Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • Cassiopeya 22 november 2010

    Hos oss råder egentligen två projekt- "tömma frysen på allt som finns i den projektet" och "testa nya soppor projektet". Hittills har det gått bra, och dessutom blir det billigt när man bara äter av det som redan finns hemma, hoppas kunna spara in lite pengar så här inför jul och allt :DD

  • Marre73 23 november 2010

    Har problem med planeringen av mat här hemma, är väl inne i tömma frysen pröjektet nu. Dvs jag tar upp ngt tittar vad som finns i kyl och skafferi och tillreder ngt.Har ingen aning om vad det ska bli från början men till slut blir det oftast ett nytt recept att lägga ut här på MK, dvs om det är gott,annars förtränger jag att jag gjort det.(Y)

  • Cassiopeya 24 november 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 23 nov 2010

    Har problem med planeringen av mat här hemma, är väl inne i tömma frysen pröjektet nu. Dvs jag tar upp ngt tittar vad som finns i kyl och skafferi och tillreder ngt.Har ingen aning om vad det ska bli från början men till slut blir det oftast ett nytt recept att lägga ut här på MK, dvs om det är gott,annars förtränger jag att jag gjort det.(Y)




    :D;)

  • Cassiopeya 24 november 2010

    Har varit och köpt ingredienser till julgodis, samt en massa jäst. Här ska bakas! \o/

  • DoctorWho 24 november 2010

    Håller på att tömma frysen, lagar troligen fiskgratäng till middag. Om jag inte hittar något annat godare i frysen.

  • Zlemma 24 november 2010

    Jag köpte fyra påsar saffran igår (billigt på Maxi denna veckan), så vilken dag som helst blir det lussebullsbak! Använde en påse igår till saffranskaka med äpple, något som jag aldrig testat, men ikväll kommer det middagsgäster så de får vara försökskaniner. {cute}

  • The_mama97mia 24 november 2010

    Ett projekt jag ska ta tag i , fast projekt är mkt sagt, är att ta fram groddburken. Åt lunch ute idag o det serverades fräscha alfalfagroddar! Sprudlar av vitaminer!

  • sikaal 24 november 2010

    Vi har fått älgfärs (bl.a.) av goda vänner, nu skall det bli älgbullar till helgen!

  • The_mama97mia 19 december 2010

    *puff, puff*
    nu stundar juletider och kanske lite ledighet.
    Det är kanske dags då att damma av moster agdas gamla recept på... ja jag vet inte..

    Palt står fortfarande på min "att.göra-lista".

    Man blir ju lite less på julskinkan efter några dagar så... släpp kreativiteten loss!

  • Cassiopeya 19 december 2010

    Är fortfarande sugen på att baka en mjuk saffranskaka med någon slags krämig topping...får se vad det blir!

    Sen är det ju julstök på gång, det vankas knäck och fudge, samt revben, och julskinka :DD

  • idea_ 19 december 2010

    Ska baka det bröd min mamma brukade baka till jul, är obligatoriskt på julbordet om man frågar mina släktingar och då hon inte finns och kan baka det längre har jag fått den uppgiften, sen har jag visst i någon svag minut lovat göra julköttbullarna (jag som aldrig i mitt liv har gjort köttbullar förr, hoppas det är lika lätt som att göra biffar). Har jag någon energi över gör jag väll lite julgodis.

  • The_mama97mia 25 december 2010

    Idag kokar vi hangikjöt, det har jag aldrig gjort själv förut.

    Igår fick jag världens godaste knäckebröd som brorsan köpt på Utö, ett knäcke med aprikos och fänkål, tunt och sprött. Nu måste jag börja försöka baka eget knäcke som liknar det.

  • FruAst 25 december 2010

    Skrivet av mama97mia den 25 dec 2010

    Idag kokar vi hangikjöt, det har jag aldrig gjort själv förut.

    Igår fick jag världens godaste knäckebröd som brorsan köpt på Utö, ett knäcke med aprikos och fänkål, tunt och sprött. Nu måste jag börja försöka baka eget knäcke som liknar det.



    Vad är hangiktjöt?

  • The_mama97mia 25 december 2010

    Hangikjöt är isländsk juldagsmat - rökt lammkött som kokas och serveras kallt eller varmt i skivor, med vitsås och ärtor som tillbehör. Mycket gott!

  • FruAst 25 december 2010

    Skrivet av mama97mia den 25 dec 2010

    Hangikjöt är isländsk juldagsmat - rökt lammkött som kokas och serveras kallt eller varmt i skivor, med vitsås och ärtor som tillbehör. Mycket gott!



    Låter gott, hur får du tag i rökt lammkött?

  • farmoringer 25 december 2010

    Mitt kommande projekt eller vad man nu ska kalla det är att tillaga björnstek till nyår. Vet inte ännu hur jag ska göra. Tar tacksamt emot tips...

  • The_mama97mia 25 december 2010

    Jag beställde! EN firma som heter Islandsfisk, som finns i Varberg. Fick tips av en isländsk tjej som jag känner här. !!!


    Skrivet av FruAst den 25 dec 2010

    Skrivet av mama97mia den 25 dec 2010

    Hangikjöt är isländsk juldagsmat - rökt lammkött som kokas och serveras kallt eller varmt i skivor, med vitsås och ärtor som tillbehör. Mycket gott!



    Låter gott, hur får du tag i rökt lammkött?

  • wedebrand 25 december 2010

    Jag ska ge mig på en Misfits-tårta och Danzig-muffins åt min sambo när han fyller år. Är iofs inte förrän i maj, men känns som att det kräver en del övning så det är väl snart dags att börja med det! In secret of course!

  • The_mama97mia 26 december 2010

    Knäckebröd bakat, jösses flickor vad gott det blev! Ny sats imorgon, har redan ätit upp o gett bort allt.
    Lagt in recept här på MK
    Surdegsknäcke - receptet är ju inte godkänt än

    Surdegsknäcke med aprikos, linfrö och fänkål

    Whops hade lagt in fel siffra.. Edit idag.

  • Cassiopeya 8 januari 2011

    Måste puffa lite för denna tråd =)

    Själv ska jag göra räksoppa med egen buljong samt köttsoppa med egen buljong :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.