Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • Lange 29 mars 2008

    Med risk för att reta upp vår nordliga befolknng så måste jag säga att surströmming lockar man räv med....:p

  • roslar 29 mars 2008

    Det står att jag är inloggad, men när jag skriver står de som gästinlägg, konstigt.

    O ja visst min pappa la ut surströmming för att locka fram rävarna - han också hihi

    (L)

  • kockanna 29 mars 2008

    Jag äter inte Lutfisk, tycker inte om kött med för mycket fett på. jag mår illa bara jag tänker på det

  • enAnnan 29 mars 2008

    Jag äter inte lever i någon form.
    Annars äter jag nog det mesta.

  • bakakaka 29 mars 2008

    Lever är nog det värsta jag har smakat. Konstigt att leverpastej kan vara så gott.

  • piusamadeusmozart 29 mars 2008

    Pölsa fick vi i skolan som barn och det är nog det ända som jag minns som absolut inte gick ner.

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    Blodpalt har jag aldrig ätit. Men gillar blodpudding.
    Är det ngn som vet om det finns andra än Jehovas som liksom av religiösa skäl inte äter det????
    :o


    Tro mig det är en STOR skillnad på blodpalt och blodpudding.
    Blodpalt har jag testat då min svärmor har gjord det av renblod men fy!
    Blodpudding är supergott i jämförelse.

  • mariaefors 29 mars 2008

    Skrivet av kockanna den 29 mar 2008

    Jag äter inte Lutfisk, tycker inte om kött med för mycket fett på. jag mår illa bara jag tänker på det


    Lutfisk är det bästa jag vet!!!(L)
    Där ser man vad olika våra smaklökar är...

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av evaldo den 28 mar 2008

    Spiskummin borde inte finnas.


    Haha då ska du inte till Tjeckien..
    Där tror jag de har det till ALLT.
    Jag älskar det och det finns i bröd, kyckling kött ja som sagt allt!

  • enAnnan 29 mars 2008

    Skrivet av fyran4 den 29 mar 2008

    Skrivet av evaldo den 28 mar 2008

    Spiskummin borde inte finnas.


    Haha då ska du inte till Tjeckien..
    Där tror jag de har det till ALLT.
    Jag älskar det och det finns i bröd, kyckling kött ja som sagt allt!



    Jag är oxå galen i spiskummin,
    och provar det nog i allt.
    :p

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 mar 2008

    oh Gud, tunga... Det gjorde jag en gång. Kunde inte äta, kommer aldrig mer att försöka mig på det.
    Älgtunga.
    Huvva.

    Sen har jag en extrem fräckis ang tunga men det får vi ta i chatten om nån vill sen... haha


    Ja visst är det vidervärdigt?
    Maken älskar rentunga och då han får tag på den så sitter han rent och njuter medans jag har kvällningar. Och kastrullen blir så svår att diska ut och så luktar det urk
    Fick av misstag? i mun en jul just tunga den åkte ut illa kvickt.

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av monel den 28 mar 2008

    Var det inte mat vi skulle prata om, då faller ju surströmming bort direkt. Jag har luktat på en öppnad burk en gång och det räcker :D

    Skrivet av Legoli den 28 mar 2008

    Har väldigt svårt för surströmming vilket jag provat enligt konstens alla regler men inte lyckats få ner mer än någon tugga innan det tar emot ganska rejält.


    Jag bukar säga till barnen att man ska alltid prova innan man säger att något är äkligt..
    Så jag fick ju smaka på surströmming. Inte jätteäkligt men inget jag längtar efter som vissa andra jag äter då hellre kräftor.

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av ThomasP den 28 mar 2008

    Fiskbullar jag mår dåligt bara man ser dem


    ja jag med så äckligt! Gillade då jag var liten men föråt mig nu är det bara vedervärdigt

  • fyran4 29 mars 2008

    Detta var ju en rolig tråd..

    Hmm vad jag inte äter, potatsissallad, grisfötter, rostbiff, rödbetssallad, tunga, ostron, njure( den jag testade knastrade), surströmming, fiskbullar, syltefläsk, blodpalt, sniglar vågar jag inte testa, pyttipanna.
    Det finns säkert mera som jag inte äter men ..

  • MatAnders 29 mars 2008

    Ja det här va svårt får säga fårögon låter inget vidare, såg det på en matmarknad i barcelona, hur tillagar man sådana?

  • farmoringer 29 mars 2008

    Jag har ju kommit på nåt som jag inte äter..Det är dallret från julskinkan innan man skär av det..Får rysningar och kväljningar bara jag tänker på det...Hua så hemskt...

  • tantdrake 29 mars 2008

    farmoringer :'( visst är det otäckt??!!!! Ryser bara jag rör vid det! Skulle ALDRIG få för mej att få in det i mun (N)

  • farmoringer 29 mars 2008

    Min gubbe älskar det....Hua...jag måste vända mig bort så jag slipper se det..

  • tantdrake 29 mars 2008

    :D han borde göra skinkan med min mamma då!

  • farmoringer 29 mars 2008

    ska skicka dit honom till julen då...:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.