Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur kan Matklubben förbättras?

  • boz1965 16 januari 2013

    Skrivet av Josses den 16 jan 2013

    Mycket prat om godkännande av recept och så vidare, men jag har en fråga. Om ni nu är så petiga med stavning hit och dit (vilket jag tycker är bra), hur kommer det sig då att det här receptet blev godkänt?
    Inget illa mot kocken i fråga, men det finns flera fel i det här..

    http://www.matklubben.se/recept/beroende_framkallande_potatisgrataeng_utan_graedde_9354.html#kommentarer


    Receptet lades in i januari '08. Då hade de regler som vi tillämpar idag ännu inte trätt i kraft. Godkännarnas uppgift då var i stort sett bara att se till att inga "skämtrecept" eller annat skräp lades upp. Dagens regler började tillämpas 1/6 '08.

  • SpicySpicy 16 januari 2013

    En app vore super!

  • Virvlande 16 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 16 jan 2013


    Receptet lades in i januari '08. Då hade de regler som vi tillämpar idag ännu inte trätt i kraft. Godkännarnas uppgift då var i stort sett bara att se till att inga "skämtrecept" eller annat skräp lades upp. Dagens regler började tillämpas 1/6 '08.


    Aha, då vet jag. (Y) Tack för svar. Och fortfarande inget ont mot författaren av receptet. Det är jättegott! :D

  • Glitterfia 16 januari 2013

    Håller med de övriga att det är :
    Fruktansvärt irriterande när man tittar bland någons recept och öppnar ngt av dem på ex sidan 8 sedan vill jag fortsätta att se på recepten från sidan 8 och kastas då tillbaka till sida 1. Frustrerande när man måste börja om från noll igen. Detta har jag påtalat flera gånger tidigare.

    Vore toppen om man i sin egen kokbok kunde på något vis markera eller "bocka" ett speciellt recept. Kan ju ex ha många kycklingrecept och ett av dom är ett recept som jag verkligen gillar. Vill enkelt kunna hitta det receptet direkt genom min markering. Ex färgade bockar som grönt eller rött.

    Tillbaka till toppen funktion när man skrollat längst ner på sidan för att med ett enkelt klick ta sig upp.

    Gilla funktion och skulle vilja kunna besvara kommentarerna som jag får på mina recept.

    Sätta stjärnor:
    Väldigt kul och bra. Problemet är att alla har olika referensramar för antal stjärnor. Dessutom håller jag med om att man borde vara tvungen att skriva en kommentar också om man sätter stjärnor. Vill ju som någon annan skrev veta om receptet inte funkar alls eller om det bara inte passade smaklökarna.

    Spara recept i flera kategorier i kokboken.

    Trådarna: Vill gärna ha omvänd ordning så att sida ett är sista sidan men jag vill gärna att det sista inlägget ska lägga sig i fallande ordning på sidan så man skrollar ner till sista inlägget.

    Poängen: Fyller ingen funktion. Håller med att det kanske skulle stoppa "massinlämning" av recept bara för poängen.

    Vilka andra matsajter använder jag och varför: Använder ibland recept.nu och läser en del matbloggar. Men sajter.... Näe ingen annan..

    Bästa med matklubben: Det är medlemmarna som gör sidan!! Alla goa människor därute som har samma brinnande intresse och är så otroligt hjälpsam. Man får vara matnörd här ;)

    Sämsta med matklubben: Det skulle väl vara förbättringarna jag hoppas på då!

  • erba 17 januari 2013

    Skulle vara bra om det fanns en app till matklubben.

  • mariacs67 17 januari 2013

    En app i appstore vore bra. Skulle då kunna utnyttja ipad'en bättre.

  • tomospj 17 januari 2013

    MK är min favoritsajt, trots att allt inte funkar perfekt. Men en sak tycker jag borde vara självklar för alla som skickar in recept: Ange alltid storlek eller diam. på t.ex. den ugnsform, bak- och pajform man använt! Då slipper man testköra allt själv ett extra varv! Det är ingen poäng med att ange ganska exakt hur många min. en kladdkaka t.ex. tar i ugnen om man inte samtidigt säger nåt om formens storlek eller djup/diam. Att sedan ugnar kan variera en hel del är en annan sak. Men som sagt är MK en fantastisk källa till information och inspiration.

  • Okänd 17 januari 2013

    Inlaga 20130117
    Det måste bli bättre med poängens värde.Ett pris kunde vara att den som har uppnått ett Poängvärde flyttas upp på en sk första visning Som vid andra tävlingar.
    Annat att den som som vinner månadens högsta poäng får ett pris av något slag.
    Hemsidan skulle behövas uppdateras i ett annat format som man själv till viss del kan utforma.
    MVH
    Sune Pettersson

    En ny version av Matklubben är på väg och vi skulle gärna vilja veta hur vi kan förbättra sajten. Kom gärna med förslag, allt är uppskattat!

