Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VAD har du aldrig lagat till???

  • The_mama97mia 13 april 2011

    Ankbröst har jag inte vågat mig på heller, det finns ju att få tag på i frysdisken så det måste jag nog testa vid tillfälle, drar mig lite för det eftersom det verkar vara så fett?

  • DoctorWho 13 april 2011

    Fisktacos. Jag tittade på ett utländskt reseprogram och programledaren var lyrisk över tacosen. Såg väldigt gott ut. Vad exakt är det som ingår? Jag menar är det sallad och andra typiska tacostillbehör? Och vilken fisk och kryddning är det? Tacksam för svar.

    Fisktacos

    Tyvärr såg fisktacosen jag menar inte ut som i detta recept{disapointed}

    Edit: Lagt till recept

  • LinneaThornberg 13 april 2011

    svärdfisk, men vill väldigt gärna göra det! :D

  • Cassiopeya 13 april 2011

    anka

  • sju 13 april 2011

    Jag har aldrig flamberat något, men det hade varit häftigt att prova. Sedan vill jag prova att göra fondue, men har ingen fonduegryta. Min pappa bjuder på fondue med oxfilé och en massa goda tillbehör ibland, det är ett mysigt sätt att äta tillsammans på.

  • The_mama97mia 13 april 2011

    Tonfisk och struts har jag inte heller testat.

    Apropå fondue så är det väl på väg tillbaka verkar det som, annars tänker jag att det var en 70-80-tals grej. Men gott är det!

  • sju 14 april 2011

    Jo, det är absolut en 70-80-tals grej, det är bara pappa som aldrig riktigt kunna ställa fonduegrytan på hyllan helt. Men det är en rejäl pjäs som säkert kostat en del när den köptes in någon gång på 70-talet, så det är kul att den fortfarande funkar och sådär. Vi har t.o.m. samma funduegafflar som när grytan köptes in, riktigt nostalgi är det.

  • kristin1979 15 april 2011

    Jag tycker verkligen det är roligt att laga mat men många på tv för väldigt komplicerade rätter som ser sååå goda ut men... för krångligt...
    När man ska följa recepten så är det ingridienser jag aldrig hört, och allt tar väldigt lång tid. Ska försöka mig på något svårt när jag är ledig istället...
    Men:.... jag har testat tjäder, ren och lite mer vilt... skulle vilja göra någon god palt, och gärna något fantastiskt lamm. Oxsvanssoppa ska tydligen vara gott och det låter lite spännande.
    Hm...jag har mkt att lära. Kul att mk finns som kan hjälpa till

  • Vea 15 april 2011

    Efter alla matlagningsprogram är jag väldigt nyfiken på pilgrimsmusslor - och nu har jag faktiskt köpt sådana. Inte billigt, men stora och fina är de. Är det gott? Ska jag bara steka dem? Ser ju ut som fiskbullar XL.......{weep}

  • The_mama97mia 13 juni 2011

    Pilgrimsmusslor... ja det är gott... men jag tycker det är lite överreklamerat, med tanke på priset.

    Igår stod jag o höll i en kålrabbi, men tordes inte prova.

  • DoctorWho 13 juni 2011

    Fänkål är nästan alla tv-kockars favorit. Jag har luktat på den i grönsaksdisken, men aldrig vågat köpa den. Vad gör man med den?

  • The_mama97mia 13 juni 2011

    Fänkål är gott, brukar ha i fisksoppa! Lite lakrits/anis-smak.
    Kan gratineras också.
    Det lär man ska kunna göra med kålrabbi också... hmmm...

  • safir74 13 juni 2011

    Kålrabbi är god att dippa tillsammans med andra grönsaker. :)

    Edit: Blandade visst ihop denna tråd med Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden? {giggle}

  • littlejohn 13 juni 2011

    Skrivet av mama97mia den 13 jun 2011

    Pilgrimsmusslor... ja det är gott... men jag tycker det är lite överreklamerat, med tanke på priset.

    Igår stod jag o höll i en kålrabbi, men tordes inte prova.



    Köpte kålrabbi i våras bara för att provsmaka. Jag tyckte att det smakade vitkål och rädisa och var lite efterstark.

  • kari58 13 juni 2011

    dillkött har jag alldrig lagat. men jag vet att det är såå gott,

  • Marre73 13 juni 2011

    Har fortfarande inte vågat mig på kladdkaka,är för rädd för att misslyckas med ngt alla säger att man inte kan misslyckas med.
    Cheesecake har jag heller inte vågat mig på...hmm kanske dags att testa finns ju hur mkt smaskiga recept på båda sorterna här...........

  • emseli 14 juni 2011

    Macarons skulle jag verkligen vilja testa men är dörädd att allt ska gå åt pipan. Dom verkar va så pyssliga att göra och man ska va så noga. Någon som har gjort och som kan ge tips?

  • The_mama97mia 17 augusti 2011

    Jag har testat för första gången själv att koka bondbönor!
    De var dyra, tyckte jag, köpte på torget av lokal bonde, tror han tog 79 kr / kg, tog ett halvt kilo, rensade o kokte o kvar blev en knapp dl med bönor att äta, sååååååååååååå goda var de inte att det motiverade besvär o pris!
    NU har jag Skärbönor i kylen att ta vara på, har jag heller aldrig tillagat.

  • Piggi 18 augusti 2011

    Surströmming tycker jag är fantastiskt gott, MEN surströmmingslåda har jag aldrig lagat till. Kan inte tänka mig varm surströmming.{vampire}

  • Kakan1986 18 augusti 2011

    Har aldrig lagat någon typ av fisk... (fiskpinnar räknas inte har jag hört...)
    Har heller aldrig tyckt om det och det kan ju vara därför!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.