Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga kombinationer du gillar!

  • Ostbrickan 23 februari 2011

    stekt korvbröd med stekt ägg till {silly} när jag va liten

  • helenmartensson 23 februari 2011

    bruna bönor med jordgubbssylt

  • miabok 27 februari 2011

    Korvbröd med senap och ketchup (kostar litet extra med lök i )

  • cordylus 27 februari 2011

    Skrivet av Misty09 den 7 nov 2010

    Skrivet av CiinaC den 7 nov 2010

    En macka stekt i mycket smör, och med socker å kanel på (Y).... mums! Det är minst lika gott - som det låter äckligt ..pröva ! {eat} ( har man sen mot förmodan lite kantareller oxå, så..)


    Finns i kokböckerna under namnet " fattiga riddare" Då med ev en tunn pannkakssmet runt också men när vi var små doppade mamma brödet i uppvispat ägg bara. Stekt med mycket smör. Ev sylt till sockret och kanelen också.

    Men kantareller till har jag aldrig hört talas om {sidefrown}


    Allt blir godare med kantareller...

  • Gunn 27 februari 2011

    Om ni inte smakat en ny franskbrödskiva med smör, tomater och lite socker, GÖR DET.
    Jättegott.
    Jag låg på sjukhuset när jag var 10 år i hjärnhinneinflammation. Då hade min mamma med sig detta till mig och än idag känner jag smaken, hur gott det var och det är lika gott nu.

  • Skaparn 28 februari 2011

    Inte så underligt egentligen. Men kokta fiskbullar i dillsås blir väldigt bra med en klick rårörda lingon.

  • DoctorWho 28 februari 2011

    Frusen sockerkaka, gott att knapra på. Annars gi8llar jag inte smaken av sockerkaka.

  • Solitarie 20 maj 2011

    Salta pinnar dippade i vanlijkesella eller med kaviar på {jump}

  • Niloin 30 juni 2011

    Knäckebröd (husman) med smör och morötter. Gärna med ketchup ovanpå;)
    Älskade den kombinationen när jag var yngre :D

  • lisslinda 30 juni 2011

    Vi äter våfflor med sylt och gräddfil istället för grädde, eller med smör och ost... Jättegott(Y)

  • mazzarinen 30 juni 2011

    Knäckebröd med bregott, cognacsmedwurst, ost och aprikosmarmelad. Muums!!
    Knäckebröd med bregott, cognacsmedwurst, tomat och majonäs{eat}
    De kombinationerna är riktigt goda!! :D

  • Musli 30 juni 2011

    Vaniljglass med "varma chips"
    Började som ett skämt men är faktiskt en höjdare {eat}
    Helst ska det vara nyfriterade, heta, frasiga, salta och sen som kontrast.....den kalla söta glassen :D
    MUMS!!
    Ofriterade "varma chips" hittar man på nätet

  • ullabrittj 14 juli 2011

    Först steks rimmat fläsk knaprigt. I stekflottet steks därefter rejäla skivor av Skogaholmslimpa varefter man lägger upp det stekta brödet med fläsket på och NJUTER av att stoppa i sig det.
    Är extra gott att äta när man är ute och campar!(Y)

  • The_mama97mia 14 juli 2011

    nåt jag gillar nu är kallt kaffe med mjölk, inte så ovanligt kanske.
    Och häromdagen åt jag en mogen nektarin med grönmögelost, supergott.

  • LittleMissTessie 14 juli 2011

    Skrivet av Kakburken den 7 nov 2010

    En annan sak är chokladpudding och popcorn. Råkade spilla ut popcornskålen över chokladpuddingen och sedan var den kombon född :)


    Salta popcorn och något sött på det är ju rikigt gott. Jag hittade en amerikansk popcornkrydda med smak av Chocolate Marshmallow i en amerikansk butik och den är jättegod. En kompis till mig berättade också att det är vanligt med socker på popcorn i England. Jag har testat och det är inte gott. Det är när det söta bryter av mot det salta som det blir gott :P

    På tal om popcorn och konstiga kombinationer så brukar jag och min syster doppa popcorn i Coca Cola. Någon av oss råkade tappa ett popcorn i cola-glaset en gång och så var den kombon född ;)

  • DoctorWho 2 november 2011

    Kokt korv med lite ketchup på doppad i mjukrörd vaniljglass. Jag vet att det låter konstigt, men det är faktiskt gott.

  • blekegreven 2 november 2011

    Några fler varianter av goda smörgåspålägg är
    - skivad tomat med salt och kanel
    - kaviar och köttbullar
    - sötstark senap, ost och tomat
    - smör, sesampasta (tahini) och banan (helt klart en av mina favoriter)
    - stekt ägg och ketchup
    - fiskpinnar och rivet äpple

    Sedan äter jag även rostad blodpudding (i brödrosten) som smörgås med smör, inlagda rödbetor (och ibland lite klippt gräslök) på.

  • blekegreven 2 november 2011

    ...och såklart... torkad ingefära på vaniljglassen,
    risgrynsgröt till grillad kyckling
    kaffe och banan-smoothie
    och kanel på den stuvade spenaten, salt på frukten (fra äpplen, jordgubbar och melon) och avokado i fruktsalladen.

  • blekegreven 2 november 2011

    Skrivet av cpax69 den 19 nov 2010

    Blodpudding med vaniljsås


    Provade vaniljkräm på blodpuddingsmackan ikväll. Väldigt sött blev det iofs, men inte alls särskilt tokigt faktiskt...Milt och fylligt blev det, men jag saknade något syrligt... får exprimentera vidare...

  • KexetZ 2 november 2011

    Min pojkvän hade ett tag gröna ärtor till allt! och jag menar allt! pizza, pannkaka, köttbullar, pasta, fisk, tacos, och hamburgare? Hur är det fysiskt möjligt? {giggle} Nu har han dock växt upp och äter inte ärtor överhuvudtaget. ( Ska nämna att ärt-perioden var innan min tid) {clap}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.