Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förbättringsförslag

  • snutten 29 mars 2008

    Borde finnas ett ställe / ruta på min sida, där man kan göra egna noteringar (Typ; min minneslista el mina noteringar) om tex maträtter el annat man vill komma i håg. Små tips man fått av någon som man vet att man glömmer om man inte skriver upp. Hur du lägger in recept i trådar mm, mm.
    Man kan ju inte ha en massa lappar liggande överallt....

    Det borde gå att ta bort ett eget recept om man vill. Som det är nu måste man ju be om hjälp

    Och jag tycker fortfarande att man som gäst inte ska kunna se eller delta i några trådar.
    Men man kan ju bli gäst själv också om man hinner bli utloggad innan man skrivit färdigt.
    Så därför borde man inte kunna bli utloggad utan att man väljer det själv.

  • roslar 29 mars 2008

    Det håller jag med om. Både postit lappar i datorn o att gäster inte bör kunna delta i forumen. Men nu råkade de ju bara bli så för min del. såååå.... okej.

    En bra förklaringssida på hur man lägger in recept o gör veckomenyer mm vore också bra för oss nya medlemmar.

  • snutten 29 mars 2008

    Inte ditt fel roslar (L)
    Man blir utloggad lite nu och då om man inte är aktiv hela tiden, eller om man skriver ett långt inlägg.... Och man vet ju inte om det heller, det är så tråkigt för när man skickar inlägget, så är man helt plötsligt gäst :o

    Ha en trevlig kväll alla glada, trevliga människor!! :D

  • Ketronya 29 mars 2008

    Hade fler än jag tyckt det var bra om kunde sortera sina rätter i kokboken inbördes? Alltså tex inom kategorin huvudrätter att man kan lägga in kategorier som: fisk, kött, vegetariskt, fågel osv. Om man har över 500 recept på huvudrätter är det ju ganska svårt att hitta det man letar efter...

  • Floyd 30 mars 2008

    En huvudkategori: Personlig Presentation
    detta är något som varje medlem skulle skriva i för att 'bara' disskutera om sig själv.

  • Queenie 30 mars 2008

    Skrivet av Ketronya den 30 mar 2008

    Hade fler än jag tyckt det var bra om kunde sortera sina rätter i kokboken inbördes? Alltså tex inom kategorin huvudrätter att man kan lägga in kategorier som: fisk, kött, vegetariskt, fågel osv. Om man har över 500 recept på huvudrätter är det ju ganska svårt att hitta det man letar efter...


    Gör en massa nya kategorier i kokboken. Titta in i min kokbok så förstår du vad jag menar.

  • monel 30 mars 2008

    Underkategorier vore ju väldigt bra om vi kunde få (Y)

  • Ninnini 30 mars 2008

    Jag tycker det skulle vara bra om man när man har sparat ett recept i sin kokbok kan gå in och göra egna kommentarer och ändringar i receptet.:D

  • anluk 30 mars 2008

    Jag skulle vilja söka på poängsatta recept.
    Vill precis som många andra kunna ta bort mina recept själv.

  • farmoringer 30 mars 2008

    Och jag skulle fortfarande vilja ha en kopia på mina meddelanden som jag skickar iväg....Minnet är ju inte det bästa och det är så lätt att glömma vad man skickat iväg...

  • zudette 30 mars 2008

    såg nyss ett inlägg som var 4 år gammalt som nån svarat på IDAG!!!!!!! :'( Det borde finnas en funktion som gjorde att man inte kan svara på inlägg äldre än 3 månader.... Vid den tidpunkten bör den som startat tråden slutat väntaa på svar!

  • zonale 30 mars 2008

    Ytterligare ett bevis på att gamla trådar måste tas bort efter en viss tid. Den som startade tråden kanske inte ens finns kvar som medlem eller åtminstone har glömt alltihop.(N)

  • enAnnan 30 mars 2008

    Fast det här med gamla trådar är både ock.
    Det kan ju fortfarande vara relevanta ämnen som man kan prata vidare om.
    :)

  • Ketronya 30 mars 2008

    Tre månader är alldeles för kort tid, kanske när det gäller inlägg som inte fått något svar alls, men bara för att en tråd inte varit aktiv på tre månader innebär det ju inte att det inte kan vara till glädje på nytt....

  • zudette 30 mars 2008

    kollade lite under rubriken "obesvarade trådar"! Ganska snabbt hittar man trådar som har ett par år på nacken - bland de sista/första - (här bläddrar man bakåt till skillnad från trådarna som man bläddrar framåt :'() är de äldsta trådarna från 1999!!! - är det inte dags att städa????????? Det bästa är i allafall att de 8 sista (eller första) trådarna faktiskt är skrivna idag och ÄR besvarade!!!! - Nån - MATKLUBBEN - borde se över det, precis som antyds i mitt tidigare inlägg att man inte borde kunna besvara trådar äldre än 3 månader....

    /Zudette - ny o vaken medlem

  • Ketronya 30 mars 2008

    Skrivet av Queenie den 30 mar 2008

    Skrivet av Ketronya den 30 mar 2008

    Hade fler än jag tyckt det var bra om kunde sortera sina rätter i kokboken inbördes? Alltså tex inom kategorin huvudrätter att man kan lägga in kategorier som: fisk, kött, vegetariskt, fågel osv. Om man har över 500 recept på huvudrätter är det ju ganska svårt att hitta det man letar efter...


    Gör en massa nya kategorier i kokboken. Titta in i min kokbok så förstår du vad jag menar.


    Tack Queenie, det funkar ju :D
    Fast jag hade ändå gillat det bätte om man kunde göra kategorier i kategorierna, om du förstår hur jag menar :)

  • zudette 30 mars 2008

    ok - men sex månader bör vara max! - att en tråd inte kan svaras på behöver ju inte betyda att den försvinner och tycker man ämnet är värt värt att tas upp igen så är det väl bara att starta en ny tråd!!! :p

  • BackaMona 30 mars 2008

    När kommer inköpslistan på denna sida? Det saknar jag för om man går in här med jämna mellanrum blir det ofta att man sparar recept. Då blir det så mycket enklare om man kan lägga in receptet i inköpslistan. Det behövs ju också om man ska använda sig av veckomenyn. Hoppas det kommer SNART!(Y)Ska knoppa nu:Z

  • Gnagett 30 mars 2008

    Jag håller med om att man som gäst inte skall kunna vare sig läsa eller skriva i trådarna. Så är det i andra forum och så tycker jag att vi ska ha det här också.
    Och gamla trådar.. ja är de inte besvarade på 3-6 månader så bort med dem.
    Och jag tjatar vidare om min kommentarruta. Att kunna göra en notering/liten ändring till ett recept för att komma ihåg det till nästa gång hade varit super(Y) Nog måste det var flera än jag som gör någon ändring i receptet? och hur skall man komma ihåg det om man inte kan skriva upp det någonstans.

  • zonale 31 mars 2008

    Jag gör också ibland små ändringar i recepten så visst vore det bra att kunna spara dessa.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.