Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur kan Matklubben förbättras?

  • wimpan 4 januari 2013

    Poängen har ingen som helst funktion så slopa dom får bara "vissa" att lägga in recept som tokar! :s

  • eva23 4 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 29 dec 2012

    Skrivet av eva23 den 28 dec 2012

    Jag är less på all reklam, och speciellt på annonsörer som inte är seriösa!


    Reklamen måste vi nog dessvärre stå ut med. Det är inte gratis att driva en stor webbsajt som MK. Alternativet är att MK blir en betalsajt och det vill nog ingen av oss.


    Vad jag menade var reklamen som poppar upp när man loggar in på sidan, måste ni ha den? Det som ligger på sidan om är ju helt ok.

  • Anderstam 4 januari 2013

    Skrivet av eva23 den 4 jan 2013

    Skrivet av Mithrandir den 29 dec 2012

    Skrivet av eva23 den 28 dec 2012

    Jag är less på all reklam, och speciellt på annonsörer som inte är seriösa!


    Reklamen måste vi nog dessvärre stå ut med. Det är inte gratis att driva en stor webbsajt som MK. Alternativet är att MK blir en betalsajt och det vill nog ingen av oss.


    Vad jag menade var reklamen som poppar upp när man loggar in på sidan, måste ni ha den? Det som ligger på sidan om är ju helt ok.


    Längst ner till vänster i pop-upreklamen
    står det "visa ej igen"
    Trycker du där kommer den inte tillbaka varje gång.

  • tilda 5 januari 2013

    Det som stör mig allra mest är det som många redan påpekat. Att man hamnar på sida ett när man tittat på ett recept och går tillbaka.

  • evelinamarina 5 januari 2013

    Skrivet av Anderstam den 4 jan 2013

    Skrivet av eva23 den 4 jan 2013

    Skrivet av Mithrandir den 29 dec 2012

    Skrivet av eva23 den 28 dec 2012

    Jag är less på all reklam, och speciellt på annonsörer som inte är seriösa!


    Reklamen måste vi nog dessvärre stå ut med. Det är inte gratis att driva en stor webbsajt som MK. Alternativet är att MK blir en betalsajt och det vill nog ingen av oss.


    Vad jag menade var reklamen som poppar upp när man loggar in på sidan, måste ni ha den? Det som ligger på sidan om är ju helt ok.


    Längst ner till vänster i pop-upreklamen
    står det "visa ej igen"
    Trycker du där kommer den inte tillbaka varje gång.


    För mig kommer den tillbaka ändå..

  • siggepigge 5 januari 2013

    Slopa poängen, helt meningslöst.

  • boz1965 5 januari 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)

  • amoz 6 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 5 jan 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)


    Tanken och förslaget är ju både fint och gott, men det inte jag förstår HUR ska poängen kuna bli till pengar i verkligheten? Vi betalar ju inget för att vara med här, så varifrån ska de pengarna komma?

  • boz1965 6 januari 2013

    Skrivet av amoz den 6 jan 2013

    Tanken och förslaget är ju både fint och gott, men det inte jag förstår HUR ska poängen kuna bli till pengar i verkligheten? Vi betalar ju inget för att vara med här, så varifrån ska de pengarna komma?


    Sponsorer eller att en del av annonsintäkterna sätts av till ändamålet.

  • amoz 6 januari 2013

    Okej men jag trodde att de intäkterna behövdes att hålla denna sida igång?

  • boz1965 6 januari 2013

    Amoz: Du behöver inte göra dig till. Du förstår säkert precis vad jag menar. Orkar inte käbbla, så jag lägger ner den här konversationen nu.

  • mrveboa 6 januari 2013

    en app.....

  • boz1965 6 januari 2013

    Skrivet av mrveboa den 6 jan 2013

    en app.....


    Hittar du här:

    https://play.google.com/store/search?q=matklubben&c=apps

  • Anderstam 6 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 5 jan 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)


    Idén är behjärtansvärd.
    Men om vi antar att varje medlem i snitt har 100 poäng.
    Det skulle innebära 10:-/medlem.
    Summa 8.975000:-
    Den summan tror jag inte MK drar in på ökad godwill
    från annonsörer.

