Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • tantdrake 29 mars 2008

    (Y)

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 29 mar 2008

    Jag har ju kommit på nåt som jag inte äter..Det är dallret från julskinkan innan man skär av det..Får rysningar och kväljningar bara jag tänker på det...Hua så hemskt...


    Menar ni fettet eller "gelen"?
    Min pappa spar fetet och sterker det i små små bitar som han sedan lägger på en macka.. *Hurv*

  • farmoringer 29 mars 2008

    hua..gelen..hua..dallret...(N)

  • fyran4 30 mars 2008

    OK blä!

  • majamia 30 mars 2008

    gillar inte bläckfisk(N)

  • martah 4 april 2008

    Skrivet av Legoli den 28 mar 2008

    Har väldigt svårt för surströmming vilket jag provat enligt konstens alla regler men inte lyckats få ner mer än någon tugga innan det tar emot ganska rejält.


    Det är inte lukten man äter! Surströmming smakar inte som det luktar. Det är som med danska ostar, de luktar nåt så bedrövligt men smakar ljuvligt. Sen är det så med surströmming att det inte är så ovanligt att man får prova flera gånger innan man upptäcker att man gillar det.

  • farmoringer 4 april 2008

    Skrivet av martah den 4 apr 2008

    Skrivet av Legoli den 28 mar 2008

    Har väldigt svårt för surströmming vilket jag provat enligt konstens alla regler men inte lyckats få ner mer än någon tugga innan det tar emot ganska rejält.


    Det är inte lukten man äter! Surströmming smakar inte som det luktar. Det är som med danska ostar, de luktar nåt så bedrövligt men smakar ljuvligt. Sen är det så med surströmming att det inte är så ovanligt att man får prova flera gånger innan man upptäcker att man gillar det.


    Fråga bara mig. Jag provade varje premiär i 6 år sen var jag fast.. Jättegott är det nu..

  • bejofr 4 april 2008

    Lök säger jag. Smaken går väl an men avskyr att behöva bita i det. Tyvärr är ju det en vanlig ingridiens, så jag måste alltid be att få slippa det. Lök finns ju i ALLT..:'(

  • Lotten_J 4 april 2008

    Ha ha börjar nästan må illa när jag läser allt du rabblat upp, varför i hela friden ska man äta njure och lever? Kroppens avfallsstationer, speciellt levern.... och njuren som filtrerar urin....Nä tvi vale :'( Tappar nästan matlusten. Glömmer aldrig stanken när vi skulle dissikera njurar på sköterske utbildningen, alltså hallåååå man äter INTE sånt :'(


    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    Njure - jag minns en gång när min mamma skulle tillaga njure. Har för mig att den skulle ligga i blöt i mjölk ett dygn.
    VI tyckte båda att det stank piss. Inte så konstigt. Njuren är ju vårt urinfilter. Detta var väl en älg eller rådjursnjure, minns inte. Men det gick liksom inte att förmå oss till att laga det....

    Jag kan inte förstå heller att en sån sak som bräss - thymus - är höjt till skyarna.... *uärrk*
    (N)

  • Lotten_J 4 april 2008

    Men alltså vad är Gamle Ole för något? Äta fårtestiklar??? Nämen hur galen får man bli egentligen (N) Men däremot surströmming....de e mumma...synd bara att den kallas för surströmming för den är ju faktiskt inte sur, den har ju bara legat i en speciell lag...sen tror jag inte att man kanske vet hur man kan börja lära sig äta surströmming, jag tyckte inte heller om den från början och nu kan jag inte ens tänka tanken så börjar det vattnas i munnen....godast till en början är ju att lägga den på tunnbröd tills med skivad kokt potatis och rå lök, för den som vill kan man sätta creme fraiche eller gräddfil ovanpå....jag äter den aldrig på tallrik....hur äter du den?


    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    Farmoringer - du är en modig kvinna.
    Gamle Ole o "illaluktande" ostar - är jag mkt förtjust i faktiskt...

