Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur kan Matklubben förbättras?

  • Nynnie 8 januari 2013

    iPhone app...

  • Mistys 8 januari 2013

    Skrivet av amoz den 7 jan 2013

    Skrivet av Anderstam den 6 jan 2013

    Skrivet av Mithrandir den 5 jan 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)


    Idén är behjärtansvärd.
    Men om vi antar att varje medlem i snitt har 100 poäng.
    Det skulle innebära 10:-/medlem.
    Summa 8.975000:-
    Den summan tror jag inte MK drar in på ökad godwill
    från annonsörer.



    Precis så tänkte jag också men jag fick veta att jag gjorde mig till {question}


    Ja Amoz den kommentaren du fick var inte trevlig.......och helt utan anledning{question}

  • Amamatryd 8 januari 2013

    Jag tycket att sökfunktionen måste förbättras och att poängsystemet kan tas bort.

    Något jag tycker mycket om som jag önskar får vara kvar är "senast sparade recept" längst ner på sidan. Just att den delen uppdateras ofta gör det lätt när jag söker inspiration.
    tycker också att det är jättebra att man kan klicka på bilden och se den större utan att behöva gå in på receptet (detta saknas på de flesta andra receptsidor tkr jag)

  • anjap1 8 januari 2013

    för många reklamklickar innan man kommer in

  • LenaBE1 8 januari 2013

    När man kommenterar vid recepten så vore det jättebra om det gick att gå tillbaka och redigera det man skrivit.
    Flera gånger när jag kommenterat så har jag glömt bort något jag tänkt skriva,
    och som det nu är så går det varken att redigera eller lämna ytterligare en kommentar. :O)

  • Annrh 8 januari 2013

    Jag skulle gärna vilja kunna lägga in samma recept i olika kategorier i min kokbok. Exempelvis ha en viss paj både under paj och huvudrätt alternativt paj och buffé. Men i dagsläget går inte detta.

    Håller även med andra om att poängsystemet kan tas bort helt, jag kan inte se någon funktion av att samla poäng.

  • boz1965 8 januari 2013

    Skrivet av amoz den 7 jan 2013

    Ursäkta men vad menar du med att jag skulle göra mig till?


    Ber om ursäkt för jag blev irriterad på dig, men jag försökte förklara så gott jag kunde ett par gånger, så jag fick intrycket att du drev med mig. Ber som sagt om ursäkt för det.

  • Mistys 8 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 8 jan 2013

    Skrivet av amoz den 7 jan 2013

    Ursäkta men vad menar du med att jag skulle göra mig till?


    Ber om ursäkt för jag blev irriterad på dig, men jag försökte förklara så gott jag kunde ett par gånger, så jag fick intrycket att du drev med mig. Ber som sagt om ursäkt för det.


    (Y)(Y)(Y)

  • Countrygirl 8 januari 2013

    Skrivet av rosatalo den 30 dec 2012

    Jag tycker man kan ta bort poängen helt. Allt behöver inte handla om tävling, tycker det är ointressant vem som lagt in mest recept eller skrivit flest inlägg osv


    Håller absolut med. Poängen har inget som helst syfte.

  • Annrh 10 januari 2013

    Datummarkeringen på recept. Den är inte så detaljerad. Idag står ju nästan mer än 2 månader på alla recept. Denna skulle kunna preciseras tycker jag!

  • boz1965 10 januari 2013

    Skrivet av Annrh den 10 jan 2013

    Datummarkeringen på recept. Den är inte så detaljerad. Idag står ju nästan mer än 2 månader på alla recept. Denna skulle kunna preciseras tycker jag!


    Varför? {question}

  • Dintan 11 januari 2013

    Skrivet av Annrh den 10 jan 2013

    Datummarkeringen på recept. Den är inte så detaljerad. Idag står ju nästan mer än 2 månader på alla recept. Denna skulle kunna preciseras tycker jag!


    Det tycker jag också för ibland när man hittar ett recept man vill göra så har någon av ingredienserna utgått ur sortimentet.

  • DoctorWho 11 januari 2013

    Skrivet av Annrh den 10 jan 2013

    Datummarkeringen på recept. Den är inte så detaljerad. Idag står ju nästan mer än 2 månader på alla recept. Denna skulle kunna preciseras tycker jag!


