Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • kickiekblad 26 augusti 2008

    Inälvsmat fy tusan

  • emaxen 26 augusti 2008

    (N) jag vägrar att äta chokladpudding, lingonsylt, lax och russin:'(
    Nåt som jag aldrig skulle äta heller så är det ostron och musslor:(

  • fiolida 26 augusti 2008

    Ja chokladpuddingen kan jag hålla mä om! Usch å tvi!

  • stinta 26 augusti 2008

    Första hälften av mina levnadsår var det nog lättare att räkna upp det jag tyckte om:D Men med åren har jag lärt mej att smaka på mer saker. Men vissa saker från skoltiden sitter i. Tyckte inte om kåldolmar(klarar inte av lukten än i dag) så jag tog massssooor av lingonsylt för att gömma eländet med den påföljden att jag idag inte klarar av lingonsylt så bra heller. Samma sak med lever i alla former. Även det en skolskada:p
    Sen alla såna här ärtor och bönor:( Vad ska det va bra för:)
    Jag har väldigt svårt för winerbröd som alla tycks älska. Tycker inte det är dåligt men det växer i mun på mej. Får inte ner eländet

  • marwis 26 augusti 2008

    Har inte kommit på något jag inte gillar förrän i helgen. Med risk för att vara helt "ute": Jag klarar inte av att äta sushi! Framför allt de bitar med sjögräset. Tycker att det både luktar och smakar gräs. Usch. Men jag har faktiskt försökt flera ggr, så nu kan jag nog ge upp att försöka lära mig

  • segerwitch 26 augusti 2008

    (N)(N)Så kallade mexikanska tacos, ( svenska tacos)(N)(N) dom kommer inte i närheten av, RIKTIGA MEXIKANSKA TACOS!

  • famsallstrom 26 augusti 2008

    Spettekaka är absolut det värsta jag vet !!!!!!!

  • klarafardigaga 26 augusti 2008

    Usch för smält ost!

  • Superbruden 26 augusti 2008

    Skrivet av fyran4 den 29 mar 2008

    Skrivet av evaldo den 28 mar 2008

    Spiskummin borde inte finnas.


    Haha då ska du inte till Tjeckien..
    Där tror jag de har det till ALLT.
    Jag älskar det och det finns i bröd, kyckling kött ja som sagt allt!


    Nä, spiskummin har de inte i allt (tror inte ens de vet vad det är) men däremot vanlig kummin har de ofta i t ex bröd.

  • Fiedeli 30 augusti 2008

    Jag är i stort sett allätare, det finns dock 2 saker jag inte tål...
    .. den första är onyttig och näringsvärdsvidrig mat. Mycket grösnaker, måttligt med fett men med mycket smak ska det va!

    ... den andra är den oförståliga rätten; biff á la lindström. Pickles och rödbeter i en biff? Nej tack
    :p

  • sjsj 30 augusti 2008

    Pölsa, ärtsoppa, bruna bönor.... Bläää, även ögat ska ju få sitt vid en måltid. Eller hur?
    Mina associationer behöver vi ju inte gå in på...:D

    Bläckfisk passerar inte heller min mun, mest för smaklösheten och den gummiliknande konsistensen.

    Selleri, både stjälk, rot och minsta gnutta i nåt örtsalt får det att vända sig i min mage. Klarar det bara INTE!

    Hmm, jag som tycker jag äter allt :'(

    Musslor, varken smak, konsistens eller utseende talar för att man ska äta dom! Usch!

    ...men annars äter jag allt! :D

  • zudette 30 augusti 2008

    Har skrivit förr i denna tråd o beklagat mig över mammas fläsksås *huvva* men jag kan inte låta bli att berätta att jag äter inte "rå" ost..... bara ost som finns i mat - dvs ost på pizza, varma mackor, pajer och gratänger äter jag med förtjusning! Västebottenspaj är mumma för själen! Räknas det hit??? Att jag inte äter ost fast ändå gör det???:'(

    nå väl... Nåt annat jag verkligen inte äter är JULSKINKAN!!!! Jag skyller det på att den griljeras med senap som är en annan sak som jag VERKLIGEN inte äter - det luktar vedervärdigt och jag fattar inte hur någon ens kan föra detta i sin mun!!!!!! Vid jul när senapen finns på bordet i tid o otid ser jag verkligen till att parera den så gott jag kan - o det är inte lätt, ska ni veta! ...men jag måste erkänna att senapen även KAN sätta piff på en hel del maträtter.... faktiskt!:o

    men, som sjsj - Annars äter jag allt!!!(Y)

  • Vitis 13 september 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    *skrattar* Jag hade inte tänkt på att jag själv har så mkt jag verkligen inte vill äta...

