Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Testat av matklubbsmedlem

  • Kakan1986 31 oktober 2011

    Testade Knorr fond du chef buljong, gillades inte alls :\
    Provade både kyckling och kött, men den kommer absolut inte köpas igen, svindyr dessutom...

  • The_mama97mia 29 februari 2012

    Köpte ny krydda på burk på Lidl - märke Kania som deras andra egna kryddor.
    det heter Kryddsalt - o så är det tomat på bild på etiketten,
    Svensk text:
    Kryddsalt för tomat. Passar särskilt bra till sallader och maträtter som innehåller tomat,

    Salt 51%, kryddor (paprika, peppar, basilika, persilja, palsternacka (!) , lök, socker , arom... (?) )

    jaja burken kostade bara en sjukrona typ, allt är ju kul att testa en gång

    Nu provade jag det bara på stekt potatis, o serverade med cocktailtomater och grillad fläskkarré, kände mest pepparsmak.

  • The_mama97mia 24 mars 2012

    Igår smakade jag Skånemejeriers Gourmet Creme Fraiche - Syltad rödlök och timjan.
    Inget för mig, det var alldeles för sött, och för klen smak av timjan.
    Nu provade jag den bara som en liten klick att dippa grönsaker i o det var väl inte det bästa användningsområdet kanske.
    Köpa igen? Nej.

  • The_mama97mia 25 mars 2012

    Samma inlägg postat på tråden "Nyheter i Butikerna"

    Testat:
    Kavli Deli Chili Aioli (Utan tillsatser)
    en tub med chiliaioli som när man smakar på den enbart är bara stark, men till mina vinkokta musslor så vart det både enkelt och gott.
    Det lär ska vara "justerbar kork" dvs kan vrida på korken för att välja storlek på "spritshålet" liksom. Den finessen tycker jag var bara onödig o det blev kladdigt o kom lite ur varstans ändå.

    N.b. jag köpte denna till extrapris på Netto, gav bara tio spänn, det var det värt. Men klart är att det är allra godast med egengjord...

  • maxxess 26 mars 2012

    Jag har nu testkört "Jamie Oliver Cast Alu Stekpanna 28 cm med hällpip" på både kött, fisk och fågel.

    Köpte min på kampanj (pågår fortf i skrivande stund) genom http://www.royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=60538 för halva rek. pris. Det känns såhär i efterhand som rätt prisvärt.

    Pannan är lagom tung, mitt lite större gjutjärn väger ~3 kg, JO +1.5kg och min gamla non-stickpanna väger 800g. Håller/leder värmen bra, lätt att laga med på glaskeramikhäll, uppträder ungefär som gjutjärn temperaturmässigt känns det som.
    Bra handtag med silikoninlägg som ej blir varmt och pannans hällpipar är praktiska. Hela pannan är ugnssäker till 260C (tror jag det var).

    Det som imponerar på mig är stekytan. Det blir riktigt fin stekyta, stekte upp rimmat fläsk där första omgången ibland inte blir helt lyckad ens i gjutjärn. Det gick som en dans i denna.
    Har aldrig haft en non-stick som ger så fin stekyta (på båda sidor av råvaran). Skall kasta/skänka min andra nyligen inköpta panna från Kökskungen (rek. pris 400 kr, man får vad man betalar för..) nu när jag har denna.

    Den röda pricken i mitten som indikerar rätt stektemp. är mycket användbar. Den sista ändringen på markeringen går rätt fort, känns som om man får i maten i precis rätt tidpunkt nu och när man vant sig vid detta vill man inte vara utan funktionen.

    Enda minuset är möjligen att slitagetestet (Testfaktas) inte fick lika bra resultat som exvis ICA:s panna. Det är dock inget som oroar mig.

  • The_mama97mia 2 juni 2012

    igår Provsmakade jag Rökt Fetaost (Fontanas) - Jättegott! Köpte två pkt på direkten. Nytt i butik från den 19 maj sa hon.

  • Mistys 2 juni 2012

    Jag har testat Kavlis nya mjukost på tub Räkost med barbequesmak. Vet inte om den kommit ut än i butik men jag tyckte den var jättegod. Hade den också i en sås till lax det blev en höjdare.

    http://www.kavli.se/produkter/bredbarost/Pages/RäkostBBQ.aspx

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.