Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad dricker du helst??

  • shalona 16 februari 2009

    McPherson rödvin Ett väldigt gott vin som passar till det mesta. (Y)

  • sonja55 16 februari 2009

    Jag dricker gärna rött vin till maten, vill jag ha en god drink gör jag en Caipirinha med sprite, i receptet är det inte sprite med men det blir gott om man blandar i det.
    Caîpirinha eller Caipiroska?! (Y)(Y)

  • kim7709 24 februari 2009

    Tequilabaserade cocktails är bara bäst ... en stor favorit just nu är Garcia Margarita som är som egentligen är en klassisk Margarita men ... med mycket tycke av Thailand genom ingefära och chili ... här är receptet:

    GARCIA MARGARITA
    Cm-stor bit röd chili (spansk peppar)
    1 bit ingefära
    4 cl Tequila Garcia Lemon
    2 cl cointreau eller annan triple sec
    4 cl citronjuice
    1 cl sockerlag

    Garnityr: En chiliskiva på plastspett

    Använd en trästav (muddler) för att pressa ur saften ur chilibitarna i underdelen av shakern, ju mer kärnor du tar med ju heter blir drinken. Riv ingefäran och pressa ur saften över chilin. Häll i resten av ingredienserna och fyll shakern med is. Skaka. Servera i ett kylt cocktailglas. Om du vill kan du garnera med en chiliskiva på ett spett.

  • lenajeanette 24 februari 2009

    Eftersom jag inte dricker alkohol så får jag väl säga; en kall Jever eller en alkoholfir iskall carlsberg.(H)

  • The_mama97mia 24 februari 2009

    Frågan gällde dryck med alkohol i om jag inte minns fel...
    Det beror på säsong, sällskap och sociala sammanhang....
    Sommar o sol - en kall öl...
    En margarita eller en mojito är toppen som fördrink, oavsett temperatur men goast i tropiskt klimat.
    Vitt vin annars en favorit här. Gärna en Chardonnay då.

    På vinter gillar jag glögg och gluhwein.

    Till ärtsoppan - punsch. Det var länge sen dock.

  • Matvagott 24 februari 2009

    Skrivet av bakakaka den 23 jan 2009

    Vanilla sky är min favoritdrink.
    3 cl vaniljvodka
    3 cl Sourz Pineapple
    2 cl limejuice
    Fruktsoda
    limeklyfta



    Denna låter som om jag kommer o prova...
    Tackar för det tipset....

  • Matvagott 24 februari 2009

    Skrivet av mili den 16 feb 2009

    Slabbedang är helt klart den godaste drinken. Den rekomenderar jag starkt. tutti fruuti smak typ (Y)


    Hur gör du den????:o

  • Matvagott 24 februari 2009

    (H) Det kan skifta vid olika tillfällen vad man dricker
    Rött - och vitt vin vid vissa maträtter.
    Kall öl på sommaren och grillat
    Kanske en whiskey till kaffet vid festliga tillfällen.
    Goda drinkar, Cider o Alkoläsk..
    Ja, det beror på som jag sa i början.

  • memecat 24 februari 2009

    passoa med apelsin juice (ca 50/50).. smakar som "sex on the beach"(H)

  • boz1965 24 februari 2009

    Skrivet av kajsa36 den 23 jan 2009

    Vad är de godaste du vet att dricka (med alkohol)
    Vad är din favvo drink/ölsort/ vinsort eller vad du väljer..
    själv har jag haft en period som jag bara älskar frosen Margeritha...men nu skulle jag vilja prova någonting annat...
    Vad dricker du???? Kramiz


    En källarsval Carlsberg Sort Guld sitter inte helt fel efter en hel dags slit i sitt anletes svett. :) Men då ska det vara den som bryggs i Danmark och inte den svenska varianten, de smakar inte alls likadant. Måste vara vattnet... Men är jag ute på krogen och ska "mysdricka" tar jag mig gärna en eller ett par Guinness.

