Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad göra med överbliven julskinka?

  • The_mama97mia 27 december 2010

    Det här var en väldigt gammal tråd, men aktuell i alla fall!
    Jag skulle göra lapskojs på det.

    http://www.matklubben.se/recept/lapskojs_14451.html

  • Dintan 28 december 2010

    I förrgår blev den till pytt i panna och igår fyllning i omelett....

  • sikaal 28 december 2010

    Jag har inte börjat att ta itu med skinkan ännu, men detta recept kommer jag att använda! Supergott! (Y)

    Julskinksgratäng

    Sedan har vi skinka i tjocka skivor med kaprissås och potatis, också en höjdare!

  • chrisq 28 december 2010

    (Y) jag brukar göra det lätt för mig skivad skinka i en form vit sparris på den sen en god bea sås o lite riven ost sen in i ugnen lätt o gott

  • zorbaz 28 december 2010

    Min favorit är tärnad julskinka och tärnad potatis som steks med purjolök, sedan tar man och gör en gräddfilssås till det (gräddfil och lite örter typ persilja och timjan, eller varför inte en färdigköpt dipp). Det är min julmatsfavorit =)

  • bigganv 28 december 2010

    En helt vanlig ost- och skinkpaj är ju jättegott!

  • evaullabritt 7 januari 2011

    I år tröttnade jag på skinkan i förtid. Kokade buljong på skrovet från julkalkonen och den sista snutten av skinkan - tillsammans med lite överblivna vinslattar rotgrönsaker lök och kryddor. Nu ar vi käkat soppa på denna buljong i dagarna två. Dessutom blir det så varmt och gosigt i köket av lånkok denna kalla vinter.

  • frokenviol 7 januari 2011

    Förra vintern tärnade jag upp det sista av julskinkan och frös in till pizzabaket. Perfekt!

  • DoctorWho 7 januari 2011

    Koka rotmos och ta skinka istället för fläsklägg. Har vid flera tillfällen köpt billig julskinka efter jul och lagt i frysen till just detta, blev mycket billigare än fläskläggen.

  • knyppeltanten 7 januari 2011

    Ost- och skinkmuffins.

  • Josses 7 januari 2011

    Skrivet av knyppeltanten den 7 jan 2011

    Ost- och skinkmuffins.
    Finns det något recept på dessa? De lät så smarriga...{eat}

  • farmoringer 7 januari 2011

    Jag får aldrig rester från julskinkan.
    Hur får ni det?
    Vi hinner med tre stycken på ett hushåll med två personer..(Y) {laugh}

  • heiviro 7 januari 2011

    Skicka till hednamissionen{bashful}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.