Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommentarer om MATEN i olika matprogram?

  • Linlock 19 februari 2010

    Är det nån som sett Hestons Feast på åttan? Alltså den mannen är SÅ sjuk! Ett annorlunda och i min smak väldigt roligt och knäppt matlagningsprogram! Vore kul att höra nån annan som sett det?

  • KimJensen 22 februari 2010

    Skrivet av Linlock den 19 feb 2010

    Är det nån som sett Hestons Feast på åttan? Alltså den mannen är SÅ sjuk! Ett annorlunda och i min smak väldigt roligt och knäppt matlagningsprogram! Vore kul att höra nån annan som sett det?


    Ja Heston Blumenthal är en oerhört skicklig kock och dessutom underhållande. Det vore kul att höra om någon varit på hans restaurang utanför London, The Fat Duck, av många ansedda som en av världens topp 5 bästa restauranger.

  • The_mama97mia 24 februari 2010

    Hestons Feast ser jag gärna på, men tycker sällan maten är så lockande... När han gjorde den där romerska festen där korvar ramlade ur som tarmar ur grisens buk... *bläh*
    Det är skojigt för att man får historiska anekdoter men som inspiration - neeeeeeeeeej...

  • elsa-nilsson 7 april 2010

    Konstig att bara dessa i mina ögon udda matprogram nämns.I alla fall har jag aldrig sett dem.Ingen nämner Leilas mat,Vad blir det för mat,Alla matprogram i nyhetsmorgon,och många många andra som alla kan se i våra vanliga kanaler.Skulle vara väldigt róöigt att höra kommentarer om dessa!Elsa

  • jimboz 7 april 2010

    Jag har sett ALLA matprogram och jag tycker det finns en enorm mångfald just nu..Gästkockar på kärringkanalen tv4s förkväll kan jag dock vara utan , för då måste jag se eländet runtomkring..
    Problemet med Leila är väl att hon försöker se vacker ut i tv och det genomsyrar själva programmet.
    Jag tycker annars att det är toppenprogram som visats på tv och jag är nöjd. Jag har t.om lärt mig uppskatta Edward Bloms Gästabud och då kan jag säga att man är tolerant...
    Keith Floyd är ju tyvärr död men ingen slår honom i dagens läge.

  • The_mama97mia 8 april 2010

    elsa-nilsson:
    Leilas mat är småtrevligt, men inget som gör att jag skyndar mig till teven.
    Vad blir det för mat? Gillar jag skarpt, tycker Per Morberg är härlig och där ser man också vad som lagas och hur han gör det.
    Nyhetsmorgon ser jag aldrig.

    Vad hette det där programmet med Niklas? Niklas mat? Det gillade jag, också informativt och inspirerande, han kunde prata gott om maten så man blev sugen.

    Sen har det varit många misslyckade matprogram tycker jag - Tinas cook along var inte alls bra, stjärnkockarna på tv3 trodde jag skulle vara kul men icke...

    Nej, så nu ser jag mest på tv8 och kanal 9, där går masterchef och nakne kocken, Hestons feast när det sänds, Edward bloom också. Och ngt som är kul är Anthony Bourdain när han reser jorden runt o provar annolrunda mat.

  • Moline 8 april 2010

    Jag gillar "Come Dine With Me", brittiska förlagan till "Halv åtta..." som går på BBC Lifestyle. Brukar bränna av 5 avsnitt på raken som slötittande på söndagseftermiddagar. Det är inte lika "välartat" som "halvåtta", här handlar det mer om det sociala spelet mellan deltagarna och deltagarna blir både onyktra, fräcka, flörtiga och råkar i luven på varann. Skitkul och underhållande men kanske inte så mycket fokus på maten....rekommenderas !

  • The_mama97mia 8 april 2010

    *snyft* jag har ju inte BBC kanalerna... Försökt hitta på play men det funkar inte i Sverige.

  • The_mama97mia 4 mars 2011

    *puff*
    Det är ju så otroligt mycket mat i teve nu.
    Jag gillar brittiska Masterchef, men häromdagen så gjordes pilgrimsmusslor som serverades på en skiva blodpudding!
    VIlken kombination!
    Tycker ofta de har Black pudding i finmatsrecepten!

