Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VAD har du aldrig lagat till???

  • The_mama97mia 4 februari 2010

    Skrivet av lollol den 4 feb 2010

    Helstekt gris.. vilken fest det skulle bli. Det ska jag göra när jag blir stor och har en västerbottensgård! Någon som har gjort detta?


    Vi körde Asado på spädgris när vi hade bröllopsfest hemma i vår trädgård på den tiden.
    Toppengott, men oj, det kräver mkt tankemöda samt minst en liten människa som sköter om grillandet hela dagen.

    NU är vi skilda men det berodde inte på den grisen.

  • FruAst 4 februari 2010

    Skrivet av lollol den 4 feb 2010

    Helstekt gris.. vilken fest det skulle bli. Det ska jag göra när jag blir stor och har en västerbottensgård! Någon som har gjort detta?


    Ja och det är stort jobb att få det klart. När maken fyllde 40 hade vi kalas. Vi köpte, av en lokal firma ett saltat och lättrökt vildsvin som sen helstektes över glödkol. Nu behövde man inte grilla denna så länge som ett med färskt kött men det tog ändå hela dagen att grilla och vändas var 10 minut. Det var fantastiskt gott. Utöver några som grillar måste man sen ha några som skär upp härligheten när det väl är klart. Inte helt lätt om man inte gjort det tidigare. Men prova det är värt besväret(Y)

  • zapos 12 februari 2010

    Oxkind! Har slunkit ner på restaurang en gång och det var verkligen en upplevelese..
    Jag kunde inte hejda mig så jag frågade kocken hur han tillagat den då den hade kokat i rödvin i 4h. Har aldrig gjort detta själv men är öppen för förslag på tillagning:D

    MVH:Ted

  • cassiana 13 februari 2010

    jag har aldrig gjort egen soppa. har inte hittat nått bra recept.

    om någon har ett bra recept skulle jag gärna vilja ha det :D

  • Mistys 13 februari 2010

    Flambering. Aldrig vågat pga av brandrisken. Kanske inte är så farligt som jag tror............

  • Gnurf 13 februari 2010

    Hur kan du veta att du inte hittat nått bra recept om du aldrig provat att laga en soppa med utgångspunkt från ett recept...som du hittat!?? :D :o

    http://www.matklubben.se/matprat/soppor_4/favorit_soppa__3912.html

    Skrivet av cassiana den 13 feb 2010

    jag har aldrig gjort egen soppa. har inte hittat nått bra recept.

    om någon har ett bra recept skulle jag gärna vilja ha det :D

  • Gnurf 13 februari 2010

    För MorsanMia spelar Vi denna sång...(L)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZVpNKLPC6Ps

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2010

    Skrivet av lollol den 4 feb 2010

    Helstekt gris.. vilken fest det skulle bli. Det ska jag göra när jag blir stor och har en västerbottensgård! Någon som har gjort detta?


    Vi körde Asado på spädgris när vi hade bröllopsfest hemma i vår trädgård på den tiden.
    Toppengott, men oj, det kräver mkt tankemöda samt minst en liten människa som sköter om grillandet hela dagen.

    NU är vi skilda men det berodde inte på den grisen.

  • Bianca72 13 februari 2010

    Olika typer av afrikansk mat är jag nyfiken på. Har svårt att hitta recept. Någon som har något tips?

  • The_mama97mia 13 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 feb 2010

    För MorsanMia spelar Vi denna sång...(L)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZVpNKLPC6Ps

    *moahaha* tackar tackar, inte ofta ngn spelar en låt för mig...
    Klippet påminner mig om varför jag avskyr styrdans haha...

  • jimboz 13 februari 2010

    Kåldolmar är jag lite sugen på att göra ....

  • segerwitch 13 februari 2010

    :pSkallerorm åt jag när jag var sist i Mexico, jag personligen tyckte inte det var så speciel????Hade en liten smak åt fisk tyckte jag, men sen finns det så många olika sätt att tillaga den.(N)

    :

    Skrivet av boz1965 den 4 feb 2010

    Jag har aldrig lagat till skallerorm. Det sägs vara en delikatess, men jag har mina tvivel...

  • The_mama97mia 17 februari 2010

    Jag såg på Two Fat Ladies idag (så då blev vi tre haha) och fick höra om ngt jag inte visste fanns.
    HAVSÖRON? En sorts mussla, eller "pärlostron" (abalone, eng.)
    Inte för att jag blev så sugen på att tillaga det, det var mer - jösses - vad mkt grejer det finns som jag inte hört talas om?

  • Dintan 22 februari 2010

    Riktig risotto har jag aldrig gett mig på att laga :'(

  • sikaal 22 februari 2010

    Skrivet av susanneedgren den 22 feb 2010

    Riktig risotto har jag aldrig gett mig på att laga :'(


    Inte jag heller men jag är sugen att prova. Jag har börjat kolla på recept:)

  • zapos 18 april 2010

    Skrivet av susanneedgren den 22 feb 2010

    Riktig risotto har jag aldrig gett mig på att laga :'(


    Kanon gott och simpelt !

  • The_mama97mia 18 april 2010

    Aldrig grillat hel kyckling, kommer att bli ett kommande projekt den här säsongen , är sugen på att testa beer can chicken.

  • FarmorKex 16 september 2010

    Skrivet av Maarden den 4 feb 2010

    Det är som grynkorv fast stekt som burgare och serveras i pitabröd med kall senapssås, rödlök, isbergssallad och gärna en klick lingonsylt. Kalasgott!

    Skinnatröt (skinnet tröt, tog slut) gjordes när man blev ståendes med överbliven korvsmet efter att man gjort grynkorv.

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2010

    ??? Vad är skinnatrot?

  • FarmorKex 16 september 2010

    Hej.
    Vi kommer från Älvsbyn i Norrbottens län. Det första vi fick höra talas om här nere var "Grynkorv" ....försökte att äta den, men det blev inget hit......men nu ikväll har vi tänkt prova på "skinnatröt".........Jag sökte på det och hamnade hos dig....Vi gör potatismos.........steker biffarna.....sen var det väl senap eller senapssås...........Vi tänker tänker även ha lingonsylt????..Måste bara prova.........Hör av mig sen.

  • Bumbis 16 september 2010

    Oj, det är mycket. Musslor, kroppkakor, lever- ja alla inälvor, ål- gott att äta men aldrig gjort själv. Svåra kakor som mandelflarn tex.

  • 7201 16 september 2010

    Skrivet av Bumbis den 16 sep 2010

    Oj, det är mycket. Musslor, kroppkakor, lever- ja alla inälvor, ål- gott att äta men aldrig gjort själv. Svåra kakor som mandelflarn tex.

    Mandelflarn är enkelt att göra så du måste testa...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.