  • boz1965 7 januari 2013

    Skrivet av Anderstam den 6 jan 2013

    Idén är behjärtansvärd.
    Men om vi antar att varje medlem i snitt har 100 poäng.
    Det skulle innebära 10:-/medlem.
    Summa 8.975000:-
    Den summan tror jag inte MK drar in på ökad godwill
    från annonsörer.


    Nu var ju det här med 10 öre per poäng bara ett exempel. Siffran får ju sättas på en nivå som är realistisk i förhållande till hur mycket man kan tänkas dra in i sponsor-/annonsintäkter.

    Och sen tvivlar jag starkt på att ens 10% av MK's medlemmar är aktiva eftersom man, under den tiden jag har varit medlem inte en enda gång har rensat bort inaktiva medlemmar ur registret.

  • amoz 7 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 6 jan 2013

    Amoz: Du behöver inte göra dig till. Du förstår säkert precis vad jag menar. Orkar inte käbbla, så jag lägger ner den här konversationen nu.


    Ursäkta men vad menar du med att jag skulle göra mig till? Tycker inte det var något konstigt alls med mitt inlägg, men tycker du det så får det stå för dig. Jag ställde bara en helt normal fråga eftersom jag var nyfiken på hur du tänkte med din idé, men strunt samma då om det var så känsligt!!!!

  • amoz 7 januari 2013

    Skrivet av Anderstam den 6 jan 2013

    Skrivet av Mithrandir den 5 jan 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)


    Idén är behjärtansvärd.
    Men om vi antar att varje medlem i snitt har 100 poäng.
    Det skulle innebära 10:-/medlem.
    Summa 8.975000:-
    Den summan tror jag inte MK drar in på ökad godwill
    från annonsörer.



    Precis så tänkte jag också men jag fick veta att jag gjorde mig till {question}

  • rosatalo 7 januari 2013

    En anledning till att poängen är irriterande och borde tas bort, är att som så många här påpekat, leder till onödiga recept som ex, tror att det gällde sylt eller efterrätt av någon sort eller något liknande där en medlem lagt in flera nästan identiska recept med olika bärsorter som enda ändringen i receptet. Hade väl räckt med ett recept och en textrad att " fungerar även med andra bär ex xxx och xxx " . Såg också ett inlagt recept på hur man gör sylt med syltsocker, det var ordagrant samma som står på nämnda sockerpaket.

  • Nynnie 7 januari 2013

    En app till telefonen skulle i alla fall jag uppskatta. Gärna med inköpsfunktion så man kan skapa en egen inköpslista.

  • Matkick 8 januari 2013

    Jag har inte varit på matklubben så länge, men vill ändå bidra med mina tankar:

    - Jag har förstått hur jag får poäng – men jag förstår inte vad poängen ska användas till. Är det nödvändig med poäng över huvud taget?
    - Sökfunktionen. För mig som har allergi så är kriterierna i sökfunktionen begränsade. Kunde man inte i vart fall ha tagit med de vanliga födoämnesallergierna i stället för att ha det som en generell punkt? Som sockerfri, lakosfri, glutenfri…
    - Jag är enig med flera andra här att bilder till mina recept inte skulle vara möjlig att lasta upp utan godkänning från den som har lagt in receptet.
    - Forumtrådar – tycker att det senaste skulle ligga först. Gör det mer intressant att engagera sig i forum och mer översiktligt.
    - På framsidan med senaste recept med bild så tycker jag att det skulle vara flera än de fyra som är i dag. Kanske det dubbla. Och/eller ha möjligheten att kunna söka på nya recept efter datum eftersom det är roligt att följa med på allt nytt som kommer. Om jag inte har varit på matklubben på ett par dagar så vill jag kunna se tillbaka vad som har tillkommet den senaste veckan, dag för dag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.