    Jag håller med. Datummarkeringen finns ju på recepten när man går in på en MK-medlems namn och tittar på recepten. Se länk nedan:
    http://www.matklubben.se/matklubben/Scooby-Doo/recept

  • rosatalo 11 januari 2013

    Skrivet av Amamatryd den 8 jan 2013

    Jag tycket att sökfunktionen måste förbättras och att poängsystemet kan tas bort.

    Något jag tycker mycket om som jag önskar får vara kvar är "senast sparade recept" längst ner på sidan. Just att den delen uppdateras ofta gör det lätt när jag söker inspiration.
    tycker också att det är jättebra att man kan klicka på bilden och se den större utan att behöva gå in på receptet (detta saknas på de flesta andra receptsidor tkr jag)


    Tycker detsamma om " senast sparade recept " som visas med bilder. Jag har också hittat en massa intressant där som jag förmodligen inte skulle hittat annars.

  • amoz 11 januari 2013

    Skrivet av Mistys den 8 jan 2013

    Skrivet av amoz den 7 jan 2013

    Skrivet av Anderstam den 6 jan 2013

    Skrivet av Mithrandir den 5 jan 2013

    Flera har förslagit att poängen bör kunna användas på ett vettigt sätt nu när den ändå finns här. Låt oss t.e.x. kunna omvandla poängen till en donation till något välgörande ändamål. Ta ut några alternativ som man kan välja mellan. T.ex. Stadsmissionen, Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, SOS Barnbyar eller Läkare utan gränser. 1 poäng ger 10 öre. 1000 poäng ger 100 kr. till välgörenhet. :)


    Idén är behjärtansvärd.
    Men om vi antar att varje medlem i snitt har 100 poäng.
    Det skulle innebära 10:-/medlem.
    Summa 8.975000:-
    Den summan tror jag inte MK drar in på ökad godwill
    från annonsörer.



    Precis så tänkte jag också men jag fick veta att jag gjorde mig till {question}


    Ja Amoz den kommentaren du fick var inte trevlig.......och helt utan anledning{question}



    Tack!(Y)

  • amoz 11 januari 2013

    Skrivet av Mithrandir den 8 jan 2013

    Skrivet av amoz den 7 jan 2013

    Ursäkta men vad menar du med att jag skulle göra mig till?


    Ber om ursäkt för jag blev irriterad på dig, men jag försökte förklara så gott jag kunde ett par gånger, så jag fick intrycket att du drev med mig. Ber som sagt om ursäkt för det.



    Ursäkten är mottagen (Y)(Y)

  • Virvlande 16 januari 2013

    Mycket prat om godkännande av recept och så vidare, men jag har en fråga. Om ni nu är så petiga med stavning hit och dit (vilket jag tycker är bra), hur kommer det sig då att det här receptet blev godkänt?
    Inget illa mot kocken i fråga, men det finns flera fel i det här..

    http://www.matklubben.se/recept/beroende_framkallande_potatisgrataeng_utan_graedde_9354.html#kommentarer

  • Josses 16 januari 2013

    Skrivet av Virvlande den 16 jan 2013

    Mycket prat om godkännande av recept och så vidare, men jag har en fråga. Om ni nu är så petiga med stavning hit och dit (vilket jag tycker är bra), hur kommer det sig då att det här receptet blev godkänt?
    Inget illa mot kocken i fråga, men det finns flera fel i det här..

    http://www.matklubben.se/recept/beroende_framkallande_potatisgrataeng_utan_graedde_9354.html#kommentarer
    Instämmer med dig men tror att det har att göra med att det blev inlagt januari 2008. Har för mig att det blev "strängare" regler under 2008 eller lite senare. Gick in och tittade på ett annat recept denna medlem hade skrivit och det var också felstavningar där. Inget ont om att man råkar göra en felstavning någon gång för det kan hända även den bästa.

  • Josses 16 januari 2013

    Någon som vet förresten när denna uppdatering av MK är på G???

  • Kakan1986 16 januari 2013

    Skrivet av Receptglad den 29 dec 2012

    Jag skulle vilja ha en "egen" ruta för mina egna kommentarer om receptet. T.ex att jag provat, om jag vill ändra något till nästa försök. Passar inte receptet mig tar jag bort det,men ibland vill jag ge det en andra chans.\o.


    Håller med!!
    I övrigt tycker jag det är super att ni frågar vad medlemmar tycker och inte utgår från att ni vet bäst. Sen kan jag lätt stå ut med att reklamen är där så länge sidan är gratis!
    Matklubben är det som fått mig att våga prova mer och nya saker inom både matlagning och bak.
    Poängen behövs inte tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.