Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ett gott rödvin..

  • Wiola 24 oktober 2008

    Skrivet av tantdrake den 6 jun 2008

    ännu en favvis.....
    Amarone.....lite dyrare.....finns i flera varianter.....underbart lättdrucket, mjukt och gott (L)




    Ett Jätte gott vin som passar till det mesta

  • egoboy 19 november 2008

    Ett riktigt gott rött som har hamnat bland topp 10 i "allt om mat" under 4år är:
    Dão Casal Mor Reserva (nr 12520).
    Dessutom så är det riktigt billigt 55:-

    Så här skriver allt om mat i sin artikel "10 viner för mysiga middagar":
    Dão Casal Mor Reserva 2006 (12520) Portugal, 55 kronor
    • Robust vin med smak av mörka plommon och god krydda.
    Utmärkt till en köttig korv med ratatouille.
    Betyg: 5

    Men enligt mig funkar det alldeles ypperligt även som ett rött mingelvin.

  • Stighastrup 13 december 2008

    Mitt systembolag har inte så många boxer all välja på. Opal Springs från Australien finns alltid och är prisvärd självklar favorit. Ett nytt trevligt vin heter Bundu Star (Y)från sydafrika. God till mat och som pratvin. Ett annat prisvärd vin är Makulu på Border Shop i Puttgarden också från Sydafrika, lätt att hitta med en elefant på framsidan. Ett tips: Slå alltid unga viner i en kanna och rotera. Man blir sällan dålig av ett vin men däremot av sulfitter och svavel som dunster bort med luftningen.

  • Eery 13 december 2008

    kan bara hålla med, drack det förhållandevis ofta när jag pluggade(Y)

    Skrivet av sussie755 den 2 feb 2008

    Jag o svärmor satte i oss 3 liter chill out går, så det är uppenbarligen väldigt lättdrucket sällskapsvin. :p Den lila karongen. finns även på flaska. Men köp den lila, den orangea e inte alls lika god. Annars gillar jag Mauro. Oxå lättdrucket. Båda dessa är billiga viner, typ 65-70 kronor / flaska tror jag.

  • Thordsson 13 december 2008

    Jag handlade ett vin häromveckan som jag bjöd svärmor på. Det var oerhört lättdrucket och passade utmärkt som smuttvin. Rosemount Estate Shiraz (nr 6398) 89:- på systemet. Bra pris också:p

  • lillawe 13 december 2008

    Jag håller på eckologicca (är inte säker på stavningen)gott både rött och vitt. Ett vin med mer friskhet och med mer smak. Gott till mat och annat....//llilawe

  • elpatron 13 december 2008

    ALLA Riojaviner är goda...bara välja o vraka (Y)

  • kirira 14 december 2008

    "Campos de luz" (2718) var systemets nyhet i oktober, jag köpte en flaska för att testa, eftersom den bara kostade 48 kr. Helt okej! Inte så tungt som Maipo, även om jag personligen pratar lättare till ett tungt vin och blir lite tungsint av lättviner...

  • babbs 14 december 2008

    Instämmer med elpatron. Köper man ett Riojavin blir man ytterst sällan besviken.

  • Wildthing 15 december 2008

    Skrivet av Stighastrup den 13 dec 2008

    Mitt systembolag har inte så många boxer all välja på


    Vill du ha något som nte finns på ditt lokala bolag är det enkelt att beställa, både från andra systembolag och från beställningssortementet. Be personalen om hjälp (funkar även att ringa och beställa).

    /Wildthing

  • egoboy 30 januari 2009

    Kan starkt rekommendera det ekologiska vinet Le Bistro.
    Det har nummer 2270 och kostar 55kr. (Y)

    Aftonbladets vinprovare säger så här om vinet:
    Ett mycket enkelt och lätt vin men med tydlig fransk profil. Dominansen lutar åt lingon, röda bär och en hel del färska örter. Syran är mycket frisk och bitterheten markerar den relativt korta eftersmaken. Onekligen lättdrucket om än med stadig kvalitet.
    De ger det 4+ i betyg.

  • Pirkko 8 mars 2009

    Jag tycker likadant som Thordsson.
    Rosemount Estate Shiraz (nr 6398) 89:- på systemet.
    Jättegott som matvin och passar bra till att smutta efteråt också.

  • zonale 8 mars 2009

    För mig är det sydafrikanska rödviner som gäller, Fleur du Cap, Allesverloren och Roodeberg för att nämna några(Y)

  • ahlftorsten 20 mars 2009

    Jag har ett favoritrödvin som heter Cafê Culture Pinotage 2008 (nr 2369) och finns på bolaget. Vinet har mjuka och behagliga taniner. Pris 89 kr, värt varenda krona.

  • vanillalover 31 mars 2009

    Skrivet av ahlftorsten den 20 mar 2009

    Jag har ett favoritrödvin som heter Cafê Culture Pinotage 2008 (nr 2369) och finns på bolaget. Vinet har mjuka och behagliga taniner. Pris 89 kr, värt varenda krona.


    Håller FULLSTÄNDIGT med!! Ett UNDERBART rödvin som absolut inte får missas! ;-)
    /Marie
    P.s Chiil out e dessvärre inte ngt i min smak, blaskigt vin tycker jag...Sorry!

  • horrors 4 april 2009

    Det oranga ecologika är gott.

  • crollan 5 april 2009

    Här kommer en till Italienare :

    Villa Puccini. Ett lättdrucket rödvin som inte känns så tungt. Ca 79 :-

    (Y)

  • pedalen1965 5 april 2009

    En italienare till. Nyhet: Allegrini (6010)
    Riktig god! (L)

  • matlibba 5 april 2009

    Drostdy-Hof Syd Afrikanskt rödvin mycket gott och lättdrucket passar till många maträtter.(Y).kostar 59 kronor flaskan det kan jag verkligen rekomendera:p

  • klere 1 maj 2009

    (Y)(Y)

    Skrivet av Penne den 2 feb 2008

    Jag o svärmor satte i oss 3 liter chill out går, så det är uppenbarligen väldigt lättdrucket sällskapsvin. :p Den lila karongen. finns även på flaska. Men köp den lila, den orangea e inte alls lika god. Annars gillar jag Mauro. Oxå lättdrucket. Båda dessa är billiga viner, typ 65-70 kronor / flaska tror jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.