Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

VAD har du aldrig lagat till???

  • kari58 16 september 2010

    Risotto och dillkött har jag alldrig försökt mig på, men det är ju så gott.

  • safir74 16 september 2010

    Struvor har jag aldrig provat på att göra. Inte Risotto,flambering hmm vad mera då?

  • FarmorKex 16 september 2010

    Skrivet av FarmorKex den 16 sep 2010

    Hej.
    Vi kommer från Älvsbyn i Norrbottens län. Det första vi fick höra talas om här nere var "Grynkorv" ....försökte att äta den, men det blev inget hit......men nu ikväll har vi tänkt prova på "skinnatröt".........Jag sökte på det och hamnade hos dig....Vi gör potatismos.........steker biffarna.....sen var det väl senap eller senapssås...........Vi tänker tänker även ha lingonsylt????..Måste bara prova.........Hör av mig sen.
    Jo, nu har vi ätit det.Thomas älskar det (han älskar all mat som är vältillagad)......Jag måste lära mig tycka om kryddningen.............Det är väl som Pitepalt.....Alla gör sin egen....Kram på er alla.......

  • FarmorKex 16 september 2010

    Skrivet av safir74 den 16 sep 2010

    Struvor har jag aldrig provat på att göra. Inte Risotto,flambering hmm vad mera då?

  • vinciqator 16 september 2010

    Jag har aldrig lagat, vill aldrig laga och kommer heller aldrig att laga, surströmmingsklämma – än mindre äta en.

  • Marre73 16 september 2010

    Har bakat mycket, men kladdkaka har jag aldrig vågat prova på, rädd att misslyckas. Likaså Sverigekakan som en del kallar den,man säger det är så enkelt men jag vågar inte........

  • safir74 17 september 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 17 sep 2010

    Har bakat mycket, men kladdkaka har jag aldrig vågat prova på, rädd att misslyckas. Likaså Sverigekakan som en del kallar den,man säger det är så enkelt men jag vågar inte........


    Man måste få misslyckas några ggr innan man lyckas. Det är inte alltid jag har fått kladdkakan helt perfekt. Sverigekaka? Det har jag inte ens hört talas om innan. Jag blev tvungen att googla..lät intresssant. Jag älskar att baka och gör det gärna men oj vad jag misslyckas lite då och då. Tårtor ska vi inte tala om. Ser ut som ett barn har gjort tårtan och då har jag trots det bakat ett antal tårtor genom åren. Jag har försökt mig på 2 ggr att baka en rulltårta. Den första misslyckades jag med. När jag gjorde den andra för snart ett år sedan blev det strömavbrott just när rulltårtan gräddades i ugnen. Sen dess har jag inte provat att göra en ny.....än :$

  • vinciqator 17 september 2010

    Skrivet av safir74 den 17 sep 2010
    Man måste få misslyckas några ggr innan man lyckas. ...
    (Y)

    Precis vad vi intalade en kemiingenjör som inte ville baka fredagskaka till jobbet med motiveringen att hon "inte kan baka". Hon kom med en kaka en fredag och fnittrade; "Vi har Fålhagens fetaste kråkor utanför mitt fönster – jag misslyckades tre gånger och kastade ut sk-it-n till kråkorna."

  • Marre73 17 september 2010

    Skrivet av safir74 den 17 sep 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 17 sep 2010

    Har bakat mycket, men kladdkaka har jag aldrig vågat prova på, rädd att misslyckas. Likaså Sverigekakan som en del kallar den,man säger det är så enkelt men jag vågar inte........