    Ska det vara lite starkare varor föredrar jag en likaledes källarsval (whisky ska INTE vara kall och is i fin whisky är helgerån) och därtill 18-årig Glenmorangie.

    Vin använder jag bara i såser och grytor och drinkar är tjejkrafs (*duckar för flygande brödkavlar och kilar iväg*) :D

  • safir74 24 februari 2009

    Jag dricker gärna vitt vin eller cider. Sen gillar jag också Saint Brendans...typ som Baileys men mycket godare(L)

  • pia61 24 februari 2009

    Rödvin!!! (Y)
    Campari & juice
    Samt en drink med vit rom och Schweppes Caribez, den är jättegó! (Y)

  • MsChilly 24 februari 2009

    Jag är väldigt kräsen, dricker inte öl och inte vin. finns ett mousserande vin som går ner och det är Asti Cinzano. Annars är det päroncider, andra smaker får jag ont i magen av.

    Har börjat testa drinkar och på sista tiden har det blivit mycket mjölkdrinkar. Bl a Dooleys och mjölk, eller ännu hellre Baja Pear, med mjölk och is. Smakar smält päronglass. Farligt gott!

  • MammaLena 24 februari 2009

    Jag är lite lätt "insnöad" på kylskåpskall Martini Bianco utspädd med lite fruktsoda.
    Måste sitta kvar efter ungdomens flydda dar.:p

  • stinta 24 februari 2009

    Tycker att det är roligare att blanda drinkar till andra än att dricka själv, men det är klart att det kan gå ner en öl till grillat eller ett vitt vinglas nångång, men jag föredrar goda läskande drinkar. Men när vi är ute med husvagnen följer alltid MoraNisse med:p. Bjuder oftast på en och den är väldigt uppskattad
    MoraNisse

  • Lotten_J 25 februari 2009

    *svingar både brödkavel o stekpanna* En kall martini...mums....och såklart rödvin....ja ja vitt vin går det också......


    Skrivet av boz1965 den 24 feb 2009

    Skrivet av kajsa36 den 23 jan 2009

    Vad är de godaste du vet att dricka (med alkohol)
    Vad är din favvo drink/ölsort/ vinsort eller vad du väljer..
    själv har jag haft en period som jag bara älskar frosen Margeritha...men nu skulle jag vilja prova någonting annat...
    Vad dricker du???? Kramiz


    En källarsval Carlsberg Sort Guld sitter inte helt fel efter en hel dags slit i sitt anletes svett. :) Men då ska det vara den som bryggs i Danmark och inte den svenska varianten, de smakar inte alls likadant. Måste vara vattnet... Men är jag ute på krogen och ska "mysdricka" tar jag mig gärna en eller ett par Guinness.

    Ska det vara lite starkare varor föredrar jag en likaledes källarsval (whisky ska INTE vara kall och is i fin whisky är helgerån) och därtill 18-årig Glenmorangie.

    Vin använder jag bara i såser och grytor och drinkar är tjejkrafs (*duckar för flygande brödkavlar och kilar iväg*) :D

  • Babzan 25 februari 2009

    Rött vin är gott, gärna kallt rosévin på sommaren:p
    Öl är fullständigt odrickbart och whiskey är bara gott i Irish coffe. Amarulla och Dooleys kan vara gott att smutta på i tvsoffan:D
    Till mat är vatten eller mjölk oftast godast att dricka. Vinet dricker jag helst efter maten i trevligt sällskap med levande ljus och lite ost och kex.

  • kickiekblad 25 februari 2009

    Ljust öl med sprite

  • Lenkan 25 februari 2009

    Kall Lapin Kulta
    Iskall Smirnoff Ice
    Asti Cinzano
    Mojito
    Frozen Strawberry Daquiri
    =
    Lycklig Lenka!

  • lilas 25 februari 2009

    Jag älskar rött vin, så det är nog det jag dricker oftast till maten. Ibland på helgerna så tar jag gärna en singel malt med "gubben" på kvällen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.