    Sniglar. *ryser*
    Fast jag har aldrig smakat!
    Omvänd mig ngn?


    Citerar ett gamalt inlägg och hoppas det är ok !

    Sniglar är en fantastisk delikatess, tar dock lång tid att förbereda.

    Vi plockade en rejäl burk med vinbergssnäckor i somras. Dom fick bo i en plastback full av maskrosblad och timjan, det sägs ge extra smak åt di små liven. En vecka på denna diet följdes av tre dagar helt utan mat, under denna tid tömmer dom din tarm och blir rena och fina invändigt.

    Sen läggs dom i en lag av vatten, vinäger och salt. Detta löser upp slemmet och drar ur en del vätska.

    Sen läggs de i kokande vatten, ca 15 minuter. Häll av och skölj flera gånger.

    Koka sen i tre timmar med lagerblad, vitlök, timjan och nån lök kanske.

    Nu är dom möra och kan plockas ur skalet, en riktigt smal och vass gaffel är bäst.

    Fyll skalen med vitlökssmör (smält smör och massor av pressad vitlök) och pressa in snigeln igen.

    Ställ dem i en ugnsfastform med grovsalt i (så snäckorna står stadigt).

    Griljera på 225g i 15 minuter så att vitlökssmöret kokar in i sniglarna.

    Njut med vitt bröd och vitt vin i stora mängder.

    Denna förrätt tar minst 10 dagar att laga till men är väl värd besväret.

    -------

    Tillbaks till ämnet :

    Jag klarar inte av färsk koriander !

  • Micke_Samuelsson 14 september 2008

    tunga........ kan bara inte med det.... varför ska man äta tunga:'( det e hemskt...

  • raffa 16 september 2008

    Den värsta rätt jag har gjort är Gurksoppa ifrån Arlas kök !!!!!! BLÄ !!!!!!!!! Gjorde denna.. .familjen sitter samlad runt bordet, som vanligt vid middagen.
    INGEN säger någonting.... (L) Jag frågar de andra " är det någon som tycker detta är gott ??? För det här är nog det värsta jag har ätit" :'(
    " NÄÄÄ " , säger HELA familjen i kör !!!!! Vi slutade äta och åkte och köpte pizzor istället.
    Idag skämtar vi jättemycket om denna Gurksoppa !!! FY och BLÄ !!!!!!!!!

  • ansali 16 september 2008

    Jag äter inte ärtsoppa. Men kan också tala om att min man absolut inte äter någon form av choklad, han får rysningar i hela kroppen. Ovanligt men sant.

  • tina62 16 september 2008

    (L) Tänk om jag kund tycka att choklad var otäckt, vad glad jag hade blivit!

    Jag klarar ej av att äta någon slags inälvsmat, tunga, grisfötter, musslor eller pannkakor.

    Sån é jag. :'(

  • Vitis 18 september 2008

    Skrivet av tina62 den 16 sep 2008

    (L) Tänk om jag kund tycka att choklad var otäckt, vad glad jag hade blivit!

    Jag klarar ej av att äta någon slags inälvsmat, tunga, grisfötter, musslor eller pannkakor.

    Sån é jag. :'(


    Sniglar då ?? Är det ok ? (H)

  • Limparion 19 september 2008

    Äter gärna inälvsmat och konstig husmanskost. Äter ogärna kräftor, men det är bara för att jag är så evinnerligen lat. Skala-skala-skala-skala-skala... och knappt får man nåt för mödan heller.

    Däremot är jag helt och totalt emot kapris. Kapris är djävulens små bär av ondska. Rå blomkål har jag börjat få kräkkänslor över också, förmodligen för att jag fick specialsallader i skolan (utan tomat, morot och paprika som jag är allergisk mot) och ofta blev det rå blomkål. Inte så smaskigt efter ett tag. Kokt blomkol i soppor går fortfarande ganska bra men... brrr...:'(

  • solbritt42 19 september 2008

    Sniglar. Nej tack. (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.