jag SKALL göra nässelsoppa i vår!

    Har plockat (ett tag sedan), har kokat och fruset 2 omgångar. Jättegott!!

  • The_mama97mia 9 juni 2010

    Nässlor plockade, men förvällde dom o frös.

    Idag har jag köpt savoiardikex! Nu ska det bli tiramisu vilken dag som helst!

  • charlottat 9 juni 2010

    Jag har massor av plommon i frysen som jag skulle behöva ta fram och göra slut på innan det är dags för nästa säsong. Plommonpaj förstås, flera gånger, det är ju så gott tillsammans med en fin vaniljglass. Sen har jag länge varit sugen på att göra plommonchutney, är nog dags att jag kommer till skott snart. blir fint till sommarens grillat. Min syster och jag gjord rabarberchutney för att tag sen och det blev jättegott.

  • JennyV 9 juni 2010

    Jag har vinbär i frysen som jag och min dotter plockade för... hmm.... det är nog rätt längesedan... 2-3 år sedan!! Undrar om de går att använda????? Isåfall borde jag göra något av dom.... så småning om!!

  • sikaal 9 juni 2010

    Skrivet av JennyV den 9 jun 2010

    Jag har vinbär i frysen som jag och min dotter plockade för... hmm.... det är nog rätt längesedan... 2-3 år sedan!! Undrar om de går att använda????? Isåfall borde jag göra något av dom.... så småning om!!


    De duger i alla fall utmärkt till saft. (Y)
    Jag brukar ha ett "lager" i frysen, ifall det blir mindre något år.

  • sikaal 9 juni 2010

    Skrivet av charlottat den 9 jun 2010

    Jag har massor av plommon i frysen som jag skulle behöva ta fram och göra slut på innan det är dags för nästa säsong. Plommonpaj förstås, flera gånger, det är ju så gott tillsammans med en fin vaniljglass. Sen har jag länge varit sugen på att göra plommonchutney, är nog dags att jag kommer till skott snart. blir fint till sommarens grillat. Min syster och jag gjord rabarberchutney för att tag sen och det blev jättegott.


    Plommonmarmelad med kanel! Mmmm... {drool}

  • cawn 9 juni 2010

    Göra något av det där som ligger längst in i frysen,vad det nu är.Om det nu inte är för gammalt,skulle kanske kasta det istället? Äsch,det får ligga kvar lite till.

  • Marre73 12 juni 2010

    Är riktigt sugen på någon slags köttfärspaj så det får det bli imorgon, har bara inte bestämt mig för vilken än{nailbiting}

  • jimboz 12 juni 2010

    Vi snackade om Panko i en tråd för inte så länge sedan......Jag ska Panka lite Tigeräkor och kyckling.

  • sanma 13 juni 2010

    Fick en gigantisk mängd viltfärs som var tvunget att tillagas direkt. Igår resulterade det i pannbiffar och två laddningar med köttfärsås. Idag fortsätter jag och lagar mat på den (har lika mycket färs kvar). Någon som har några tips för vad man kan göra med den?? Jag har idé-torka!

  • jimboz 13 juni 2010

    Idag så blir det bärs och rakade babianer !

  • The_mama97mia 13 juni 2010

    Skrivet av sanma den 13 jun 2010

    Fick en gigantisk mängd viltfärs som var tvunget att tillagas direkt. Igår resulterade det i pannbiffar och två laddningar med köttfärsås. Idag fortsätter jag och lagar mat på den (har lika mycket färs kvar). Någon som har några tips för vad man kan göra med den?? Jag har idé-torka!


    Viltfärs är guld!
    Här är 2 tips:
    Falsk hjortfilé

    Hjortfärs i lergryta allt-i-ett

  • farmoringer 13 juni 2010

    Allt du gör med blandfärs eller nötfärs kan du göra med viltfärs......

  • chrisq 13 juni 2010

    Skrivet av jimboz den 13 jun 2010

    Idag så blir det bärs och rakade babianer !
    haha hur gick det med dina tiger räkor vill ha recept på det

  • Roskerstin 13 juni 2010

    Hallå Jimboz, var hittar man Panko i stockholmstrakten? Har letat men förgäves.

  • idea_ 13 juni 2010

    Till nyår gjorde jag ädelostfyllda älgfärsjärpar, så gott tyckte både jag och matgästerna. Annars gillar jag att göra köttfärslimpa på älgfärs, viltsmaken ger en extra dimension liksom. Shepherdspie med älgfärs i stället för lammfärs var en annan höjdare. Lycka till med viltfärsen :D

  • The_mama97mia 14 juni 2010

    Jag vill grava min egen lax!
    Nu ska jag hitta det ultimata receptet bara.

  • charlottat 14 juni 2010

    Ingefärsgravad lax http://www.ica.se/recept?recipeid=553935 gjorde jag till jul för några år sedan - mkt god! :D

  • marwis 14 juni 2010

    Blanda köttfärsen med tacokrydda, riven vitlök och hackad lök, och stek små köttfärsjärpar! Mumsigt!

    Skrivet av sanma den 13 jun 2010

    Fick en gigantisk mängd viltfärs som var tvunget att tillagas direkt. Igår resulterade det i pannbiffar och två laddningar med köttfärsås. Idag fortsätter jag och lagar mat på den (har lika mycket färs kvar). Någon som har några tips för vad man kan göra med den?? Jag har idé-torka!

  • maxxess 3 juli 2010

    Skrivet av mama97mia den 17 jan 2010

    Ja som det står i rubriken - vad står på agendan?
    Själv har jag en himla massa keso plötsligt i kylen och vet inte riktigt hur den ska göras rättvisa? TIps någon?

    LatmajaMia (Y)


    Har inte läst hela tråden men om man har Keso *över* (jag brukar alltid få köpa till just denna rätt) så är nedan ett elegant sätt att bli av med överskottet. Mkt smaskigt.

    Kesoomelett med ost bacon och skinka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.