Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tupperware

  • NillaPilla73 11 december 2011

    Hej

    Har blivit en stor fantast av Tupperware och deras produkter.
    Använder dagligen Crispern, HerbChoppern, UltraPro, Multikannan och lilla degspaden. Grymt bra!!

    UltraPro är dyr men ack så gångbar den är. Jag lagar t ex min pastagratäng, serverar med locket på, ställer sedan in i kylskåpet och värmer sedan dagen därpå i ugnen eller micron. Går även bra att frysa!!!! Wow

    Lycka till!
    Nilla

  • heididiane 11 december 2011

    Deras riskokare använder jag jätteofta! så lätt, den sköter sig själv i micron :) och väldigt lätt diskad!

  • Mistys 11 december 2011

    Skrivet av heididiane den 11 dec 2011

    Deras riskokare använder jag jätteofta! så lätt, den sköter sig själv i micron :) och väldigt lätt diskad!


    Älskar också deras riskokare. sköter sig själv och ingen risk för vidbränt ris. Kokar alltid i den numer.
    Älskar även pasta kokaren. Kokar spagetti såååå snabbt. Slipper koka upp vattnet innan också vilket är lite elbesparande. Middagen på bordet snabbt vid behov.

    Använder också den vinröda kannan ( heter den multi plus??)
    när jag kokar broccoli, blomkål eller andra grönsaker. Perfekt varje gång. Går inte att misslyckas(Y)

  • russingirl 7 juli 2016

    På senare år har det kommit många nya produkter från Tupperware som är väl värda att införskaffa som t ex Spinning Chef, den nya salladsslungan. Jätteenkel att använda och fungerar både som slunga och salladsskål. När man slungat salladen håller den sig fräsch flera dagar.
    Jag kan också rekommendera Micro Gourmet som man ångkokar i mikron med. Ångkokt fisk slår allt, den blir så fast och fin när man ångkokar. Potatis och grönsaker blir också så gott när man ångkokar.
    UltraPro, ungsformarna, är också något av mina favoriter. Jag tillagar all slags kötträtter i den. Jag tillagar grytor, gratänger, bakar bröd, ja allt möjligt. Det bästa med UltraPro är att när du tillagar kött så ångar ingen vätska bort i och med att du har locket på, köttet blir saftigt och fint. När du tillagar grytor med både kött, grönsaker och potatis så lägger du bara i allt på en gång och så får det stå där i ugnen och sköta sig självt tills det är klart. Min tid till matlagning har minskat avsevärt tack vare UltraPro. Det är jättebra på veckan när man kommer hem från jobbet att lägga ner det man önskar i grytan och in i ugnen. Medans maten tillagas hinner man göra så mycket annat.

  • rosatalo 15 juli 2016

    Håller med Evaldo. Förvaringsburkar som enl försäljaren inte tar åt sig lukt eller färg från mat, gör just det som alla andra burkar. En del är bra, men inte tio gånger bättre än alla andra burkar som man skulle tro av priset.

  • russingirl 6 december 2016

    Om nu en försäljare påstått att burkarna inte tar åt sig lukt och färg från mat så är ju inte det riktigt. Det är inget Tupperwares eget försäljningsargument. Sådant beror ju faktiskt på vad du förvarar i burken. Sedan brukar vi tipsa om hur man kan ta bort färg från plasten om den råkats missfärgas av t ex tomat. Då tar man lite olja och gnider in burken och sedan diskar den med diskmedel. Sedan beror det på vilken typ av burk det är frågan om hur lätt den missfärgas. Den gamla typen av frysburkar tar nog åt sig färg något lättare än den nya typen (ny frysburksserie sedan ca ett år). Pratar vi sedan att ta åt sig smak så beror det på vad du förvarar i burkarna och hur länge. Livsmedel som lök och ättika är svårt att det inte sätter smak i plast om du förvarar en längre tid. Om man vill förhindra att smak sätter sig i burken skölj och diska direkt i kallt vatten efter användning. Förvara sedan burken med öppet lock. Det räddar det mesta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.