    Skulle du VILJA prova fårtestikel då???

    Jag tolkar annars alla hittillsvarande inlägg som att det är
    Inälvsmat
    Musslor
    Surströmming
    o en del annat som folk inte vill äta/ har provat o inte vill ha igen....

  • Rotmos 4 april 2008

    For er som inte provat ostron och kanner att det inte ar er grej - prova babyostron! Mindre och inte lika svart att svalja. Droppa pa tabasco, citron och salt pa ostronet och det ar helt OK! Jag tuggar lite pa ostronet ocksa eftersom det kanns lite konstigt att svalja det helt. Smakar inte sa mycket - mest hav.

  • 4 april 2008

    Äter inte kött :Z hahahh

  • Lena 4 april 2008

    Äter inte blodpudding

  • The_mama97mia 4 april 2008

    Surströmming äter jag gärna på tallrik, som fisk o potatis alltså.... Men min väg in i strömmingsälskandet gick via tunnbrödsklämman. :)

  • farmoringer 4 april 2008

    Skrivet av Lotten_J den 4 apr 2008

    Men alltså vad är Gamle Ole för något? Äta fårtestiklar??? Nämen hur galen får man bli egentligen (N) Men däremot surströmming....de e mumma...synd bara att den kallas för surströmming för den är ju faktiskt inte sur, den har ju bara legat i en speciell lag...sen tror jag inte att man kanske vet hur man kan börja lära sig äta surströmming, jag tyckte inte heller om den från början och nu kan jag inte ens tänka tanken så börjar det vattnas i munnen....godast till en början är ju att lägga den på tunnbröd tills med skivad kokt potatis och rå lök, för den som vill kan man sätta creme fraiche eller gräddfil ovanpå....jag äter den aldrig på tallrik....hur äter du den?


    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    Farmoringer - du är en modig kvinna.
    Gamle Ole o "illaluktande" ostar - är jag mkt förtjust i faktiskt...

    Skulle du VILJA prova fårtestikel då???

    Jag tolkar annars alla hittillsvarande inlägg som att det är
    Inälvsmat
    Musslor
    Surströmming
    o en del annat som folk inte vill äta/ har provat o inte vill ha igen....




    Gamle Ole är ju dansk ost som luktar fotsvett och är helt underbar i smaken....
    När jag äter surströmming så har jag hårt tunnbröd, skivad kokt mandelpotatis, rödlök, tomatskivor och gräddfil. Så lärde jag mig att äta det och nu tycker jag det är jättegott....

  • monel 4 april 2008

    Jag har varit likadan, men först började jag med att riva löken och nu har jag kommit så långt att jag finhackar, men är det för stora bitar då petar jag bort det. Rå lök går inte heller förutom lite lite rödlök blandat i kasslersallad t.ex.

    Skrivet av bejofr den 4 apr 2008

    Lök säger jag. Smaken går väl an men avskyr att behöva bita i det. Tyvärr är ju det en vanlig ingridiens, så jag måste alltid be att få slippa det. Lök finns ju i ALLT..:'(

  • monac 4 april 2008

    ostkaka:,säger jag(typ frödings)'( uf,det är riktigt hemskt!
    stekt fläsk & blodpudding går oxå under "hemskt kategorin"(N)

  • sajoh69 4 april 2008

    Det jag absolut inte kan äta är ... korv! (N)
    Det är ungefär lika vedervärdigt som lever, usch och fy!

  • 4 april 2008

    (N) jag kan inte med tonfisk, det luktar kattmat.:'(

  • Marina1 4 april 2008

    Inälvsmat, leverbiff, kotunga, grisfötter, sniglar, musslor, kummin och sist men absolut inte minst vidrigt: rotpepparsås är sådant som får det att vändas i magen på mig....

    Men brysselkål och bruna bönor...inga som helst problem;) HaHa, tur att smaken är olika!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.