    Man måste få misslyckas några ggr innan man lyckas. Det är inte alltid jag har fått kladdkakan helt perfekt. Sverigekaka? Det har jag inte ens hört talas om innan. Jag blev tvungen att googla..lät intresssant. Jag älskar att baka och gör det gärna men oj vad jag misslyckas lite då och då. Tårtor ska vi inte tala om. Ser ut som ett barn har gjort tårtan och då har jag trots det bakat ett antal tårtor genom åren. Jag har försökt mig på 2 ggr att baka en rulltårta. Den första misslyckades jag med. När jag gjorde den andra för snart ett år sedan blev det strömavbrott just när rulltårtan gräddades i ugnen. Sen dess har jag inte provat att göra en ny.....än :$

    Sverigekaka kallas vanlig sockerkaka som man delar och har ut en fyllning med vaniljsocker och smör eller margarin emellan,kanske är något mer i fyllningen också,men som sagt jag har aldrig gjort den men suveränt god är den.

  • 7201 17 september 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 17 sep 2010

    Har bakat mycket, men kladdkaka har jag aldrig vågat prova på, rädd att misslyckas. Likaså Sverigekakan som en del kallar den,man säger det är så enkelt men jag vågar inte........

    Men snälla nån...MAN KAN INTE MISSLYCKAS MED KLADDKAKA..........Jag är ingen bagare ....jag lagar mat.....
    men emellanåt så svänger jag ihop nåt enkelt och då blir det KLADDKAKA!!!!!!!!
    Du måste testa det är ju sååååå gott......

  • charlottat 18 september 2010

    hur misslyckas man med en kladdkaka? det kanske skulle vara om man låter den stå inne alldeles för länge så att den inte blir kladdig, annars är det nog svårt att misslyckas med kladdkaka tycker jag.

    jag skulle vilja prova att göra egen sushi/sashimi någon gång, det har jag aldrig gjort men är sugen. det känns lite svårt bara. sen är det mest jag som gillar sushi hemma så då känns det lite onödigt krångligt att göra sushi, om jag inte gör det tillsammans med nån annan som oxå gillar det. men nån dag ska jag.

  • elleave 18 september 2010

    Jag har aldrig använt färsk chili och jag har aldrig gjort chutney, men nu är jag lite inne på att göra chutney med äpplen (och ev plommon) med chili i såklart :)

  • wimpan 18 september 2010

    Jag har aldrig gjort lever tycker att det verkar svårt att få det mört och gott...sen så kan jag ärligen säga att jag inte tycker att det är speciellt gott heller {blowkiss}

  • miabok 19 september 2010

    Börja med att laga kycklinglever i gräddsås. Det är jättegott!

  • Marre73 15 oktober 2010

    Har fått skräck för att göra kladdkaka, har aldrig gjort en. Men är sugen, rädd för att misslyckas

  • charlottat 17 oktober 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 16 okt 2010

    Har fått skräck för att göra kladdkaka, har aldrig gjort en. Men är sugen, rädd för att misslyckas


    Just do it! ;)

  • elleave 17 oktober 2010

    Skrivet av elleave den 18 sep 2010

    Jag har aldrig använt färsk chili och jag har aldrig gjort chutney, men nu är jag lite inne på att göra chutney med äpplen (och ev plommon) med chili i såklart :)


    Nu har jag gjort min äppel och plommonchutney :)
    Den blev jättebra!

  • The_mama97mia 13 april 2011

    Hittade denna tråd bland mina sparade och kom på att det finns flera saker jag aldrig lagat till.
    Hummer! Såg på Sveriges mästerkock - det ser svårt och spännande ut, tror att det är himla gott också.

    Och Kastanjer! Rostade kastanjer.
    Köpte det i Istanbul av en gatuförsäljare, men det smakade bara bränt. Jag inbilliar mig att det ska vara som lite nötig smak?

    Jag har heller aldrig lagat eller ätit Memma som ju nu finns i alla affärer till påsken....

  • magen1 13 april 2011

    Skrivet av mama97mia den 5 nov 2009

    MAJROVA ???
    Tips någon???
    Jag kokade de i lite lättsaltat vatten och hade som ersättare för potatis en dag:)

  • magen1 13 april 2011

    Jag har aldrig provat mig på att laga iordning sniglar, men här kanske man kan få tips{curl-lip}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.