    - Vad tycker du skulle kunna bli bättre med Matklubben?
    - Vad skulle du vilja använda poängen till?
    - Vilken funktion borde Matklubben ha som inte finns nu?
    - Vilka andra matsajter använder du, vad har dom som inte Matklubben har?
    - Vad tycker du är bäst med Matklubben nu?
    - Vad tycker du är sämst?

    Tack så mycket!

  • Virvlande 17 januari 2013

    Jag, och många andra, har redan nämnt det här, men jag har nu ännu ett exempel på sökfunktionen. Jag sökte nyss på vitkål, tog sedan bort "sallad", för att hitta annat än pizzasallad. Upp kommer ett recept på ugnspannkaka med tomater. Varför kom det upp när det inte ens innehåller vitkål? Har författaren klickat i att det finns vitkål, även fast det inte gör det?
    Det borde ju också kontrolleras så att vissa inte klickar i alla ingredienser för att synas på ALLA sökningar, även om de inte hör hemma där..

    Annars älskar jag matklubben och hänger här oftare än jag gör på facebook. (Det är mycket..) (Y)

  • Virvlande 17 januari 2013

    Just det, tror att nån mer anmärkt på detta också, men när jag söker på "billiga" och "kalorisnåla" recept (vilka som helst), får jag upp samma recept som jag fick upp vid samma sökning för ett år sedan. Alla (endast 75 st) är skrivna för "mer än 2 månader sedan". Har verkligen ingen klickat i att deras recept är billiga och kalorisnåla på så lång tid? Det verkar otroligt, men kan vara sant.

  • DoctorWho 21 januari 2013

    Om man vill flytta flera recept i kokboken är det jättekrångligt. Nu måste man flytta dem ett och ett. Det skulle vara MYCKET enklare att markera recepten och flytta flera på en gång.

  • boz1965 21 januari 2013

    Skrivet av Scooby-Doo den 21 jan 2013

    Om man vill flytta flera recept i kokboken är det jättekrångligt. Nu måste man flytta dem ett och ett. Det skulle vara MYCKET enklare att markera recepten och flytta flera på en gång.


    100% medhåll! (Y)

  • rosatalo 23 januari 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.

  • svengelsk 23 januari 2013

    Skrivet av rosatalo den 23 jan 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.

    Håller helhjärtat med. När man planerar recept för en hel helg med gäster vill man heller inte ha grädde i varenda rätt.

  • boz1965 23 januari 2013

    Skrivet av rosatalo den 23 jan 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.


    Det alternativet/funktionen finns ju redan, under rubriken "Förfina din sökning". Där har man ganska avancerade möjligheter att filtrera resultaten av sin sökning.

  • rosatalo 23 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 23 jan 2013

    Skrivet av rosatalo den 23 jan 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.


    Det alternativet/funktionen finns ju redan, under rubriken "Förfina din sökning". Där har man ganska avancerade möjligheter att filtrera resultaten av sin sökning.


    Där ser man, man får lära sig något nytt varje dag. Den rubriken kommer ju upp först efter att man sökt något så det var därför jag missat, skyller jag på. {embarrassed}

  • DoctorWho 23 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 23 jan 2013

    Skrivet av rosatalo den 23 jan 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.


    Det alternativet/funktionen finns ju redan, under rubriken "Förfina din sökning". Där har man ganska avancerade möjligheter att filtrera resultaten av sin sökning.


    Men då rensas recept utan grädde bort med kommentarer typ: Kan serveras med vispad grädde.

  • LenaBE1 23 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 23 jan 2013

    Skrivet av rosatalo den 23 jan 2013

    Tycker det vore bra om man kunde skriva in " får inte innehålla " när man söker recept. Ibland har man inte grädde och creme fraiche hemma och heller ingen lust att gå ut och handla och de ingår i ett otal recept.


    Det alternativet/funktionen finns ju redan, under rubriken "Förfina din sökning". Där har man ganska avancerade möjligheter att filtrera resultaten av sin sökning.


    Ja visst, men det kommer ändå upp en massa oönskade recept. Jag gjorde ett test på saffransbröd och förfinade sökningen med... 1 måste innehålla: smör, 2 får inte innehålla: kesella, och visst fick jag upp några recept helt enl. mina önskningar men även recept med kesella kom upp. :s

  • Lilloo 23 januari 2013

    Skrivet av Glitterfia den 16 jan 2013

    Håller med de övriga att det är :
    Fruktansvärt irriterande när man tittar bland någons recept och öppnar ngt av dem på ex sidan 8 sedan vill jag fortsätta att se på recepten från sidan 8 och kastas då tillbaka till sida 1. Frustrerande när man måste börja om från noll igen. Detta har jag påtalat flera gånger tidigare.
    ----------------------------------------------------------------------------------

    Om du skriver user: och sedan användarnamnet så blir det inte så. Tex om du skall kolla bland mina så skriv user:Lilloo i sökrutan så kan du titta bland mina recept utan att kastas fram och tillbaka. Hoppas att jag var till nån hjälp

  • zingolalla 24 januari 2013

    Det kanske redan är skrivet, men en riktig mobilapp skulle vara bra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.