Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • Babzan 24 april 2008

    Skrivet av Cimmerier den 15 apr 2008

    Det absolut värst jag någonsin har ätit är igelkott...
    Blev bjuden på detta under en vistelse i Vietnam (där jag åt en förbaskad massa konstig mat, som borde fått magen att vända sig ut och in vid blotta åsynen, men som faktiskt smakade gott)
    Det är svårt att beskriva smaken, men man skulle nästan kunna tro att köttet legat i vinäger/surnat innan det lagades till. Friterade, hela räkor var inte heller någon höjdare. Blev ganska förvånad när jag bet igenom frityrpastan och upptäckte att skal och huvud fortfarande var kvar. Allat hade en tendens till att klibba fast i munnen och mellan tändera och det krävdes rejäla mängder öl för att överhuvudtaget få ner det. Det är lite svårt att tacka nej till någon när man är hembjuden till någon långt ute i skogarna och de verkligen försöker anstränga sig för att laga till någonting speciellt för en.

    Här hemma i "Svärje" äter jag nog det mesta som jag inte är allergisk mot, men jag har en kompis som envisades med att ha tomatketchup på havregrynsgröt. Blotta tanken på denna kombination får nackhåren att resa på sig...

    //Johnny

  • Babzan 24 april 2008

    Cimmerier...oj vet inte riktigt hur man gör med dessa manicker . Ville bara säga att det var väldigt starkt gjort av dig att fortsätta att äta, du verkar vara den perfekte gästen!!(Y)

  • e-kmat 24 april 2008

    Tunga eller grisfötter har aldrig smakat men skulle inte göra det heller eller hjärta blä

  • Babzan 24 april 2008

    Har väldigt svårt för patéer. Glömmer aldrig när jag blev hembjuden till en kompis (16-års åldern) på fest där det skulle serveras mat. Var hungrig som bara den och hoppades på spagetti el. liknande.Paté med äcklig sås serverades och det var bara att hålla god min och försöka mätta magen med dryck och salta pinna. Framemot 2-tiden kokades makaroner och hamburgare och då smakade det mumsigt(Y)

    Vad fasen är paté för nåt och vad är det för en knäppgök som kommit på idén att äta det?

  • irko 24 april 2008

    Jag hatar lever, strömming och pölsa, usch rena rama kattmaten!

  • The_mama97mia 24 april 2008

    Jag kom nu på, vet inte om jag skrev det förut , tidigare här, men lever har jag så svårt för - det är själva konsistensen när man skär i den.
    OCH TUNGA...... Min ex man jagade o kom stolt hem med en älgtunga en gång. Jag var en duktig hustru o gjorde i ordning den enligt konstens alla regler, men det gick inte att äta - jag kunde bara inte tänka mig att skära i en tunga. Än mindre äta den skivan. *brrr*

    Paté däremot kan jag tycka är riktigt gott! Både viltpaté (fasen, det är ju ungefär som köttfärslimpa?) och fiskpaté... Smaskens... *ler*

  • gladavmat 24 april 2008

    Ung 18 år hade just börjat sällskapa med min man och var hembjuden till mina svärföräldrar där svärfar var köksmästare. Var ganska ensidig och gillade inte konstig mat så jag blev jätteglad när de bjöd på kokt skinka. Tog för mig en ordentlig portion o då säger min svärmor: vill du skicka fatet med TUNGA!!! Jag tror jag drack 2 l vätska för att få ner maten. Än idag undrar jag om jag hade tyckt om det om jag inte vetat... Idag är det kul men då! USCH!!

  • Razzel 24 april 2008

    Tunga , grisfötter, bläckfisk. ostron och njure, blä (N)

  • irko 3 maj 2008

    Fläskkött typ kotletter som ibland har en bismak av fisk tycker jag är äckligt!(N)

  • majamia 3 maj 2008

    :Djag gillar inte färsk koriander( smakar tvål) , inälvsmat fast kycklinglever är gott, klarar inte bläckfisk annars det mesta i matväg!

  • Helene_H 25 augusti 2008

    Nötlever sorry det går bara inte ner, inte heller bläckfisk segt som hugaligen för att inte tala om ostron o mussler det går inte överhuvudtaget.:'(

  • MammaIrene 25 augusti 2008

    Inälvsmat,
    fil
    sniglar
    grodlår
    lutfisk
    oliver

    Det finns säkert mer mat jag inte kan tänka mig att äta, , men då är det konstig mat som jag inte kommer på just nu, äter det mesta av vanlig mat...

  • ennali1 25 augusti 2008

    Jag äter inte

    Fisk och skaldjur (allergi)
    Äpplen, päron och en hel del annan frukt (allergi)
    Blodpudding
    Surströming och kräftor
    Kålpudding
    Dillkött
    Brysselkål
    Nötter (allergi)
    + en hel del annat... :o

  • Sweetheart 25 augusti 2008

    Jag äter inte

    Kött som är rosa, måste vara väl genomstekt
    Surströmming
    Inälvsmat
    Bläckfisk
    Musslor och ostron
    Strömming, lutfisk och ål
    Sniglar
    Gröna ärtor
    Rotmos och fläsklägg

  • Chocoholic 26 augusti 2008

    Jag är inte inte alls kräsen av mig, utan smakar och äter av allt och provar jämt nya saker. Men jag har aldrig riktigt gillat lever speciellt mycket. Bara ryser vid tanke på leverbiffarna i skolan (N)
    Men vissa undantag finns dock, som ex. leverpastej!
    En nära vän till mig är min raka motsats när det gäller mat. Kräsnare person känner jag inte!
    Hon äter inte kyckling, fisk, vilt, de flesta grönsaker, skaldjur, bönor & linser osv. Det är väldigt sällan jag ser henne äta frukter och bär. Vissa former av nöt- och svinkött äter hon inte.
    Jag skulle inte klara mig på den kosten. Det är sådan brist på variation, kroppen mår inte bra av det :'(

  • Linn_Z 26 augusti 2008

    Jag är en sån där som äter absolut allt och dessutom tycker det mesta är gott....
    Äter gladerligen surströmming, grisfötter, inälvsmat, sniglar, lutfisk med mera (Y)

    Men pölsa GÅR bara inte ner.
    Har försökt smaka det flera gånger men icke :(

  • Madelen73 26 augusti 2008

    Klarar tyvärr inte någon form av soppa, ett tråkigt barndomsminne då jag blev tvingad att äta löksoppa tills jag kräktes har resulterat i att alla soppor får mig att må dåligt, lite synd om familjen då det enbart är jag som lagar mat och då blir det ju aldrig soppa...klarar inte bara doften :(

  • glutten78 26 augusti 2008

    Jag äter inte sill. Klarar inte heller av att äta lever och annan inälvsmat. Jag skulle även ha svårt att äta sånt som jag tycker är lite konstigt att kalla mat, som exempelvis grisfötter och tunga. Varför äter man det?

  • BigganL 26 augusti 2008

    Grisfötter....... är det MAT????? (N)
    Bruna bönor går inte heller ner..... Sniglar, musslor och liknande har jag inte ens vågat tänka mig *ryser*

  • fiolida 26 augusti 2008

    Pölsa! Uffa mig. Klarar inte av det. Läskiga mat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.