  • Okänd 4 mars 2011

    Många som pratar om det här Masterchief, vilken kanal är det på?

  • The_mama97mia 4 mars 2011

    kanal 8 kör masterchef och masterchef professionals, vad jag vet.

  • sju 4 mars 2011

    Jag tycker om Top Chef, där redan professionella kockar tävlar mot varandra och där maten oftast är av "gourmetkaraktär". Många världsberömda kockar dömer också i programmen. Jag tycker att det är roligt att se matlagning på den nivån, även om jag själv inte lagar dessa recept sedan.

    Just nu går Top Chef på eftermiddagarna i tv3.

  • The_mama97mia 4 mars 2011

    Mmmm håller med sju.
    Men det är lite svårt att hänga med i matlagningen där. Man ser resultatet men får inte så mkt tips till hemma köket ?

    Och i top chef ser jag inte den dära blodpuddingen...

  • farmoringer 4 mars 2011

    Jag tycker det är ganska kul att se Svenska Mästerkocken som går nu i TV4..

  • chrisq 4 mars 2011

    Skrivet av farmoringer den 4 mar 2011

    Jag tycker det är ganska kul att se Svenska Mästerkocken som går nu i TV4..
    (Y)tycker jag med sen morberg o jamie o halv åtta bara älskar jag vanliga amatörer som försöker med allt o härliga människor

  • DoctorWho 4 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 24 feb 2010

    Hestons Feast ser jag gärna på, men tycker sällan maten är så lockande... När han gjorde den där romerska festen där korvar ramlade ur som tarmar ur grisens buk... *bläh*
    Det är skojigt för att man får historiska anekdoter men som inspiration - neeeeeeeeeej...


    Jag blev faktiskt frestad att försöka mig på en förenklad variant av grisen på den romerska festen.

  • DoctorWho 4 mars 2011

    Skrivet av jimboz den 7 apr 2010

    Jag har sett ALLA matprogram och jag tycker det finns en enorm mångfald just nu..Gästkockar på kärringkanalen tv4s förkväll kan jag dock vara utan , för då måste jag se eländet runtomkring..
    Problemet med Leila är väl att hon försöker se vacker ut i tv och det genomsyrar själva programmet.
    Jag tycker annars att det är toppenprogram som visats på tv och jag är nöjd. Jag har t.om lärt mig uppskatta Edward Bloms Gästabud och då kan jag säga att man är tolerant...
    Keith Floyd är ju tyvärr död men ingen slår honom i dagens läge.


    Jag har också lärt mig uppskatta Edward Bloms gästabud.
    Keith Floyd är BÄST. Han menade att man skulle ha roligt när man lagar mat, inte bara laga så fort man kan som många tv-kockar gör. Ska försöka få tag i Keith Floyds program på dvd, så jag kan titta på dem när jag vill.

  • Erajscha 5 mars 2011

    Jag har en teori om potatismoset. Det går fortast att göra. Man kan koka potatisen i småbitar. Klyftpotatis skulle ju ta typ 40 minuter och den tiden får de inte, om jag förstått det rätt.

  • The_mama97mia 5 mars 2011

    Skrivet av Erajscha den 5 mar 2011

    Jag har en teori om potatismoset. Det går fortast att göra. Man kan koka potatisen i småbitar. Klyftpotatis skulle ju ta typ 40 minuter och den tiden får de inte, om jag förstått det rätt.


    Ja det kan du ha rätt i! Det är ju "mash" på det mesta de gör, men jag tycker ju kanske inte att Mash är masterchef kvalitet...

  • FruAst 5 mars 2011

    Inte såg jag att tråden var så gammal...
    Skit samma jag tittar på Svenska mästerkocken och tycker att det är kul och titta på. Fast det går ett annat program samtidigt på 1an som är mycket bättre Matresan tror jag att det heter. I alla fall är det kul att se mästerkocken. Men min reflexion i sammanhanget blir en annan. Jag tro du har lite rätt Mia det är lite inne med olika typer av pureér. Jag läser ofta restuaurangrecensioner och många gånger är det just mos till. Jag antar att det anses som mer jobbat med och därför så inne!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.