Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga kombinationer du gillar!

  • emmsim 19 november 2010

    Simonssons sommarmacka är en kombo som inte är så jättemärklig, men attans så god..
    Smörgås med keso, kaviar. gräslök och tomat på! Heaven is a place on earth :)

    Sen knäckebröd med keso och aprikosmarmelad,, MUMS!

    Någon mer än jag som äter banan,h mandariner och jordnötter i tacos?

  • Stina_gott 19 november 2010

    Jansson med rödbetor till tycker visst en del är konstigt. Inte alls, jättegott!! :)

  • MisaMisa 19 november 2010

    Rostad pågenlimpa med smör och skinka doppad i te med mjölk och socker är en frukost jag inte klarar mig utan.

  • francoxx 19 november 2010

    det här kan låta lite vidrigt...!!!!!..::::

    - knackebröd med smör , socker och pastej. :p..........PROVA!!!!!!!!!!{sick}

  • Yvon 19 november 2010

    Blodplättar med hallonsylt. Uppvuxen med d, o tycker inte alls d konstit. Men alla som hör den varianten höjjer på ögonbrynen..

    Saltade russin e def INGEN hit!{dazed}

  • SussC 19 november 2010

    Min snart fyra-årige son ska på sina smörgåsar ha marmelad med leverpastej över.
    Själv har jag nog inga udda kombinationer.. Enligt mitt eget tycke så klart! :)

  • ringrid 19 november 2010

    Min arbetskamrats bästa: Kalles randiga på knäckebröd till blodpuddingen

  • shishisama 19 november 2010

    Min polska pojkvän har lärt mig en faktiskt VÄLDIGT god version av jordgubbar som hans mamma alltid gjort:

    Man gör jordgubbar precis som man brukar, men häller även i gräddfil och kokta makaroner, och sen MASSOR av socker.

    ..faktiskt väldigt gott!!!!

  • Lunchdax 19 november 2010

    Skrivet av helenmartensson den 15 nov 2010

    Jordgubbssylt på fiskpinnarna!!


    Den var.. speciell! :O För mig är jordgubbssylten "helig" och användes bara till efterrätter :P
    Jag gillar smör på pannkakan som gärna får vara kylskåpskall... sen äter hela min familj alltid mjukt bröd med först smör, sen hemlagad plommonmarmelad och sen några skivor ost. :D

  • Chamon 19 november 2010

    Sonens kompis blandar lingonsylt och ketchup till maten.... :/

  • Mistys 20 november 2010

    Min svärfar hade alltid lingonsylt i ärtsoppan istället för senap och min mamma hade alltid strösocker i surströmmingsklämman tillsammans med allt det klassiska tillbehören {sick}

  • DoctorWho 21 november 2010

    Kall nyponsoppa med smulade pepparkakor i. Ihoprullade pannkakor med massor av strösocker. Rör ihop ca 2msk strösocker 0,2 tsk kakao med pyttelite mjölk eller vatten så att man kan breda ut det på en skiva rostat bröd. Det blir lika gott vilket bröd man än väljer. Småländska kroppkakor med mjölksås, kommer från pappas sida av familjen. Har smakat med skirat smör {disapointed}, tyckte det smakade pyton. En annan sak jag tycker om att äta är djupfrysta gröna ärtor direkt ur påsen/kartongen med lite salt på. Även majskorn är gott på samma sätt.

  • miabok 21 november 2010

    Knäckebröd med potatismos på!

  • safir74 21 november 2010

    I skolan åt jag ofta knäckebröd med rivna morötter på.
    Pannbiffar, kokt spaghetti, brunsås och massor av ketchup på.
    Köttbullar, spaghetti kryddat med kardemumma och brunsås..min mormor som tipsade om kardemumman på spaghetti. Faktiskt gott ihop.

  • ellabella07 22 november 2010

    Jag har ett par favoriter som resten av familjen rynkar på näsan åt:
    ½ skalad avokado med en stor bit stark ädelost i hålet efter kärnan. In med det i micron på full effekt tills osten smält! Supergott!!{drool}
    Jag tar en bit ädelost, häller några droppar god whisky över och låter det krypa in i osten. Sedan lägger jag osten mellan två hembakade pepparkakshjärtan. Obs! Det är whiskyn som gör susen!
    Men det som de av någon anledning tycker är värst är när jag blandar keso med ett hårdkokt, hackat ägg, finhackad rödlök och en rejäl klick Kalles kaviar, smakar av med salt o peppar och äter rätt av med en sked som lunch!

  • Lenkan 22 november 2010

    Panerad schnitzel med ris och bearnaisesås
    Formfranska med smör och senap på
    Popcorn med vitlökspulver
    Skogaholmslimpa med extrasaltat smör och jordgubbssylt

    När jag var liten åt jag även blodpudding med jordgubbssylt och doppade ostbågar i chokladsås {smirk}

  • mssalmonella 22 november 2010

    Skivad leverpastej och majonäs på vasa frukost bröd!

  • Lena 22 november 2010

    Makaroner och pölsa med stekt ägg och rödbetor är kanon gott

  • DoctorWho 22 februari 2011

    Puffar

    Läste i Vår kokbok att bruna bönor skulle serveras med bla köttbullar. Tycker att det är en konstig kombination. Jag äter det med stekt fläsk, mamma med stekt falukorv.

  • mirre7 22 februari 2011

    Min yngste son äter jordgubbsylt till blodpudding! På mitt jobb har vi fredagsfika och turas om att bjuda, en arbetskamrat bjöd en gång på Finncrisp med lemoncurd och Brieost, låter mysko men var faktiskt riktigt gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.