Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ett gott rödvin..

  • irrevirre 2 juli 2008

    Jag brukar tycka att viner från Chile, Sydafrika och Riojaområdet (Spanien) brukar kännas som ganska säkra kort.
    Och om jag ser att Tempranillo-druva ingår blir jag i köpartagen. Den druvan har ett ganska fyllig och pepprig smak. Periquita från Portugal är ett typexempel på ett sådant vin.

  • snuosm 4 juli 2008

    Oj, så många bra tips jag läst här! Il Conte, ja...Roodeberg, oh ja...Periquita, klockrent! Vårt så kallade husvin numera är McPherson Shiraz, som passar såväl till en stilla pratstund i hammocken som till grillade entrecoten. På 90-talet var jag mycket förtjust i Conde de Valdemar...ett rioja som fortfarande säljs på Systembolaget och som fortfarande håller i stilen. Det godast röda vin jag någonsin druckit...oj det är svårt...väljer mellan ett Amaronevin och ett Chilenskt sauvignon cabernet-vin, som tyvärr inte går att få tag i längre. Och den där golfaren från Australien, han som heter Norman i efternamn..minns inte förnamnet, men hans familj gör viner som inte är helt fy skam. Provade ett som var gjort på pinot noir...attans att det inte finns att köpa här längre :'(

  • Caroline38 4 juli 2008

    Chill out, kanongott lättdrucket vin!(Y)

  • tiger2626 1 augusti 2008

    Hej!
    Måste bara få tipsa om ett suveränt gott pratvin, gott även till grillat..
    J.P CHENET heter det,druva/or är "cabernet-syrah" Vinet är Franskt.
    Lätt att känna igen då halsen på flaskan lutar (Y)

  • Bohnke-Oslo 1 augusti 2008

    ett underbart fint friskt vin heter concannon syrah från california usa.
    rekomenderas varmt!

  • skurupcalle 6 augusti 2008

    mitt favorit vi är Castillero del Diablo , finns både som Cabernet sauvignon och Merlot både är mycket goda , rekomenderas varmt .(H)

  • kali8 6 augusti 2008

    Hidden rock är ett bra sällskapsvin tycker jag, billigt är det också 59 kr (Y)
    Är man ute efter ett vitt vin rekommenderar jag Roodeberg white 79 kr (beställningssortimentet)

  • Susette 6 augusti 2008

    Australiens Killavaara är billigt och gott

  • EllinorFalck 14 augusti 2008

    Jag har provat ett ekologist, Zeta Fernando Di Luca, Merlot Cabernet, från Sicilien. Ett riktigt gott vin som man både kan ha till mat och prata till. I alla fall gick det jättebra för oss att bara prata till det :)
    Så har det skruvkork, inga problem att öppna alltså, priset är också helt ok tror den kostar omkring 69:-

  • matmarie 14 augusti 2008

    Vårt favoritvin just nu är Hidden Rock, Vina Albali och Hasta la vista.

  • vicake 14 augusti 2008

    Jag skulle vilja föreslå Villa Puccini. Ett underbart, lättdrucket italienskt vin. Kanske inte det billigaste, 82 kr men det kan man väl vara värd efter en veckas slit. :)

  • Susette 14 augusti 2008

    Killawaara är ett billigt och prisvärt vin

  • Disen 14 augusti 2008

    Jisses så många omtyckta viner i tråden. (Y) Mitt " favo" är Fetzer.

  • chamari 14 augusti 2008

    De Bartoli Shiraz nr 6280 är ett mycket gott vin.
    Finns både på flaska och i box.

  • festmaten 16 augusti 2008

    Ett rödvin som var kalas till den här goda maten: IL NOSTRO Rosso del Salento ( Italien )

    [recept)17253[/recept]
    [recept]19064[/recept

  • festmaten 16 augusti 2008

    OJOJ
    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé
    Medelhavspotatissallad

    Det goda vinet heter alltså: IL NOSTRO Rosso del Salento (Italien)

  • xxscrewedxx 14 september 2008

    Skrivet av ElinKramer den 24 nov 2007

    Jag är väldigt förtjust i Viña Maipo, passar perfekt till kött:D


    kött är döda djur(N)

  • gladavmat 14 september 2008

    Oj en rätt gammal tråd..men alla Penfolds viner är SÅÅÅ goda(L)

  • zudette 14 september 2008

    Har försökt läsa igenom tråden och ingen har tipsat om den röda Foot of Africa!! (Y)
    Ett jättegott prat- och/eller matvin!

    Passar mycket bra till fläskfilérätter har jag upptäckt!

  • Wildthing 15 september 2008

    Skrivet av xxscrewedxx den 14 sep 2008

    kött är döda djur(N)


    Döda djur är goda!! (Y)(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.